fredag 10 juli 2009

Prickigt



Bilder: Mia

Tipsar från tips från nån annan som jag inte minns vem :-D att det finns jättefint papper för 19 kr rullen på Clas Ohlson och hittade dessutom fina detaljer för köket. Pappret är eg hyllpapper men funkar ju fint som omslagspapper också. Brickan för 49 kr fick följa med hem.

Brickan vi haft i köket har fått stå i förrådet eftersom den inte fått plats i köket och därmed använts rätt sällan. Annars är det bra med en bricka när vi ska sitta och äta ute och slippa springa dubbelt så många gånger som utan. Lika säkert som amen i kyrkan blir den aldrig använd för att den är knepig att komma åt så nu har den hamnat på loppisen och den nya prickiga i vårt kök! Den får dessutom plats i skåpet där vi har skärbrädor, perfekt!


28 kommentarer:

pysseltanten sa...

Har sett de där papperet hos flera bloggerskor...Får nog ta en tur till Clas Ohlsson...hihi.
Brickan va ju oxå suupersöt!
Ha en härlig fredagskväll...
Kraamizar Git

Anonym sa...

Hejsan. Så sött med allt prickigt! Ville även berätta att din blogg krånglar via blogglovin. :( Din blogg verkar inte vara den enda dock. Men trist iaf. :( Mvh Tess

Huset på kullen sa...

Brickan är ju verkligen söt. Inte visst jag att Clas Ohlsson har såna fina saker. Får nog också ta mig en titt där =)

Ha en bra helg! Kram Linda

Vitacharmen sa...

Har oxå sett papprena hos flera bloggerskor - men inte att det var hyllpapper. Är det klistrigt hyllpapper eller som vanligt presentpapper? Borde kanske ta mig en tur till Co och kolla. Vill ha fint papper och fina burkar till förvaringen hemma :-)

Kram linda

Wilda Stenlyckan sa...

Ååå så sött! Det där papperet är ju det gulligaste!
Har röstat på din bild :-) Jag fann den roliga tävlingen här hos dig! :-)
Ha en fin helg!
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Ja Clas O har faktiskt en hel del snygga saker. Tittade på brickorna idag men kunde inte bestämma mig för vilken färg jag skulle ha.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

jagochmitthem sa...

Härliga färger!!! Jag gillar också prickigt. Det får bli Clas Ohlsson snart. Tror inte min man blir ledsen för det heller :-) En av de få affärer han frivilligt går in i :-)

Ha en fin helg!

Kram Annette

Lina sa...

Hej!
Tackar för tipset, vilket jätte fint papper! Tänk att sån´t finns på Claes Olssson?! De är ju för mig annars mest ett "gubbdagis" = )!

Må så gott & ha en trevlig helg!
Kram, Lina

junhe sa...

tack för tipset, bara älskar sådant som är prickigt *hihi*

ha en bra helg/ kram j

Jessica sa...

Så fint papper och brickan är så söt. =)
Själv älskar jag prickar och har köpt en del presentpapper och snöre på Lagerhaus.

Känns som att ett besök på Clas Olsson är på G snart.

Hoppas du får en fin helg!
Kram
Jessica

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Visst hade de fina prickiga saker. Jag var där jag med häromdagen, på CO alltså :)
Några pappersrullar hängde med hem.
(+ några billiga dvd filmer o ett bilpussel ;) )

Ha en skön helg!

Kram jeanette

Guldkant På Livet sa...

Hallå där, ja, jag såg detta papper där, jättebra tips, för prickar är ju bara så himla fint!!! Vilken gullig jordgubbstjuv som ni har haft på besök: ) och din layout, ny och finare än finast!!! Mari.

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Varför ska det vara så långt till Clas Olsson..jag vill dit NUUUUU

Kram Lotta

karola sa...

-så vint och glassigt!
önskar dej en fin helg :)

livetpåfyran sa...

Jättesnyggt papper!
Jag har en liten röd bricka med små vita prickar, fint med färg i allt vitt. Fräscht med prickigt!

Kram Pia

Linda P sa...

Perfekt! JAg köpte prickigt papper från Åhléns men det var nog mkt dyrare. Fina nyanser också!

kram

Sjabbig men chic sa...

Vilket gulligt papper och vilken fin bricka. Jättefräscha färger!

Kram Lisa

carina sa...

Jag som formligen är galen i prickiga saker måste nu ge mig iväg till herr olssons affär o köpa pappers rullar.
Ha en fin helg!
Kramar/Carina

Cilla sa...

Ha, du har shoppat likadant som jag. Visst är det kul att fynda billigt. Vilken fin blogg du har!

Kram Cilla

Smått och gott hos Lina sa...

Hej vännen! Hinner inte med i dina trevliga inlägg. Vi har haft full rulle här med kalas åt Matilda, 3 kalas blir det totalt och nu är bara ett kvar.

Så fint papper, tror det var "Hedvig och jag" som också tipsade om det (kan ju vara någon annan också). Måste kolla upp det nästa gång jag är nära C O.

Så mysig balkong ni hade.
Fin ros!

Hoppas jag inte missade något inlägg jag skulle kommentera nu. Då gör jag det senare om jag märker det :-)

Kramar Lina

Smått och gott hos Lina sa...

Jaaa.. brickan ju! Jättesöt!!

Kram igen

Angel.Pearls sa...

Härligt somriga prickar. Ha en fin helg!//Eva

Mitt hem är min borg sa...

Vilket fint papper och bricka.. Riktigt somrigt..
Vilken kaxig jordgubbstjuv ni har oxå.. =)

Kram på dig!!

Annelie... sa...

Prickigt är fint! Har köpt två skålar för ett tag sen på coop som var prickiga och jag älskar dom! Faktiskt mina första prickiga objekt..blir nog fler =)

Fortsatt trevlig helg!

Annelie

sinnlighet sa...

Jag vill gärna gärna skriva en glad hälsning till Dig, för Din blogg förmedlar just glädje - spark of life!!

Agneta från Österlen

Ingela la la sa...

Vilket fint papper.. jag kanske ska gå in och titta, jag jobbar ju ändå nästan vägg i vägg ;)
Jag vet inte hur många saker som aldrig blir använda här hemma bara för att det är för jobbigt att komma åt dom...
Kram

Ellas Inspiration sa...

Ja, visst är det helt fantastiskt vad man kan hitta där. Köpte själv en uppsättning färgglada plasttallrikar till pangpris.

Kram Karin

Nygammalt sa...

Hej Mia!
Hoppas att allt är bra med dig.

TAck för tipset ang, papperet. Det blåa skulle passa perfekt som doppapper till en liten kille. Snyggt!

Kram.