tisdag 23 juni 2009

Sturehof




Bilder: Mia

Det finns krukor och så finns det krukor. Och krukor med stort K stavas Sturehof. Hade vi fått så hade vi tagit in dem till butiken men de får inte säljas via nätet tyvärr.

När en lokal butik utanför Kungälv skulle bomma igen köade jag och vansinnigt många tjejer/damer (och ett par stackars män, varav min var den ene, måttligt road) utanför redan innan öppningsdags och jag tänkte no way att jag får mig ett par exemplar men jag hade tur! Tror jag lyckades roffa åt mig de två sista. Men vilket vansinne! Köa för att komma in, köa för att titta och köa för att betala. Nöjd blev jag men efter denna affär och pågående projekt i arbetsrummet ekar plånboken tom!
Nu blir det till att njuta av det som vi redan har och nyttigt är väl det också, eller hur?

Som jag förstått så är det några av er som haft problem att ladda ned min blogg för att läsa. Att någon kan få problem kan bero på så mycket - browser, blogger, bloglovin, internetanslutning, uppkoppling, att bloggen innehåller olika delar såsom reklam som kommer från olika servrar och att någon del kan stanna upp för tillfället. Att det funkar fint för andra kan bero på att trafiken tar olika vägar över nätet och har man otur kan "din" väg vara struligare än den andra. Skulle det vara likadant om och om igen, kolla i nedre vänstra hörnet (där det brukar stå "klar" när du läser på en sida, och meddela mig gärna vad det står när sidan inte laddas fram så vet jag vad som strular oftast och kanske kan göra nåt åt det. Som det är just nu så är det nästintill omöjligt, då skulle jag få rensa bloggen helt och hållet då jag inte vet om det är era anslutningar etc som krånglar eller något i min blogg eftersom jag inte ser det själv. Jag har dock ändrat/tagit bort två saker som jag tror kan bidra till problemet.


25 kommentarer:

Erika i Villa Lilja sa...

Krukorna är ju helt underbara. Måste spana efter dem nere i Skåne. Har du ngt tips?
Kram

VITA NYANSER sa...

Så snygga krukor! Vad kul att ha!

2,5 år vad skönt för dig att få ta tiden, det behöver man, men jag har snart varit hemma i 180 dagar och jag har FK i hälarna, suck, de ger allt annat än tid, den handläggare jag har är inte rolig. Jag räknar med att börja jobba 25 % i augusti och jag vet inte ens om jag får sjukpenning till dess. Imorgon ska jag till läkaren och jag har en lång lista med mig på allt jag känner. Det är ju jättesvårt att förklara när man tappar ord, har koncentrationssvårigheter och dåligt minne... Jag är inte bra, är så trött, så trött...spänningar i huvudet och klarar inte av krav, får inte ihop tillvaron hemma, mycket som blir tokigt och mycket som blir ogjort...Jag satsar nu på motion och bra mat, får se om det kan hjälpa en liten bit, de här bitarna har blivit lidande då jag varit tvungen att arbetsträna på dagarna, hm...FK är en hel bok för sig själv. Tur att jag har bloggen och allt härligt som hör till, jag har verkligen hittat något jag gillar!!!

Ha det bra och sköt om dig, har du något bra tips så tar jag gärna emot det = ).

Kram L-L

H A N N A S - F O R M sa...

Goaste du!!! Tack för din hälsning!!!! Ska snart berätta om butiken!

Hon gör så fina saker....keramikern i Sturehof. Har varit där flera gånger och skulle gääärna vila ha några saker. Gillar hennes gröna färg skarpt...fast den vita är ändå allra vackrast.

Ha det gott!

KRAM
Hanna

H A N N A S - F O R M sa...

Goaste du!!! Tack för din hälsning!!!! Ska snart berätta om butiken!

Hon gör så fina saker....keramikern i Sturehof. Har varit där flera gånger och skulle gääärna vila ha några saker. Gillar hennes gröna färg skarpt...fast den vita är ändå allra vackrast.

Ha det gott!

KRAM
Hanna

Jannicke sa...

Heisan.
De krukkene var helt nydelig ;o)
Ikke rart du ville "kjempe" litt for de!

God natt til deg.

Klem J.

VITA NYANSER sa...

TACK goa du för omtanken!!!

Jag känner mig ganska okej (nu) för att prata för mig, det är verkligen så att man ska vara bra för att orka diskutera med dem. Jag har suttit själv på mötena, en katastrof, jag tar till mig det du skrev, bra tips!!!

Tack igen = ). Skönt att få stöd från någon som själv är i det hela.

Kram L-L

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Ja, dessa krukor är så underbara - de bara är det! Säregna men det är kanske tjusningen.
Den gröna färgen är faktiskt fin men vitt är ju alltid vitt!
Carin

Tinnar och torn sa...

Nu gick det genast bättre för mig iallafall :o) Kram Petronella

Stora och små drömmar sa...

hejsan vilka fina krukor jag gillar dom verkligen. hoppas du har en underbar dag kram jessica

Villa Nordåker sa...

Krukorna är så fina!
Jag ska spana efter dem när jag och en tjejkompis ska till Göteborg om några veckor.

Kram
Malin

mammagumman sa...

Tina Hellmans krukor är underbara! Har du varit i hennes ateljé på Sturehovs slott? Det är absolut värt en resa! Kram Anna

abeachcottage sa...

love these pots, just what I would like in my cottage

nice blog enjoyed my visit

Sarah

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Alltså dom där krukorna är ju såå fina! Dom har jag tittat på länge....Men tyvärr har inte plånboken räckt till! Men kanonfina är dom! Jag såg dom första gången vid Ernst "sommarlada" som bara ligger ett stenkast från mig. Ha de gott i det vackra vädret! soliga Kramar Therese

Guldkant På Livet sa...

Synd ni & alla andra inte kan få sälja Sturehof's krukor via nätet, för de är verkligen så vackra!!

Snygga bilder Mia!!

Soliga hälsn fr Dalarna

Lallis - liv och leverne sa...

De krukorna är så fina!!
Kram Lallis

Jenny sa...

Hej Mia!
Vilken tur du fick som kom över 2 av de vackra krukorna!
Har oxå 2st här hemma som jag har plättar i luften i.

Det kunde varit jag om skrev det där om att plånboken är tom och att man får njuta av det man redan har, hihi! Känner igen mig preciiis:)

Ha en skön eftermiddag i solen,
kram Jenny

Smått och gott hos Lina sa...

Hej sötis!
De är så vackra de där krukorna, eller menar såklart Krukorna! För visst är det skillnad på krukor och krukor, du har helt rätt.


Jo jag menade att jag tror man kan välja hur många inlägg som visas på sin sida. Om man har många inlägg tar det längre tid att ladda upp alla bilder. Om man har färre så får man klicka på "äldre inlägg" nere på sidan för att komma till äldre inlägg (hihi rätt logiskt att äldre inlägg betyder just äldre inlägg, jag är trött i skallen :-D)

Kramar Lina

Malin sa...

Jaa de är verkligen jättefina!!! Älskar ju vitt också!!! Ha en fin kväll i solen! Kramiz M

Södralycke sa...

Verkligen finfina krukor :) förstår att de var värda köandet!

Kram Johanna

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Vilka fina krukor! förstår att du tyckte det var värt allt besvär :) ser att du med gillar morden i midsomer! det är riktigt mycket sommarkänsla för min del! Kram!!

Ett hus i vitt sa...

Åh grattis till dina fina Sturehovisar :-). Spännande att du också inreder arbetsrum, det gör ju jag med. Hihi där finns också en Sture :-). Kram, Anette

Petra sa...

Hejsan snäckan! Det var hur länge sedan som helst jag bloggade, lusten for över mig nu, haha... Förstår dig väl varför du köade för dina krukor, de är jättefina! Jag hade inga problem alls idag med att komma in på din blogg, har ju haft det tidigare. Så, vad du än tagit bort så funkar det, haha... Hoppas du njuter som jag av solen och kanske får koppla av mellan varven?
Stor kram
Petra

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken tur du hade som lyckades få tag i de två sista! Jättefina är de!
Jag har precis lyckats komma in och se hela sidan efter typ 1000 försök. Oftast ser jag bara vänsterspalten.... men nu ser jag att andra också har haft problem.... Vill bara att du ska veta att jag kikar in här lika ofta som förr men kanske inte alltid kan lämna några spår efter mig då inte sidan laddas som den ska.
Ha det bra!
Kram!

Signe 1 sa...

Men åhh de är ljuvliga dessa krukor, vill ha..mycket!!:-) Ha en fin dag i solen, kram Sofia

Natasha sa...

Så fina krukor!