söndag 5 juli 2009

Drömmar



Bilder: Mia

Drömmar är väl både sunt och nyttigt att ha. Inom rimliga gränser förstås. De där miljonerna man gärna skulle vilja ha får man nog drömma om med viss reservation *fniss*

Men ett eget hus med glasveranda, pellisar i fönstren, Smegkyl/frys, pärlspont och råspont, trägolv, porslinsho och fin blandare. Ellis Corner och fotoateljé/studio (den sistnämnda makens) som gårdsbutik.. Några småttingar som springer omkring, ropar mamma, rycker mig i byxbenen och jagar kissen som ligger och lapar sol i trädgården...

Det skulle ju ändå kunna bli sanning.. Jepp, det är min dröm! Vilken är din?


15 kommentarer:

Charlotte sa...

Åja det høres ut som en herlig drøm :) Det er jo så viktig å ha drømmer. Det gjør jeg å min kjære ofte. SPesielt jeg... hihi... drømmen om et eget fotostudio er en av dem jeg drømmer mest om akkurat nå :)

Ha en fin sommer :)

Jannicke sa...

Deilig drøm, og ganske sikkert oppnåelig også!

Min drøm er å få være frisk, at barna skal bli lykkelige og at folk rundt meg har det bra...

En annen lite drøm er å få reise utenlands som hjelpearbeider en gang i livet...

Nå blir det pause fra meg,
så jeg vil få ønske deg en fortsatt fin sommer, Mia!

Klem til deg. J.

Hannahs Bod sa...

Gudiligen så fin fint det är med det ljusa. Min dröm är en Atelje byggd på berget ovnför oss där vi bor, kanske når jag dit eller ganska nära iallafall.
Drömma ska man.........
Kramis Hannah

Dicksonska våningen sa...

Jag läste precis ditt inlägg om din gamla chef.
Jag blev jättearg över att ingen reagerade! Och det blir jag vid alla tillfällen då en enda person förstör för så många andra och speciellt så mycket som han förstörde för dig...
Jag förstår att du inte kunde säga nej till honom. Och ju längre tiden går desto svårare är det ju att börja säga nej. Man vill ju tro att människor inte utnyttjar andra människor och att alla är goda inombords. Och framförallt VUXNA människor inombords. Men så är ju inte fallet. Vi kan bara hoppas att "what goes around comes around".

Den drömmen du beskriver väntar säkert precis runt hörnet :)

Du var jättemodig som berättade!
Kram Annika

Fröken Fräken sa...

Drömmar kan vara både små och stora. Ibland kan jag ha svårt för att drömma, det känns som om det som jag tänker för mycket på, kanske jag då aldrig kommer att få. (gissa logiken i det?!)
Just nu är jag väldigt nöjd med livet, det enda jag kan önska är att de mina och jag får vara friska, vi har varit väldigt hårt drabbade av bland annat cancerspöket. Men ett eget hus, det vore underbart det!!

Jag känner igen mig i din berättelse om din tidigare chef. Jag har haft en liknande på ett tidigare jobb. Och det är inte så lätt att säga ifrån när man väl sugits in i en psykopats värld. En av de klassiska härskarteknikerna; hur du än gör så gör du fel. Jag tog mig ifrån den arbetsplatsen efter mindre än ett halvår, och efter viss arbetslöshet hade jag turen att komma till en underbar, kreativ arbetsplats där man fick tillbaka tron på sig själv.
Jag önskar dig all lycka och kraft att göra allt du vill i framtiden!

mitt skärgårdsliv sa...

Hejsan! Sommar och sol gör att man inte hinner läsa alla inlägg på bloggarna så ofta. Läste just inlägget om din förra chef! Stackar dig vad du lidit igenom. Att det ska finnas så onda människor... Men blev glad över att läsa att du tagit dig igenom allt det jobbiga och att du kommit på fötter igen fast det varit tunga år. Du ska se att allt blir bra!!

Till drömmar.... ja den listan blir låååång. Men det jag mest av allt vill är att alla nära och kära ska ha det bra och att man får vara frisk.

Kramar!!

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilken fin dröm Mia! Den kommer säkert att gå i uppfyllelse en dag, vänta du och se :)

Och så får du inte glömma jordgubbar där i drömmen... he he. "Dra upp moderplantorna och låta revorna ta över"... ja, se där - verkar supersvårt ju. Hur vet du vilka moderplantorna är??

Kram J

Kicki sa...

Hej Hej
Ja drömmar är jätteviktiga!
Du har väl underbart mhärliga o sunda drömmar.

Mina är väl först o främst att hela min familj får vara frisk o må bra. Sen kan jag leva på små drömmar, som att förverkliga små projekt hemma och göra små utflykter med familjen.

Tack för en fin blogg med underbara bilder. Jag har lagt Dig på min bloggkoll.
Kram
Kicki

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Läste om din pucko-chef!!! Blir helt galen när jag läser om såna människor som inte kan bete sig som folk!!!!!
Har haft jobbigt på nån arb.plats Men inte alls som du. Men jag insåg inte förrän långt efteråt att det var kollegan/chefen det var fel på...

Stå på dig!! Det kommer gå BRA för dig!!!

Massor med kramar Jeanette

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Vill ju berätta om min dröm också såklart!!

Jag har en realistisk :)
Det är att vi bor kvar i radhuset men bygger in en fin glasveranda med gamla fönster o vit pärlspont. Plus att resten av huset är fint fixat o klart!

Önskedrömmen är att vi har ett större hus, lite modernt sådär- Men också ett stort hus på landet som är helt lantligt inrett!!!

Sen att vi får leva länge tillsammans o vara friska såklart!!

Kram igen då!!

Jeanette

Ullis/Leva på landet sa...

Gillar din dröm väldigt mycket. Låter ju så härligt. man mår bra av att ha drömmar. Har flera jag också, kan nog bli en lång lista. En av dem är att alla mina nära och kära ska få ha det bra och vara friska.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Ingela la la sa...

Vilken härlig dröm :)
Tack käre du för att du fixade bannern i lördags och idag. Jag blev så glad.

Jag har lämnat en kommentar på ett inlägg längre ner oxå..

Kram

Vita små hjärtan sa...

Åååå det finns alltid så mycket man bara kan drömma om...
Kram Agnetha

happy in pink sa...

ja, drømmer er så viktige å ha!!!
en av mine drømmer er at min lille sønn skal bli frisk i magen sin, og få litt mer ro i hodet sitt...sa han kan slappe litt mere av:) og kanskje en dag???

små drømmer kan man jo også ha...akkurat nå drømmer jeg om de søte jordbærene som ligger i kjøleskapet og venter på meg;)

ha en strålende sommer Mia:)))
klem tara

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Låter som en dröm som kommer att bli sann..ni måste bara hitta ert drömhus och förverkliga det.
Kram Lotta