lördag 6 juni 2009

Sommaren som försvann





Bilder: Mia

Var tog sommaren vägen? Tror den lurar bakom hörnet och retar oss med små solstrålar då och då men värmen är frånvarande.
I väntan på fortsättningen av sommaren så får vi låtsas.

Idag har mamma och pappa besökt oss och vi har firat mamma för mors dag i efterskott. Och självklart bakar jag när tillfälle ges ;-)
Hallon och marängrutor (vansinnigt goda) och världens godaste chokladknäcksnittar (nåja) . Till efterrätt efter Leilas ravioligratäng blev det denna.

Muggar och mjölkkanna med bultande hjärta finner ni i butiken liksom sommarservetterna och kannan med stjärna på. De vita muggarna har jag fyndat på Rusta (såsom många andra bloggerskor allaredan gjort) för 5 pix stycket!



18 kommentarer:

Jannicke sa...

Så mye godt du byr på i dag!! Og den hjertemuggen er jeg forelsket i!!
Klem til deg søstermor!! J.

kardemumma sa...

Oj vilka fina bilder du visar och vad mycket smaskigt!
Kram C

Stjärnor & Champagne sa...

Mums vad gott, Mia....Verkligen härliga bilder. Det är inte bra att frestas så här dax på dygnet, hihi.

Kramis Anne

Mamma med mera sa...

Även jag har fyndat dessa fina muggar på Rusta. Där kan man faktiskt göra riktigt många fynd. Jag köpte muggarna både i vitt och brunt, beige eller nougat (vet inte riktigt vad det är för färg)

Fin blogg du har!Jag har oxå en passion för vita ting

Pia sa...

Øj, her har sommeren lige kommet tilbaka i går med sol og varme. Får se, om det holder:-) Skal en tur på semester i Uddevalla og Lysekil i år - vet du, om det er noen goda interørbutiker i området jeg inte får missa?

Kram Pia

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad mysigt att fira lite i efterskott. Hemma hos mig blev det inte firat någonting alls och jag blev mäkta besviken! De där fina muggarna med hjärtan på hade jag gärna lagt rabarber på ska du veta :)

Kram Jenny

alegni sa...

dina bilder är i alla fall somriga även om temperaturen inte riktigt vill krypa upp till somrigare värden...
skön söndag!
kram
ingela

Randi sa...

Håller med dig - var är sommaren? I morse var det 8° bara.
Men så mycket godis du bjuder på! Hallon och marängrutor måste jag testa.
Önskar dig en skön söndag!
Kram Randi

Ann-Catrin sa...

men Mia så fantastiska biulder du visar.. man blir ju sugen på ALLT!

ja nu får det verkligen vända tycker jag.. mer värme NU!!

kram på dig
a-C

klipposfia sa...

mmmm, vad det ser gott ut! Har själv åxå bultande hjärtan och jag njuter av dem varje dag:)

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Massa gott att smaska på:)

Vi är hemma igen efter besök i Göteborg. Och vi hade rätt tur med vädret ändå. Mest sol, med några skurar. Här hemma verkar det dystert dock. Idag molnigt och blåsigt....

Muggarna har jag inte fyndat. Har TÄNKT fynda, med det blir aldrig av..Någon gång när jag bestämt mig, kommer de vara slut..Det brukar bli så;)

Susanne

Jennie sa...

Åå n blev jag sugen på att baka! Ser riktigt gott ut får jag säg...

Man får hoppas att sommaren bara tagit en kort liten paus och snart kommer tillbaka!!

Ha en mysig söndag, Jennie

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Somriga och härliga bilder, även om den riktiga sommarvärmen tillfälligt är borta, som du säger. Fast vi har ju sol av och till och då får man passa på att njuta :)

Kraaaam
Mia

Ps svarar på ditt mail i kväll, tycker din ide låter bra!

Lilla Blanka sa...

..oj vilken bak-lust jag fick nu :o

Lottaspace sa...

Så mumsigt! Visst är det tråkigt då det är så kallt.. Här skiner ändå solen lite idag!

Ha en skön söndag och kommande vecka!

Kram,Lotta

plingan sa...

Oj, oj det där såg väldigt frestande ut! Läckra bilder också!

Hoppas du får en riktigt skön söndag.

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Visst är det tråkigt med detta väder..får ingen inspiration här hemma..suck..men dina bilder är fina.
Kram Lotta

StrandviksVillan sa...

Mums! Kanske man skulle svänga ihop nåt själv idag? Jag brukar också göra kolasnittar, dom ligger inte länge i burken kan jag säga ;)

Förresten, den rödvita skålen då? Visst är den från Greengate eller? Jag suktar just nu efter allt som är rödvitt verkar det som, haha!

Måste bara säga också att jag är prenumerant och läser alla dina inlägg, men kommenterar sällan, sorry! Massor med inspiration får jag här och beundrar dina foton!

Ha en skön söndag! Kram Ann-Christine