fredag 7 augusti 2009

Förvaring




Bilder: Mia

Det var ett bra tag sen jag berättade om att det skedde en förändring i arbetsrummet. Vet inte hur förklaringen lät, antagligen som ren grekiska men såhär blev det hursomhelst. Bordet åkte upp på vinden hos mamma och pappa tills vårt hus är köpt (eller byte till större lägenhet, helst det förstnämnda alternativet dock) och istället köptes en bänk med avsikt att rymma makens femhundratjugo kamera- och dataväskor. En del ryms här, resterande bakom dörren. Förutom när han placerar dem mitt på golvet och tror att de står alldeles utmärkt där *hmpf* På bilden har han dessutom smugit en låda som i n t e ska stå där. Jo, han har fler väskor än de som ses på bilden... *suck* Han är ju fotograf och teknisk konsult med allt vad det innebär = en förtvivlad hustru som undrar var alla kameraprylar ska få plats i en liten trerummare (helst i arbetsrummet).

På bänken står tre lådor i industristil som köptes här och rymmer en hel del. Jag behöver inte så mycket förvaring kontrade maken när jag föreslog dem. Eeeh? De är redan halvfulla.. När vi får storfrämmande med extra många gäster lyfter vi ut bänken till köket. Perfekt! När maken har spelkväll på våra datorer som står bredvid varandra kan två killar sitta på våra stolar och resten av grabbarna på bänken. Bara att ställa ned lådorna tillfälligt på golvet. Därav dynorna i ena lådan. Grymt bra, redan testat! Dessutom - pallarna, som bänken ersätter, som stod i förrådet och var svåroåtkomliga såldes på loppiset. Där pallarna stod står nu packmaterielet för Ellis. Hängde ni med? :-D

Vill du tävla om ett presentkort i vår butik Ellis Corner gör du det här. Lycka till!

12 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Perfekt med förvaring Mia! Det kan man verkligen aldrig få för mycket av i alla fall. Usch ja, kameragrejor lite överallt det känner jag igen. Och jag är inte ens fotograf...

Kram Jenny

mitt skärgårdsliv sa...

Så snyggt med lådorna på bänken och själva bänken den gillar jag massor :) Förvaringsställen har man alltid ont om fast man bor i hus ;) Kanske man samlar på sig för mycket saker... Ha en bra dag!!

Maria sa...

Mycket klok och väl planerande kvinna!!
Vad skulle de göra utan oss?? Det som roar mig är när de inte hittar saker för att det är ordning och reda...alt. när deras ordning får råda (dvs allt i samma hög) frågar oss "var är/har du sett min... ;)))
Men visst läääängtar man efter större för att slippa pussla, vilken dröm!! Förhoppningsvis snart så.
Ha en härlig dag!

Stor kram

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Perfekt:)
Snygga lådor också.
Hemma har Tommy 510 datorer, böcker, och dataväskor. Och högar i drivor av gamla computer sweden tidningar som han kanske får lust att läsa igen (dagstidningsstora i papper).......
Kontoret ser ut därefter och bilder på det kommer inte ut. Då måste någon dö;)

Susanne

Jannicke sa...

Flotte kasser! Slikt kan man absolutt ikke få for mange av ;o)

Herlig baby i forrige innlegg!

Klem J.

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så fint ni har fått det! Vilka söta små lådor. Bänken var också jättfin! Hehe jag hade nog kunnat tänka mig en bättre kamera (har ingen aning om VILKEN jag ska köpa dock) för lite finare bilder, men EN hade räckt :P Kan inte släppa tanken på den fina lilla kannan med det bultande hjärtat heller..

Ha en fortsatt fin sommar!

Kram Susanne

Fröken Fräken sa...

Ja, vad är det med herrar som tror att de inte alls har mycket fula tekniska grejer och det som de har väl kan stå framme jämt..?? Men de där plåtlådorna är ju supersnygga iaf!

Signe 1 sa...

Förvaring kan man aldrig få för mycket av! Gud vad snygga plåtlådorna var, helt underbara:-) Kramis Sofia

Mamma C sa...

Mycket snyggt både bänk och lådor.
Kram Mamma C

Hemmabloggaren sa...

De där lådorna var jag inne på ett tag för de är så jäkla snygga men jag kunde inte komma på var jag kunde få plats med dem. Men en vacker dag så kanske...

Himla snyggt du fått till det i alla fall.

Ellas Inspiration sa...

Vilka snygga lådor!

Kram Karin

Husbysjutolfts sa...

Vart har du köpt bänken?
Fint arbetsrum.