lördag 25 juli 2009

North Country



Bilder med tillstånd från TV3. Foto: Warner Bros International Television.

Vill ni se en riktigt bra film ska ni slå på TV3 ikväll kl 21 och titta på North Country. Filmen är verklighetsbaserad där du får följa en kvinnlig kamp för att få samma arbetsvillkor i gruvan i Minnesota. De får utstå sexistiska kommentarer och beröringar, kränkningar och en fientlig tillvaro på sin arbetsplats tills den dag Josey (Charlize Theron) tar upp kampen. Theron fick en Academy Award för sin insats och jag törs garantera att det är en film som berör.

9 kommentarer:

Ingela la la sa...

Hmm, den lät bra men jag vet inte riktigt om jag kommer få tid :)

Minigolf har jag ingen aning om... Maria och Bob bor ju där omkring, jag kan höra med dom imorgon om det inte är försent då?
Jag har en massa bloggrelaterade frågor till dig... vi kanske kan ta det någon dag eller så slänger jag iväg ett mail när jag får en minut eller två över ;)

Kram

Hem och Lycka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jannicke sa...

Ja,
dn filmen skulle jeg gjerne sett!

God helg, Mia ;o)

Klem J.

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Den är säkert bra! Ska kolla!
Carin

carina sa...

Den filmen måste jag se...tack för tipset.
Ha en bra fortsättning på helgen!
Kramar//Carina

Din emaljkastrull var föresten urgullig.

moni sa...

takk for koselig hilsen inne hos meg:) Og takk fro tips til film, tror jeg har sett den en gang for lenge siden og dene r virkelig bra. Vi har vært på kino idag å sett istid 3 på 3d, den var kjempekjekk og anbefales virkelig. Ønsker deg en videre fin kveld.) klem monica

Ullis/Leva på landet sa...

Den filmen har jag aldirg sett men den verkar verkligen sevärd.

Kramar Ullis

Lina sa...

Ja, han är den goaste! ;-)

Den filmen är jättebra... :-)

kramis!

StrandviksVillan sa...

Ja, du hade så rätt, det var en otrolig film!! Verkligen gripande.
Jag gillar alla filmer med henne, hon är så bra.