tisdag 18 augusti 2009

Fika




Bilder: Mia

Vet inte vad det är med mig och baka men jag tycker det är så himla mysigt. Håller med Leila, jag är fascinerad av att lite mjöl, ägg, socker och något annat kan bli en kaka eller ett bakverk. Visst, laga mat är inte heller dumt men där ser man ju mer kontentan av det hela innan det är klart. Det är mer trolleri över bakning helt klart. Och jag ska väl erkänna att jag är barnsligt förtjust i att använda min KA ;-) Jag tänder gärna ett ljus och sätter på lite skön musik samtidigt och myser loss!

Senaste fikat blev det
the ultimate chocolate chip cookies från Eisenmansystrarnas bok Sommarens söta och biscotti di prato från Leilas bok A piece of cake. Mjölkkannan, servetterna och ljuslyktorna hittar du i vår butik.

Psst - om ni tycker att bloggen ser något annorlunda så tycker ni rätt. Jag skulle kolla en annan mall och Blogger sparade den tydligen utan min vilja vilket fick mig att försöka ställa allt till rätta igen. Jag hade dock en ofantlig tur i oturen när alla sidoelement sparades men jag irriterar mig på mig själv för att jag bara skulle "kolla lite" *suck*

23 kommentarer:

Signe 1 sa...

Jag älskar allt vad bakverk och onyttigheter heter, men tyvärr kan jag inte baka:-( Önskar så att jag kunde, men tyvärr.. Ha en fin dag, kram Sofia

Karna sa...

Og ikke minst er det kjempe godt med hjemme bakt...er desverre ikke så flink til å bake, men jeg prøver meg stadig vekk, ikke minst med pai, for det er jeg så glad i....

Kjempe fine bilder!

Stämningsfullt / En bit av oss sa...

Hej!
Åh så gott det ser ut! Jag skulle gärna mumsa i mig en hel hög av de kakorna :)
Så trist att det blev sådär med mallen. Det är som att man alltid håller andan när man "mixtrar" med html koderna tycker jag. Men det ser ok ut och du verkar vara så duktig så du får nog till det igen :)
Kram!

mylovelygrandma sa...

Hej!!
Åh så gott det ser ut.. jag smakar lite :)Ditt bord är jätte fint! är det ett gammalt slagbord?
Kram på dig!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Baka har blitt än roligare sen inköpet av KA, absolut:)
Och nu vann jag baugettform, så det ska jag prova på att baka i höst!

Susanne

Ljuvligt Hemma sa...

Jisses vad bak- & fikasugen jag blev av dina fin fina bilder :)

Charlotta Ward sa...

Ar ganska ny sa jag vet inte hur den sag ut tidigare, men jag tycker din blog ar jatte fin! Den ser sa dar harligt ren och frasch ut!
Jatte fina bilder!

Charlotta (Australien)

spaceforinspiration.blogspot.com
charlottaward.blogspot.com

Maja sa...

Det är helt klart något visst med bakning. :)

Jannicke sa...

Nå fikk jeg lyst på sjokolade cookies!! Takk for inspirasjon ;o)

Klem J.

mali-mo sa...

Mmmmm, jeg er mner en sånn periode-baker, men jeg er jammen meg glad i å spise kakene!!!! Har endelig fått taket på kanel og sukker boller, så det går mye i dem for tiden ;)

God tirsdagskveld til deg!

Hem och Harmoni Marie sa...

Jag är precis som du! Älskar att baka, inte alls lika fascinerad av matlagning.
Tyvärr sätter det ju sina små spår också, då man måste äta upp allt :)

Tycker layouten ser fin ut!

Kram Marie

linruz sa...

Baka är som medicin för själen....
Dessutom gillar ja lika mycket att ät dem med.
Kram Lina

Emmas väggord sa...

Jag har också haft en bakdag á la Leila - tackar Gudarna att hon finns! ;) Hos mig blev det Kärleksmums för hela slanten och jag kan faktiskt inte ens beskriva hur goda de är! 400 g choklad och 300 g smör är bara två av hundra ingredienser, men en bra början, eller vad säger du? ;) Har du inte testat dem, så kan jag rekommendera dem å det varmaste.

Fantastiskt fina ljuslyktor också, de måste jag nog ta mig en närmare titt på..!

Hälsningar Emma.

Fyra årstider ღ My Lovely Four Seasons sa...

Å vad fint Mia..så mysigt. Kan bara hålla med om att det är toppen att baka. Din kanna har ju jag med nu..älskar den!
Kram Lotta

mi-rachel sa...

kjempe herlige foto!

Stjärnor & Champagne sa...

Vilka härliga bilder vännen. Så fint..Visst är det kul att baka och se resultatet. Hoppas att du mår bra vännen...

Kramkram Anne

Mamma C sa...

Vem älskar inte att baka, det är en ren avkoppling oxå tycker jag.
Kram Mamma C

EN INREDOHOLIC sa...

Ååååå där skulle jag gärna vilja komma på fika :) Mumma så gott!!! Må väl du fina... kramar Jannice

Dona blogg sa...

Vill bara säga hej!
Kul att ha hittat hit :)
Känns som om jag kommer att trivas hos dig!
Kram
Pernilla

Karin A sa...

Ja visst är det gott och roligt att baka! :) Bloggen ser okej ut här även om jag märkare att bredden är annorlunda.

Kram Karin

Wilda Stenlyckan sa...

Superfina bilder Mia!
Tycker din blogg ser fin ut :-)
Man kan spara sin blogg innan man börjar ändra i den så man kan få tillbaka ursprungsinställningarna om något går galet. Men det visste du nog redan.
Kram Sara

Anetteshus.com sa...

Helt enig!! Og ekstra hyggelig er det å bake sammen med barna, synes jeg:)

Nydelig bilder!!

Ha en fin dag!

Klem Anette:)

charlotte sa...

Jag bakar helst matbröd, kanske för att jag fattar bättre hur "trolleriet" funkar där. Och kan styra själv.
Ljuslyktorna var himla snygga!