lördag 13 juni 2009

Sneek a peek



Bilder: Mia

Jag lovade er för ett tag sen att ni skulle få se paketeringsdelen av vårt arbetsrum. Dvs den bit som tillhör Ellis Corner. Jag ger er en liten titt denna gång så får ni se resten vid senare tillfälle. Mitt sybord omvandlades till paketeringsbänk med silkespapper och annat lättillgängligt.

Den sista sak som ni ännu inte sett och som beställdes från Ylva Skarp var denna bräda som blev ett hjälpmedel i vardagen för diverse småplock som hamnar i korgen. Krokarna satte maken på själv efter lite tankeverksamhet ;-) Muggen kommer också från Ylva, dock inte på resan utan köpt tidigare. Dess text Tro på drömmar känns klockren för maken som vågade starta butiken i dessa kristider.

För övrigt är det omplanering i arbetsrummet. Makens jobb och intresse som fotograf/för fotografering tar allt mer och mer plats. *suck* Ut rök bordet som hamnade i hallen, hallens byrå hamnade här inne i arbetsrummet istället och vi väntar på en bänk som är beställd där han ska kunna lägga hans alla kameraväskor plus några korgar som rymmer diverse. Min yta blir mindre och mindre och jag får väl vara tacksam för att jag har min sittplats kvar. *fniss* Nu har han börjat tala om att testa egen framkallning i badrummet *giv mig styrka*

14 kommentarer:

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Men vad fint med krokbrädan...så mysigt Mia..jag mår mycket bättre nu.
Kram Lotta

lottens vita och gröna sa...

hallå mia, ljuvliga saker ylva gör, knoppbrädan är ju helt underbar, ser fint ut där det packas!'

varmkram lotten

me and alice sa...

Hej Mia!
Susanne här!!! Träskorna gav jag endast 249:- (rabatten inräknad). Otroligt billigt tycker jag...
Urfina saker du visar!!!
Kram Susanne (ska gå till stranden nu!!!)

VITA NYANSER sa...

Vad fina bilder!!! Ser ut att vara jättefint där = ), jag skulle stormtrivas där med allt fint. Ylva Skarp är SÅ duktig! Vad kul att ha så fina saker från henne!

Stor regnig kram L-L

Annas skattkammare sa...

Ser superfint ut!
Kram /Anna

Fröken Fräken sa...

Det kanske är tur att jag och herr Fräken har varsin lägenhet då, för det skulle nog vara risk för att hans prylar skulle bre ut sig ohämmat i en gemensam bostad... (jag har naturligtvis ordning och reda på allt..moahahaha!)

Signe 1 sa...

Åhh så söt krokbrädan var...Ylva Skarp...mmm...me like:-)Ha en finfin kväll, kramis Sofia

HELENA SKARP sa...

Hej Mia

Fin fina saker du visar:) Knoppbrädan var rolig idé

Kram/Helena

mitt skärgårdsliv sa...

Så fint med krokarna på brädan!! Ja detta med arbetsrum. Borde planera om vårt helt och hållet, inte ordning på nåt hos oss. Framkallning i badrummet *smile* men var glad över att han har ett sånt intresse ;) värre saker finns det ju :) Ha det bra!

Lallis - liv och leverne sa...

oj vad fint:)
Ha en skön kväll
Kram

livetpåfyran sa...

Ja det är inte sååå kul alla gånger men man får försöka kompromissa lite:) Va fin brädan är , hon är ju helt fantastisk på att texta!

Ha det gott,snart kommer värmen hoppas vi, kram Pia

Blåbärs och smultronstället sa...

Ordning och reda mår man bra av. Vad fin bräda med krokar på, en sådan skulle jag vilja ha.
Kram Susanne

Erika i Villa Lilja sa...

Det ser jättefint ut.
Lycka till med mannens framkallningar i badrummet.
För nåt år sedan kom jag hem, då hade min man köpt tuggummi apparater som var ungefär 1,30 höga, han tyckte det var synd de skulle stå i garaget fram tills det han placerat ut dem i affärer - så han ställde dem i mitt kök!!
Dessa män =)
Ha en skön start på veckan
Kram

SOFIE sa...

Fin liten arbetshöran du har. Knoppbrädan så underbar :-)

Kram Sofie