fredag 31 juli 2009

Tänd ett ljus



Bilder: Mia

Gårdagen bjöd på ett sjudundrandes åskväder rakt över oss med blixtar som lyste upp hela lägenheten, regnet stod i sidled och blåsten vräkte omkull så mycket som möjligt i trädgården. Fördelen med det trista vädret är att man kan tända ljus. Särskilt när det är mörkt mitt på "ljusa" dagen.. Jag är nog lite knasig, jag gillar mörkret på ett sätt när det skymmer och dagen går till vila men det får inte bli otäckt mörkt, då blir jag mörkrädd :-D

Vill du tävla om ett presentkort i vår butik Ellis Corner gör du det här och om ett kit bestående av kökshandduk, Maison Belle och diskborste gör du det här. Lycka till!


17 kommentarer:

linruz sa...

Vist blir man sugen på at tända ljus nu när mörkret närmar sig.
Har laddat upp med två paket värmeljus från ikea idag.
kram kram

anette sa...

Hihi, jag är också mörkrädd :). Igår när det regnade och blåste som värst här tände maken en brasa, mysigt även på sommaren.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Mörkrädd är jag också. Speciellt i stugan, där det blir absolut becksvart eftersom det inte finns gatlysen. Om hösten tror jag hela tiden att det står en björn eller varg utanför fönstret, eller bakom garaget när jag ska gå förbi..hihi...Och när grannens draghundar dessutom ylar så blir jag jätterädd, trots att jag vet att det bara är 6 goa hundar som är där:)

Och det säger ju en del, när grannens 15 åriga dotter får följa mig en bit på väg hem, då jag inte törs gå de ca 75 meterna själv...!!

Hemma är jag också mörkrädd. Men då är jag både rädd för djur och elaka människor!

Fin ljusstake du har också:)

Susanne

Annas skattkammare sa...

Vilken söt ljusstake! Visst är det mysigt att tända ljus, men akta dig så du inte gör som jag- jag vaknade imorse och hade lämnat ett blockljus brinnande i köket hela natten! Det kunde slutat illa..
Kram /Anna

Jannicke sa...

Nydelige bilder!!
Klem J.

♥ A Cup Of Emilia ♥ sa...

Jag är med lite mörkrädd :) Visst är det mysigt med ljus. Jag lottar ut florabilder på bloggen nu om du ville vara med och tävla :) kram

Fyra årstider ღ My Lovely Four Seasons sa...

Å så vackert Mia vilken fin ljusstake. Imorgon kommer paket:-)
Kram Lotta

Min Tid sa...

Så fin ljusstake...det är iallafall det bästa med hösten. Att få tända lite ljus och kura sig en aning...Kram

Nettan sa...

Här har det brunnit ljus hela dagen i det gråa vädret! Tycker oxå att det ä mysigt när mörkret kommer å man fyller hela huset med levande ljus..har precis varit på ikea och laddat upp igen!;-)
Kram Nettan

Mamma C sa...

Brukar tända massa ljuslyktor på altanen på kvällen. Man behöver inte vänta till vintern.
Kram Mamma C

jakt,skor,barn,inredning sa...

Här har vi börjat med härliga blockljus och doftljus på kvällarna. Så kurar maken och jag ner i soffan och bara myser. Nilla

Mitt og Mine sa...

Jeg liker også skumringstimen eller den blå timen om du vil... :)

Her har vi også begynt å tenne lys om kveldene. Må jo hygge oss med noe når det bare er dårlig vær!

God helg!

Klem M :)

kaos i ett vitt hus sa...

Ååå va fint det blev med stolarna! hela köket är ju ljuvligt!!
kram, ninna

Hannis sa...

Vilken fin ljusstake!
Vilket oväder ni haft,här regnar det bara igen och igen...
Känns bra att jag investerade i ett bra regnställ=))

Kram Hannis

Drömmar och Lycka sa...

Hej! Vilken fin bild, jag har alltid tyckt det är mysigt när det är riktigt oväder, mysigt och läskigt på samma gång. Ha en fortsatt bra dag. kram Linnéa

mitt skärgårdsliv sa...

Även en till här som är mörkrädd!! Det börjar bli säsong snart med att elda ljus om kvällarna, mysigt :) Trevlig helg!

mi-rachel sa...

herlige bilder og fin lyskrans hos deg!!