söndag 5 juli 2009

Stars in heaven



Ny leverantör i butiken = nya snygga New Englandtavlor med text i stjärnorna!

Tusen tack för alla rara, värmande kommentarer i förra inlägget! De ska jag spara och tar fram när jag är lite och nere! Jag anar dock mellan raderna i några kommentarer att ni tycker att jag skulle använt ordet nej. Försök säga det till en man som ingen sagt emot någonsin, som inte är van att inte få sin vilja igenom. Försök säga det när man är utsatt för vuxenmobbing, när man är så otroligt nedtryckt att jag har fullt upp med att ta mig igenom skiten. Försök säga nej när du vänt dig till din chef och inte fått hjälp. Försök säga nej när man är ung och utan skinn på näsan. Men vissa människor är tyranner och han är en av dem. Min psykolog kallade honom psykopat. Psykopater tar inte ett nej för ett nej.

4 kommentarer:

mi-rachel sa...

leste innlegget ditt under her.
så modig du er!!
så bra at du kommer deg videre i livet! jeg heier på deg!!

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej goa Mia!!
Jag tycker de inte ska spela någon roll om man har skinn på näsan eller inte, vuxna människor med moral i kroppen beter sig inte så.. Han måste va sjuk..Förstår hur du känner, Och att inte få stöd av chefen sen..Jag har själv varit med om en psykisk misshandel fast i hemmet under många år och vet hur de känns att brytas ner så man tror att man inget är värd.. Så jag håller bara tummen upp för att du hittar ett bra jobb med bra vuxna människor..
Jag måste nog också lära mig att säga nej och säga nej jag vill göra något för mig ibland..Tex köpa en ny tröjja utan att få dåligt samvete och lämna tillbaka den dagen efter..

Stor styrke kram och sommarhälsning Linda

Vita ljuva tankar sa...

Hej Mia! Läste ditt förra inlägg nyss och rös av din historia. Förstår att du har ärr i själ och hjärta av denna hemska tid.

Hade också en väldigt speciell chef när jag sommarjobbade för många år sedan. Han var väl inte riktigt i samma kategori som din forna chef, men väldigt obehaglig och inte en person som man sade nej till.

Du är stark och framgångsrik, det kommer att gå så bra med nytt arbete.Det är jag 100% säker på.


Kram Linda

Lena sa...

Så starkt av dej att skriva det tidigare inlägget. Det berör verkligen. Du verkar så stark nu så det kommer att gå jätte bra i höst. Ta väl hand om dej och din familj.
Kram/Lena