lördag 18 juli 2009

Det blir inte..




Bilder: Mia

..alltid som man tänkt sig så sannerligen. Det här var tänkt som ett före-efter-inlägg om stolen som stått vid entrén till vår boning med en blomma på, i både fint och fult väder. Stolen köptes på Ikea som ett utställningsex så den kostade inte många kronor till min belåtenhet. Men med tiden blev sitsen grön! Och hur snyggt är det? Nix, inte alls, jag skämdes men att ställa mig utomhus i kyla och vinter gjorde jag ju inte utan makeovern har fått avvakta till varmare väder. Sen blev det för varmt och nu senast för vått med allt regn.

Äntligen fick jag och maken kommit oss ut för att använda denna suveräna mojäng från Speedheater som tar bort färgen på ett jättebra enkelt sätt som dessutom är miljövänligt. Lätt att sköta och snabbt gick det. Att skitstolen visade sig vara genomrutten var ju en annan femma. Trots att den stått under tak i typ endast en säsong så har den gett upp. Ironiskt nog var sitsen av nåt masonitliknande materiel medan resterande delar av stolen var av bättre virke och därmed klarat sig fint. Men fine, vi har fått använda vår speedheater och konstaterat att den är så grymt bra som vi anade. Att vi köpt färg, pensel och skrapa försöker jag irriterat förtränga. Nåt före-efter-resultat blir det inte denna gång, jo, bara före då förstås ;-)
Och stolen åker typ dit pepparn växer :-D

Vill du ha din egen apparat köper du den
här.


5 kommentarer:

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Men vad trist!!

Men iofs en ursäkt att släpa hem en charmig loppis stol istället!! :)

Ha en härlig helg!!

Kram Jeanette

linruz sa...

Trist!
Säger som Anette. Åk och köp dig en lopis stol så du får användning av färgen och pensalrna.
Kram kram

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Bättre lycka nästa gång..man måste alltid prova.
Kram Lotta

Sara, Livat på landet sa...

Trist med stolen, men kul att du skrev om den ändå! Det är så lätt att allt som visas i bloggar är de mest lyckade projekten...
Och så fick vi ett tips på en bra och användbar maskin. Må så gott!

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så mycket fint du visar! Och vilken praktisk grej, och tur att ni kunde få den snygg igen, inte roligt när saker man hittat ändrar färg sådär. Hehe, vad tyckte du om Jägarna då? Själv tyckte jag den var bra. Nu ska jag ta mig en titt i din butik!

Ha en fortsatt skön sommar!

Kram Susanne