lördag 25 juli 2009

Mysljus




Bilder: Mia

Hallen har varit mörk länge och jag är en sån där människa som är anti till att tända taklampan i onödan. Dvs, mysbelysning är min grej och jag tänder helst inte taklampor överhuvudtaget, såvida jag inte behöver läs- eller arbetsljus. Ljuset där blir så hårt på nåt vis. Maken däremot tänder mycket och gärna så att hela lägenheten badar i lampljus. Med andra ord går han och tänder medan Mia susar efter och släcker :-D Till makens förtret. Så i våras, har glömt att visa, köpte vi en ljusslinga till hallen och vips blev det mys även här vilket är kanon för en mörkrädd tjej som jag! :-D


16 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Säg till maken att han inte är miljövänlig, hihi...Hoppas att allt är bra med dig.Ljusslingan är ju perfekt om man är mörkrädd, jättefint.
ha det gott...

Kramkram Anne

Charlotte - FO² sa...

Det ble kjempe koselig. Flott lysslynge du har funnet også. Nå er det ikke farlig å være mørkredd i den gangen mer :) God natt og sov godt :)

Pia sa...

Hi hi - akkurat den samma ljusslinga har jeg også;-)

Kram Pia

alegni sa...

det låter som hos oss, det där :)
har du gjort något åt din sida, för nu kommer jag plötsligt in igen? kul!
kram
ingela

Hanna sa...

Så söta små lampor.
Hanna

Tiina of LiviaConcept sa...

superfina lampor Mia! jag får genast lite höstmyskänsla, oooh vad jag längtar till hösten :)

Fyra årstider ღ My Lovely Four Seasons sa...

Vilken söt slinga sedan..med små blommor. Här har jag vaknat efter att varit på fest..ska se till att bjuda mina gäster på frukost..men de sover än.
Ta hand om dig..och nu vet jag har jag ska lägga in you tube..trots att inte hela koden verkar komma med. Tack!
Kram Lotta

Mia sa...

Mysigt med ljusslingan. Här hemma är det jag som går runt och tänder ljus och värmeljus överallt istället. :)

Kram Mia

Lycklig fru sa...

Jag håller med dig. Mysbelysning ska det vara!
Kram Sofia

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Det är mysigt med mysljus. Särskilt nu när mörkret även börjar infinna sig hos oss i norr.
Ännu bättre när vi tänder våra levande ljus.
Ha det gott!
Carin

Verra sa...

Ja..jag tycker oxå det är oartigt. Själv är jag alltid rädd för att vara till besvär.
Vilka mysiga lampor! =) Jag hatar taklampor men älskar mysbelysning. Men har du inte tänkt på hur det ser ut hos ungkarlar?! ;-) Aldrig nån myslampa. Så det är nog nåt visst med karlar och taklampor..*skratt* =)
Kram Verra

Lottaspace sa...

Vad mysigt!
Tack för omtanken angående vår M. Jo, han mår bra nu! Ansiktsförlamningen har gått om helt och hållet och han är pigg och glad och håller på att komma i trotsåldern.. allt som det ska med andra ord!
Ha en skön söndag!

kram,Lotta

Bralliz sa...

Super fina ljusslinga :)
Härliga bilder också...
Kraaam Alice

pysseltanten sa...

Visst e de häärligt med myyysbelysning...=))
Har själv eeeh fyra ljusslingor...hihi.
Gillar inte heller ljuset från taklampor...
Nu kommer snart mörkret när vi får boa in oss ordentligt, o myyyyysa....
Ha en myyspysig kväll...
Kraamizar Git

Ulrika sa...

Så söt ljusslinga. De är trevliga att få lite stämning av.

Skomakarstugan sa...

Mysljus är det allra bästa - tycker jag! Jag tycker också att det kan bli väldigt "hårt" med för mycket tända lampor! Ljusslingan är ju perfekt som mysljus!
Kram, Annica.