lördag 18 juli 2009

Coop rocks!



Bilder: Mia

En del har säkert redan sett dem eller läst om dem nån annanstans men för er som missat det så tipsar jag också. Coop har just nu jättefina skålar i melamin/plast som ser ut som franska latteskålar. 4-pack för 39,90 - jättebilligt! Finns även som muggar och i blått och rött också för er som vill klatcha till det med lite färg. ;-)

Skålarna till vänster är köpta på Ilva i somras och används flitigt. Tanken med de nya melaminskålarna är att de allra minsta i familjen och kamratskapet kan få slabba och dänga hur bäst de vill med dem. Bra dessutom att de liknar "originalen" eftersom små självklart ska äta med samma porslin som de vuxna ;-) Perfekta också att ta med ut till stranden om man vill ha lite mellanmål därute. Stranden ja, hmm, badkrukan (läs jag) har ännu inte badat - har ni?


Idag ska här bakas, får en långväga bloggkompis hit imorgon på besök, ska bli jätteskoj att ses irl efter att ha pratat på nätet i flera år!

19 kommentarer:

Bralliz sa...

HEj Mia! Åå, vad fina skålarna är, jag såg sånna på en annan blogg också!
Dom måste jag kolla in nästa gång vi åker till coop!
Dom andra skålarna var super fina!
Ha en bra dag!
Kraaam Alice ♥

HWITA DRÖMMAR sa...

Vilket fynd, måste minsann kolla på närmaste Coop jag oxå :)

Ha en fortsatt skön helg oxå!
Kram Maria

H A N N A S - F O R M sa...

Hej goa Mia!!! Tack för din gulliga kommentar, blev glad!!! Jag förstår PRECIS hur du menar...tycker att det är JÄTTTESVÅRT att fånga vackra bilder av havet/skärgården...det går aldrig att förmedla den känsla jag vill...och få det att bli lika vackert som det är i verkligheten. Om du vill kan vi ju försöka oss på att fota lite havsbilder och visa varandra...inte för att jämföra utan mera som en rolig övning?

Många kramar
Hanna

PS: FIIIINA skålar!!!

fyra vindar sa...

mm..vitt o fint..

ha d godis säger miss sophie

Min morfars hus sa...

Først må jeg bare skryte av nok en nydelig header!!
Skålene skulle jeg virkelig hatt.
Lurer på om noen vet om de er tilgjengelig i Norge????

Ha en forsatt herlig sommer!!

Klem fra meg.

Hanna sa...

Jätte snygga skålar.
Hanna

dagenskreativa sa...

Vilka snyggingar:) Ett riktigt kap:)

Kram A

Betongängeln sa...

hehe...har också varit och inhandlat dem idag...jättesöta är dom
har några i porslin, men väldigt behändigt med denna plast med, annars är jag inte så förtjust i det, men man kan ju ändra sig ibland...:-)
Kram
annelie

Villa Nordåker sa...

De skålarna är jättefina, har 8st.

Kram
Malin

H A N N A S - F O R M sa...

Du ligger inte alls i lä...du är ju jätteduktig!!!! Vad roligt återkommer till dig omm några veckor, ha det gott tills dess!

KRAM
Hanna

Kicki sa...

Attan att jag aldrig gick in på Coop idag jag som precis for förbi. De var jättefina för att vara i plast.
Får nog göra mig ett ärende dit kanske......
Ha en bra vecka
Kicki

♥ A Cup Of Emilia ♥ sa...

Vilka fina skålar och vilket bra tips :)

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Nu måste jag till Coop..har tänkt på dessa idag å nu blev jag sugen igen.
Kram Lotta

mi-rachel sa...

så fien de var.
og kul ide at ungene kan ha like skåler...som ikke kan knuses;)

Creations by Lisa sa...

Urfina skålar :-). Tack gulliga du för att du la en kommentar på SIB, *fniss* som jag kämpat med det men som du sa, det verkar vara stört omöjligt. Gillar ju temat du valt, att det är två kolumner till höger och inläggen till vänster...hmm men lite trist att det inte går att kommentare. Mailar dig angående din fråga
Kramar Lisa

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Ja, de skålarna var fina och så bra, de går inte sönder!
Hoppas Ni får det trevligt när ditt besök kommer!
Carin

Ingela la la sa...

Vilka fina! Fast när jag såg rubriken så blev jag lite orolig att du hade gett upp ica maxi *skrattar*
Vad kul med bloggbesök!

Kram

Fröken Fräken sa...

Har också hittat de skålarna på Coop, helt oemotståndliga! Jag hoppas att de som köper in grejer på Coop (som verkar ha lite schizofren smak...) tar in mer i den här stilen, och mindre lingonprydda gardiner :-)

Hanna sa...

Man kan hitta jättefina fynd på coop för en billig peng! =) skålarna var kanonfina! dom måste jag kika på när jag är där nästa gång!

Ha en underbar bra dag!
Kram Hanna