onsdag 26 augusti 2009

Beach House



Övre bilden: Mia
Undre bilden med tillstånd från Beach House


Jag fick ett mail från Beach House som nu lanserar det amerikanska konceptet "Jersey sheets", sängkläder i jerseybomull. Att sova nedstoppad i detta materiel är vanligt i husen längs med stränderna vid Stilla havet då lakanen är gjorda för det salta och sandiga klimatet.

Den snygga minikudden som jag fick på posten gav mig förmånen att känna på materielet. Svårt att beskriva men jag väljer att citera hemsidan - mjukare än en viss sorts bomull men svalare än flanell. Lite åt satinhållet skulle jag vilja påstå, mycket mjukt och lent. Vet att maken skulle jubla över ett sådant påslakanset, han som gillar satin skarpt. Att materielet är långlivat genom dess produktion och tester gör det definitivt inte sämre.

Något att hålla utkik efter helt klart!

7 kommentarer:

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Ser underbart ut! Och jag tror dig när du säger att det ÄR det också:)

Måste hålla utkik...vad ligger priserna på då tro?
Susanne

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh vad spännande. Låter skönt, jag gillar också satin. Köper ofta det på Hemtex. Hoppas att allt är bra med dig.

Kramkram Anne

Cattis sa...

Åhh va härligt det ser ut....där skulle man nog kunna sova gott!!

Tack så mycket för kommentaren på min sida... :o)

Kjamis

Helt Enkelt sa...

Vad härligt det ser ut!

Till din fråga:
Porslinet är gjort av keramikern Lena Alfram från Höganäs. Jag har haft förmånen att köpa av henne direkt.

Muggen med texten "aqua" kommer från det underbara Mölle Krukmakeri ,som gör liknande porslin med text.

Visst är det vackert?!

Kram A-M

Smått och gott hos Lina sa...

Ser superskönt ut! Kul med nya idéer.

Ha det bra!
Kram Lina

Anci sa...

Vad mysigt det verkar ! Hoppas att jag kommer att hitta det någon gång :)

Kram
Anci

Matilda K sa...

Men ser man på.
De klämde jag på idag på Formex : )
Tyckte de var supersköna men lite väl dyra kanske...
Jag efterlyste genast barnset för de hade dem inte än så länge.
Kram
Matilda