onsdag 17 juni 2009

Vita smultron



Bilder: Mia

Har ni smakat vita smultron? Jättegoda, smakar smultron helt enkelt. Praktiska också för allergiker som inte tål de röda och att fåglarna inte fattar att de är mogna :-D Du plockar dem när fröna är gula, är de omogna är fröna gröna. Eller så tar du lätt i bäret, lossnar det så är det moget ;-)

Kan inte låta bli att utfärda dagens ris till Comhem som strular för oss både när det gäller telefoni och bredband. I över ett år har vi haft problem, även grannen till oss har liknande dilemma. Tekniker ute som ska fixa, nope, ingen bättring, bredband och telefonen ligger nere stup i kvarten och häromdagen fick maken ett sms om att ärendet var avskrivet! Utan att vi fått det åtgärdat. Mannen telefonerade för att få det "påskrivet" igen. Och teknikern som skulle varit hos oss idag mellan 8-11, kom han tror ni..? Nix! Fyyy för Comhem!


18 kommentarer:

Carina sa...

Hej

Visst är det gott med smultron.
Både röda och vita.
Glad Midsommar.
Kram

mali-mo sa...

Hvite jordbær!!!! Nei, dette var nytt for meg!

Kjedelig med IT problemene, håper dere får orden på det snart. Ha en flott dag!

Hemmalycka sa...

Har jag aldrig sett men är de lika goda som röda så är ju det toppen.
Kram Åsa

Britt sa...

Hejsan...

Jag blir glad av flera anledningar när jag läser/ser Din blogg.
Den första anledningen är att Du har så många FINA bilder. Det uppskattas.
Den andra är att Du tänker på upphovsrättslagen och talar om att Du har lov att använda de bilder Du inte tagit själv och vem som är fotograf. All heder åt det. *LER*

Må som GODIS... GOTT.

Britt

Mitt og Mine sa...

Det har jeg aldri sett! Hm...mye nytt man lærer her i bloggverden!

Klem M

jakt,skor,barn,inredning sa...

Helt underbart, ska ge såna till min svärmor hon är allergisk mot röda bär. Nilla

vitavillan sa...

Har aldrig smakat vita smultron.
Väntar på att mina röda ska mogna.

ComHem har jag inte hört mycket positivt om.

Glad midsommar!

Smått och gott hos Lina sa...

Oj, jag har aldrig sett vita smultron förr. Alltid lär man sig något nytt :-)

Kram Lina

Ingela la la sa...

Vilken tur att vi aldrig bytte till comhem telefon.. Bredbandet har vi inte haft några problem med..

Jag har provat vita smultron en gång, det stämmer inte när man stoppar dom i munnen och dom smakar smultron för man förväntar sig nåt annat..

Kram

My Taste At Home sa...

Växer de på små smultronplantor eller finns det buskar? Har själv tre blåbärsbuskar och det blir jättegoda bär. Är vita invändigt så de är väl inte lika nyttiga som vanliga, men å andra sidan så blir det inga fläckar och man ser inte ut som en vampyr i munnen efter man har ätit.

Pia sa...

Åh, der låter irritererende med Comhem - håber det snart ordner sig:-)

Kram Pia

Jenny sa...

Hej Mia!
Jättefina bilder på de vita smultronen, vi har oxå såna här utanför husknuten:)

Stryk ska de ha Comhem;)

Ha en skön kväll,
Kram Jenny

mi-rachel sa...

for en fin header du har på bloggen din!

Annas Lycka sa...

Aldrig smakat men har vita vinbär i trädgården och dom är super goda och faktiskt riktigt fina. Ha en härlig midsommar!! Kram Annis

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Mysigt med solvarma smultron!!

Bredbandsbolaget e inte heller kul jämt.. Vi var utan både telefon o bredband i ett par veckor förut. Tur man hade mobil.. *morr*

Ha en trevlig midsommar

Kram jeanette

Stjärnor & Champagne sa...

Aldrig sett Mia....Nytt för mig. På dom bara, skäll på Comhem, hihi. Ha en riktigt skön midsommar vännen...

kram Anne

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Vita smultron har jag aldrig hört talas om, men vita jordgubbar har jag läst om. Hoppas jag får möjlighet att prova framöver:)

Och Com Hem har vi också. Hela vår samfällighet har tv och bredband genom dem. Vi har också valt telefonin utöver det.....efter 7 sorger och 8 bedrövelser, funkar det oftare nu än det ligger nere!

Galnast blir jag dock när inte telefonen funkar!!!
När man ringer och påtalar problemet, kan de säga att ingen annan i vårt område anmält problemet..och då VET vi att minst 4 av grannarna ringt innan oss. Dvs Com hem ljuger oss rakt upp i ansiktet!!!!!! Fy för den lede!

Men som sagt, så är inte problemen så stora nu. Hoppas det löser sig för er också.
Jag har sagt att nästa gång det strular ofta igen, säger vi upp avtalet med Com Hem!
När vi hade Telia och Tele2 hade vi aldrig några problem. Förrutom att räkningen var högre;)

Susanne

mammaxtre sa...

Vita smultron, har jag aldrig ens hört talas om. Nu blev jag nyfiken :-)