tisdag 14 juli 2009

Piff med snygga mönster




Bilder: Mia

Jag fick erbjudande om att testa kontaktplast i sammetsstruktur från Alfort & Cronholm som distrubuerar Alkor kontaktplast i Sverige. Alkor gör även kontaktplast i andra dekorer såsom sten, trä och massa olika mönster. Helkul pyssel och jag fäste plast på diverse saker här hemma, enkelt och smart! Just sammetsstrukturen som jag fick testa var verkligen fin, känns verkligen som just sammet - mjuk och snygg.

Kontaktplasten är helt klart en underskattad produkt, användningsområdena är nästintill obegränsade - sätt plast på anteckningsblock, pennor, slitna fönsterbrädor, hyllplan, möbler som du vill hotta upp med lite mönster - ja, fantasin är det enda som sätter stopp.

Ett tips är att snygga till förrådet med gamla skokartonger som du fäster plast på, ett snyggt budgetalternativ till att köpa dyra plastlådor för diverse prylar som du behöver ha lite koll på.
Plasten säljs som metervara eller eller per rulle från 39-319 kr per meter och du kan hitta din närmaste återförsäljare här. Det kan bli hur billigt eller hur dyrt du än önskar ;-)

7 kommentarer:

Jessica sa...

Jättesnyggt!
Jag fastande för tändsticksaskarna. =)

Hoppas du får en fortsatt fin vecka!
Kram
Jessica

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Lite retro, som förr på 70-talet...då var detta inne....
Min mor och svärmor hade sådant.
Kul att det kommer igen.
Carin

Ingela la la sa...

Vad fint! Och lite pyssel är aldrig fel ;) Det påminde mig lite om en tapet vi hade när jag var liten (på 70-talet) *skrattar*
Hoppas att allt är bra!
Kram

vitavillan sa...

Jättesnyggt.
Kul sätt att piffa upp saker på.

Smått och gott hos Lina sa...

Det där blev riktigt snyggt!

Kul att få testa olika saker.

Kram Lina

Lina sa...

Åh, vilka läckra! Vi håller på och gör om i vårat vardagsrum så jag skulle gärna vilja gå lös med dom där!
Jag skulle "klä om" en vas, lite ljuslyktor och några tavelramar. Skulle bli hur läckert som helst!

//Lina

Dahlarna sa...

WOW vad läckert du har gjort! Jag vann precis en tävling hos Living Like Linda med just detta mönster! Superglad för det :-)! Ha det så bra!