tisdag 7 juli 2009

Götet från ovan


Bild: Maken

Jag har inte visat er ett smack från hur vi bodde förr och orsaken till det är att jag helst vill glömma inredningen då. Mitt inredningsintresse smög sig sig på i rätt sen ålder :-D och accelererade när jag blev sjuk. Så det snyggaste i vår gamla lägenhet var den inglasade balkongen som vi fick i slutet under vår boendetid då jag hade börjat intressera mig lite mer för inredning. Och utsikten, från Masthuggskyrkan och Eriksberg via Älvsborgsbron till Vinga fyr och hela hamninloppet (med industrierna som ickeönskad bonus ;-)).



Bilder: Mia

Faktum var att vi fick balkongen förevigad i Hyresgästföreningens tidning och vann pris för Västsveriges snyggaste balkong. Dessutom kom vår balkong med i broschyren för företaget som byggde dem. Skoj, kul att minnas tillbaka på! Jag kanske bjussar på fler bilder en annan dag, vi får se.. ;-)

11 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Oj vännen vilken supermysig balkong. Vill gärna se mer om du har lust.
Suss gott...

Kramis A

pelargoniorochvitakorgstolar.blogspot.com sa...

Tack för rar kommentar hos mig. Underbara sommarbilder överst på din blogg, man känner både doft och smak. Vi är nog många som blir upprörda av att läsa om dina tråkiga erfarenheter. Hoppas du finner kraft och glädje i din återhämtning. Härlig sommar önskas dig! EvaB

Fotograf Martin Wallgren sa...

Kul med återblickar, hjärtat! Puss o kram /maken :)

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Men vilken oanad talang..balkongdrottningen. Hoppas allt är bra Mia...har saknat våra mail..Det blev ingen hotellnatt i Götet..min man skulle hitta på något ..men jag tror att han fortfarande inte har bokat något...så brukar det kunna gå när han ska fixa.
~~♥~~ Kram Lotta ~~♥~~

Stinas butik sa...

Visst hade ni mysigt där också, många trevliga besök som vi minns!!
kram

Södralycke sa...

Vilken mysig balkong, och vilken utsikt!:)

Ha det gott, kram Johanna

Villa Hemmet sa...

Tjena

jag har lite lampor på gång *hemlig*

Fina bilder, I löööve Götet :)

kram

Villa Hemmet sa...

Jag såg förresten era fina saker i Leva o Bo - grattis. Vad roligt med fin reklam :)

Stjärnor & Champagne sa...

Bannern är sååå fin..

Kram till dig/ Anne

Annas skattkammare sa...

Men så häftigt ni bodde! Härligt med sådan utsikt över Götet!
Kram /Anna

Tidsmästarinnan sa...

härliga bilder, och vilken utsikt! Kul att få kika hur ni bodde förut också :-)
här kommer en sommarkram!
Susanne