söndag 12 juli 2009

Wedding Day



Bilder: Mia
Väskan är jag väldigt glad för, den har varit min farmors
och jag har använt den vid flera olika tillfällen.


Gårdagen spenderades på ett svenskt-marockanskt bröllop med andra seder och bruk än vad vi är vana vid. Hade varit roligt att testa marockansk mat men det kanske kan bli nån annan gång istället ;-) Bröllopet var vackert och festen trevlig men oj vad gammal jag är, såå trött idag :-D Blev väldigt fnissig när bröllopsgästerna körde Fågeldansen på dansgolvet och jag undrade vad den marockanske brudgummens familj tänkte om oss svenskar just då :-D

Väl hemma fick maken hjälpa mig med att plocka ur de 43 hårnålarna som frissan satte i håret på förmiddagen...
Den frissa som förresten gjorde om håruppsättningen 9 (!) gånger. De första tre gångerna höjde jag lite på ögonbrynet, nästkommande tre började jag bli lite nervös och de sista tre övervägde jag starkt att föreslå att hon skulle välja nåt annat än mitt förslag (som dock blev något helt annat än efter den bild jag visade) efter att ha sneglat på klockan lite diskret. Jag vågade dock inte föreslå det, tyckte synd om stackarn som verkade nervös och hur hade det låtit, hade nån sagt så till mig så hade jag nog lagt ned kammen och gått hem. Men det fixade sig som tur var ;-) Vill man vara fin får man ju lida pin som bekant..

10 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att väskan kom till användning igen, den är nog ca 50 år gammal.

Hälsningar faster Karin

Karin A sa...

Vilken söt väska och kul med svensk-marockanskt bröllop men gisses frissan... :)

Kram!

Anonym sa...

Åhh va underbart att ha en så fin väska...Härliga tider med bröllop nu, fast de va några år sen jag va på ett..
Kraamkram Nostalgi och rosor Linda

Tulipa sa...

Hej Mia!
Det verkade aningen omständigt med håret...
Jag hade nog blivit lite ängslig..*ler*, men man vill ju inte såra någon så man hade nog hållit tyst...

Verkade lyckat i alla fall!

Kram Mariette

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Så kul Mia..ibland är det skönt att komma bort på fest. Min käre man var lite bakis imorse;-)
Kram Lotta

Hanna sa...

Vilken söt väska! Kul att den kom till användning :).

Tack för din söta kommentar om min blogg, alltid lika trevligt att få besök av dig =).

ha det så gott!

Kram Kram!

Fröken Fräken sa...

Men oj, var det någon helt nybakad frisör? Uppsättningar bör ju frisörer vara vana vid? Men du hade åtminstone en helt charmant väska med dig!

Ann-Catrin sa...

vad härligt och annorlunda det lät..
marockansk mat är riktigt gott.. men det kanske det blir någon anna gång

ojj 43 hårnålar..


kram
A-C

Matilda K sa...

Ååå, det hade varit roligt att få se din frisyr, man blir ju aaaaningens nyfiken!

Kram
Matilda

Anonym sa...

Hejsan!

Kul att ni gillade festen! Fågeldansen var populär hos alla. De utländska gästerna var de första att kasta sig in i dansen, låter de hälsa.

MVH
/ brudparet