onsdag 5 augusti 2009

Falken


Bild: Mia

Falken hette en av pappa och farfars fiskebåtar och på henne satt denna livboj. Tung som attan i kork och segelduk som fick målas om varje år. Längre fram i tiden kom plastbojen och då pensionerades korkbojarna.Tänk att få den tunga i huvet när man ligger i vattnet, huu. Det gällde att i n t e sikta i det här fallet ;-)

Jag är jätteglad över att få ha 60-åringen i vår trädgård, förvisso en bit ifrån vattnet så nån nytta kommer den inte att göra utan bara dekorera. Gillar man New England och hav så gör man.
Jag såg förresten att Leila också hade en i sitt utekök! :-D

Vill du tävla om ett presentkort i vår butik Ellis Corner gör du det här. Lycka till!

11 kommentarer:

Mamma C sa...

Mycket vacker dekoration är det. Inte kul att få den i knoppen om man skulle livräddas. Tur att dom kom på bättre saker.
Kram Mamma C

Jannicke sa...

Er på jakt etter en slik livbøye!

Kjempestilig!

Klem J.

eastcoastmom sa...

En livboj är precis vad jag tänkt att jag skulle skaffa som dekoration här hemma, också.

Får leta på nån garage sale.

Hälsningar från Connecticut,
/ eastcoastmom

Drömmar och Lycka sa...

Vilket vackert minne du pryder trädgården med. Livbojar är vackra, specielt dem som är lite nötta och fulla av charm.

Kram Linnéa

Karin Krut sa...

Hahaha.. nej den vill man nog inte ha i pannan när man ligger i plurret :D Den pryder dock er trädgård väldigt bra och är mycket snyggare än plastbojarna!
Ha en skön kväll
Kram Karin

jakt,skor,barn,inredning sa...

Men vilken fin livboj, så härligt att den har en historia också. Jag har kikat in i din butik några gånger senaste dagarna och kärat ner mig i några ting. Så det blir köp efter min semester. Nilla

Sublim design och Blossom kitchen sa...

fin att dekorera med:)min stil också!
ha det gott!
/S

Stjärnor & Champagne sa...

Vad härligt vännen att ha sådana bloggvänner som Lotta. Fantastiskt!!! Vilket fint halsband. Och hon är ju såååå go. Ni måste verkligen få till en date ni två. Det känns som att ni är väldigt lika. 2 goa tjejer....Fin boj och vad kul att du har den ...
Kram till dig Mia/ A

Krydda Livet sa...

Hej! Vad glad jag blev för din kommentar :) TACK! Jag är ju så glad att jag kan se din inlägg nu också äntligen.

Och vad vänligt av dig det här med fläkten. Det beror lite på vad den kostar? Kanske inte kan beställa den på rak arm men jag ska definitivt tänka på saken. Den är ju supertuff :)

Många kramar från Josefin

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Skulle också vilja ha en gammal boj! Hittade en en gång några olika storlekar, som var riktigt slitna och vackra på loppis, men betala 1000-2000:- för dem gör jag INTE!! Någon hundring kanske men inte mer.

Din boj var så vacker. Lyckliga du som fått din pappas/farfars gamla. Minnen man har gör ju saker och ting än vackrare:D

Susanne

Annas skattkammare sa...

Wow vilken bild! Superfint att ha en livboj i trädgården!
Ha en skön helg!
Kram /Anna