måndag 6 juli 2009

Blixtar och dunder


Bild: Maken

Här ikväll har det åskat och blixtrat. Medan andra kanske sätter sig i bilen, stänger av dator och tv eller som min mormor gjorde, ställde sig i garderoben ;-) så gör vi (läs maken) tvärtemot. Mannen springer mellan vardagsrumsfönstren och arbetsrumsfönstret som ligger i motsatt riktning mot varandra, trycker snoken mot glasrutan och vrider på huvet frenetiskt till höger och vänster, letar blixtar och snygg himmel. För att fota förstås :-D Men visst tog han en grym bild i höstas!


12 kommentarer:

Carina sa...

Fin bild!
Längtar efter känslan! Här där jag bor är det totalsommar med värme utan like just nu.

Ullis/Leva på landet sa...

Läcker bild. Den andra var helt grym, håller med helt.

Kram Ullis

Lina sa...

Riktigt vacker och intensiv bild! En sådan bild hade jag förstorat upp och haft som tavla

Mia sa...

Ja men verkligen! Han är otroligt duktig, har suttit länge och njutit av många av hans bilder.

Kram Mia

Betongängeln sa...

vilken härligt maffig bild...
kram
annelie

Malin sa...

Riktigt fin och läcker bild! Proffsig! Och vilken rolig mormor...hahahaha...i garderoben. Kram

Millas hem sa...

Jaa, fantastiska bilder!
Himlen såg helt magiskt mäktig ut på den jag klickade på!

Kram Camilla

Fotograf Martin Wallgren sa...

Tack för alla trevliga kommentarer!! Uppskattar det verkligen. Bilden på blixtarna finns att köpa i olika storlekar upp till 100 x 70cm på www.youdecorate.com - bara ett tips om någon är intresserad! :) Ha det gott och tack åter igen för alla snälla ord.
Hälsningar Martin

VITA NYANSER sa...

vilken fin bild! Åska är inget vidare, phu... lite lagom om det ska vara något alls.

Du undrade för ett tag sen om hur det gick hos läkaren, tack goa du = )! Jag fick fortsatt sjukskrivning och han var jättebra, vi skrev ihop ett långt sjukintyg, allt som fick plats = ). Så nu har jag inte hört något från fk, de skulle höra av sig efter midsommar, och än har jag inte hört något. Jag ringer inte heller, orkar inte ta strid med dem, det blir som det blir, jag får överklaga om de inte lyssnar. Men det är underbart att jag känner mig piggare, så jag kan ha stora chanser att klara av 25 % jobb.

Ha det bra vännen!
Kram l-l

Lycklig fru sa...

Helt grym bild!
Åskan är både spännande och läskig tycker jag, men inte så pass läskig att jag skulle gömma mig i garderoben :-)
Min son heter ju Oskar och han blev lite förvirrad här i veckan när jag pratade om att "det åskar, Oskar" :-)
Kram Sofia

axelina sa...

Supersnyggt foto! Såg på Flickr att han tar många bra!

Iris sa...

Riktigt vackert fångat av din make! Jag och sambon är likadana, vi sitter som klistrade vid fönstret när det blixtrar, det är så vackert! Vi brukar försöka fånga det på bild men hittills har vi bara haft vanlig digitalkamera. Får testa med systemkameran nästa gång det öser ner :)

kram /iris