måndag 20 juli 2009

Min bästis



Bilder: Mia

Att jag gillar att baka har nog märkts i bloggen i diverse inlägg, som en röd tråd tror jag ;-) Min bästis är ju min Kitchen Aid, vet ni väl ;-) Och nåt som är roligt och bra tycker jag är att vi får våra ägg från svärisarna. Det är ju förstås inte de som värper utan deras dvärghöns, hihi :-D Men skämt åsido känns det riktigt bra att veta att äggen kommer från höns som har det bra.

Så lät det så himla kul när svärmor sa att de har en höna som rymmer med jämna mellanrum, tar varvet om deras kisses kattmat som står i ladan och gärna tar sig en extra bit mat där.
Sist såg vi det med egna ögon och rackarn stod där och tittade på oss när vi skulle åka hem från en visit hos svärföräldrarna, ungefär som ja vaddådå, vad glor ni på, ska man inte få ta en kvällspromenix eller?? :-D Stackars Smudge, får du inte ha maten i fred? Smudge har inte varit hemma på länge, ett par veckor, så vi hoppas att det inte hänt honom något. Särskilt med tanke på att hans mor Silketass nyligen lämnat oss.

Det kanske var samma höna som för nåt år sen eller två smet iväg och la sig att ruva på några ägg istället för att låta dem bli plockade av svärmor. Och svärmor Stina hade inte hjärta att ta dem ifrån henne så då blev det några kycklingar, minns ni?


Apropå svärmor Stina så kan ni tävla hos henne just nu om ett presentkort från Ellis Corner!

17 kommentarer:

linruz sa...

Förstår att det är rolit att baka med en sån skönhet.
Den står högt på min önskelista med. ;)
kram kram

Villa Hemmet sa...

Tjena

ser verkligen framemot era lampnyheter till hösten. Jag har lite fina på gång (hoppas jag). Håll tummarna!

kram

Jannicke sa...

Kitchen Aid er sååå flott.
Ønsker meg en slik jeg og.
Ville hatt samme farge som deg ;o)

Ønsker deg en fin mandag,
håper du har et bra! Klem J.

Ljuvligt Hemma sa...

Jag vill också haaaa en bästis :) Sjukt avis kan jag lova! Kram kram.

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Jag vill också ha en sådan bästis :) Förstår att du gillar att baka med den!

Härligt med äggen!

Kram Jes ♥

Annas skattkammare sa...

Hej! Så mysigt att få ägg av höns man vet har det gott.. =) Hönan verkar ju hur kul som helst! Hoppas verkigen inte att det har hänt katten något.
Kram /Anna

Annas skattkammare sa...

PS. Är inte ALLS avis på din kitchen Aid.. =)

Signe 1 sa...

Jag skulle också kunna leva med att ha en sån bästis:-) Kraam Sofia

Malin sa...

Härlitgt med så färska ägg också! Kan inte bli annat än gott! Ha en findag! Kramiz M

Hem och Harmoni Marie sa...

Härligt! Jag umgicks också med min kompis KA häromdagen... :)

Tusen tack för din kommentar om vårt hus och färgen... började få lite ågren för att jag visade det på bloggen (drog slutsatsen att alla tyckte det var fult..) Dumma tankar man har ibland...

Ha det gott, kram Marie

Sand mellan tårna sa...

Gokväll Mia.

Hoppas Schenker är på gång till dig nu, för nu har jag lagt ut ett tipsinlägg

http://sandmellantarna.blogspot.com/2009/07/butikstips.html

Hör av dig om något känns tokigt!

Kram Linda

Inspirera Mera sa...

Åh de är så fina, jag vill gärna ha en Kitchen Aid när vi skaffar hus.

Svar: Tack! Ja visst är det härligt att hitta sin själsfrände. Jag ångrar inte en sekund att vi flyttade ihop tidigt.
Kram Sandra

Sand mellan tårna sa...

Godmorgon Mia.

Gick direkt ut på Schenker och kikade och det ankom Gbg igår 23:15, och behandlades nu vid 8:58 på morgonen .... så jag tror säkert att du har avin i postlådan väldigt snart. puh .....

Bra att du gillade inlägget.

Kramisar!

atmosphere sa...

Är också rejält sugen på en Kitchen Aid, men vill å andra sidan inte riskera att ha ännu en maskin som bara blir ståendes. Men det kanske inte är någon risk? Kanske blir jag flitig i köket igen då?
Kram,
Ingrid
PS. vi bor på "andra sidan Älvsborgsbron, nära stan: DS

MARIE -Inredningsdrömmar sa...

Åhh jag vil sååå gärna ha en kitchen aid, måste bli en sån till hösten.

Kram Marie

mi-rachel sa...

veldig stilig bestiss du har!

Kusin Anna sa...

När mitt nya kök kommer, kommer även en kitchen aid att flytta in. Inte bestämt mig för färg ännu dock. Längtar så jag kan dö! Just nu bor vi på en byggarbetsplats med skafferi på lagerhyllor i vardagsrummet och porslinet i garderober i hela huset men, men börjar bli van efter dryga året med renovering! Det blir ju så fint när dte är klart! (Hoppas jag...)