måndag 22 juni 2009

Sill och nubbe



Bilder: Mia

Vet inte hur vädret var hos er under midsommarhelgen men hos mamma och pappa där vi var föll regnet på förmiddagen men sprack upp i en blå himmel och sol. Sill, potatis, sillröra, knäcke och allt som hör till. Jordgubbar och ovispad grädde. Jordgubbstårta till fikat och grillat till kvällen, bättre kan man knappast ha det ;-)

Helgen spenderades också till viss del åt de nya stolarna som jag slipade ned och målade en första gång. Sista omgången med färg lovade pappa att han skulle ta hand om. Nu väntar sitsarna på att få nytt tyg och sedan är det nästa 4 stolar som står på tur.

Gårdagskvällen väl hemma igen (efter att ha köat på E6 efter en trafikolycka som dock inte krävde dödsoffer eller någon allvarligt skadad) blev jag glatt överraskad av att den lilla kattunge som gästade oss för ett tag sedan ville besöka oss igen. Hon hade jätteroligt på vår baksida där hon jagade flugor, lekte i vår rabatt och fick snälla klappar av oss ;-) En riktig sötnos som mer än gärna får komma och hälsa på oss ibland :-D

Så skulle jag vilja ta tillfället i akt och be er tänka på när ni skriver på era bloggar att ni ska resa bort - flera bloggerskor har fått sina hem plundrade så snälla, tänk på det och skriv hellre när ni kommit hem igen att ni varit bortresta! Jag blir nervös å era vägnar, det finns tyvärr så många oärliga människor därute.

Tillägg: Har fått det uppmärksammat av en tjej att min blogg är svår att ladda ned/att se - är det så för er också eller bara för henne?

21 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Hejsan!

Vet inte om fler har samma problem som jag men jag tänkte nämna det iaf. För mig tar det jättelång tid att "ladda ner" din sida och ibland går det inte alls. På Bloglovin är det stört omöjligt. Endast rubril/headern kommer upp då och ibland vänsterkolumnen.

Tycker det är så synd.

Kram Petronella

Mitt og Mine sa...

Så lekre bilder!

Og takk for dine søte ord hos meg!!

Go'klem fra meg!!

Vekarus sa...

Vad bra att du tog up det att man inte ska berätta om man ska resa bort. Jag har också undrat på det länge.

Du har en jättefin blog och skulle nog kommentera oftre, men det är lite svårt att skriva svenska (lättare att läsa)!

Signe 1 sa...

Det lät som om du har haft en härlig midsommar! Och idag är vädret lovely!:-) Kramis Sofia

Nettan sa...

Härliga bilder fr. er Midsommar =)

Ja, jag har oxå problem med det ibland, blir precis som " Tinnar och torn " sa...=(

Kram Nettan

Marias Kakburk sa...

Va hemska en del människor kan vara, hur kan man ens med!?

Ingela la la sa...

Nej här finns inga problem med din sida...

Vad härligt ni verkar ha haft det i midsommar. Nu ska Elins pool upp och vi ska passa på att bada lite när Gustav sover :)

Kram

Gnistrande snö sa...

Mmm, vilka härliga bilder i nya headern och från midsommar.
Så kul med den lilla kattungen, just nu har vi ett gäng små kattungar härhemma och jag kan inte få nog av att titta på de där små ljuvliga filurerna :-)

Kram
Katarina

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Inga problem att ladda ner!
Här i norr hade vi ett härligt soligt väder men kalla nätter.
Myggen var ettriga men det är vi vana!
Hälsningar
Carin

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som en skön midsommar. Tror att det är många som håller koll på bloggarna för att se om man är hemma eller inte. Här har vi turen att behöva kattvakt så mina föräldrar bor alltid i huset när vi reser bort. Brukar i alla fall inte skriva att vi ska resa bort. Har inga problem att ladda din sida, men headern kommer först och det andra lite efter, men det är ingen lång tid emellan.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Ida sa...

Vilka fina fina midosmmarbilder du tagit!! Jag blev helt matt när jag läste om dina 8 stolar som skall fixas, själv har jag också massor av sådana stora projekt till semestern. Jag har lättast för att avsluta sådant som inte kräver för många moment. Ska måla dotterns växasäng och den kommer kräva 3 lager och alla delar kan inte målas samtidigt..suck! Men ack så kul när det är färdigt! Kram Ida

Sjabbig men chic sa...

Nej, vet du ibland så kommer jag inte in på din blogg alls. Men jag har tänkt att det är något med min dator. Och du har alldeles rätt i det där tipset. Jag har inte tänkt så långt. Men det är klart att det måste vara kanon för tjuvarna om man skriver exakt när man ska åka och när man ska komma hem och kanske till och med vem som ska ta in posten och vattna blommorna.

Kram Lisa

Stjärnor & Champagne sa...

För mig är inte din blogg svår att ladda ner....Lovar skall inte skriva något. Läste i aftonbladet att dom varnar. vilka härliga bilder du visar, japp som vanligt vännen. Vilket jobb med stolar. Jag har köpt nya stolar till köket så då skall jag passa på att måla dom andra jag har nu.

Kram Anne

Blogg by Maliin Stoor sa...

Fina sommarbilder


Må gott

Maliin

Hannahs Bod sa...

Kikat kring hos dig, massor av hääärliga bilder visar du
Må gott//Hannah

Jessica sa...

Hejsan!
Jag har haft samma problem den senaste tiden då jag besökt dig.
Men idag fungerade det fint. =)

Kram ♥ Jessica

Villa Hemmet sa...

Tjena

Fnissar när jag läste din kommentar ang. A´s Septim. Jag har redan försökt :)
Vill såååå gärna ha sådana *envis*

Hoppas allt är bra!

kram o tack för tipset

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Har haft lite problem att ladda din sida, men idag gick det bra..tack för att du påminner om att skriva när man ska resa bort. Min bror brukar bo här, men det är faktiskt dumt att skriva ändå..jag ska göra som du skriva när jag kommer hem.
Kram Lotta

Smått och gott hos Lina sa...

Hej!

Så fina bilder, låter som en mysig midsommar.

Bra att du påminner om att man inte ska skriva när man åker bort. Det är ju så många som läser bloggarna.

Jag har inga problem med din sida, tar en stund att ladda upp men det beror nog på att du inte delat upp med hur många inlägg som visas.

kraam
Lina

Ett hus i vitt sa...

För mig går det liite trögt med sidan, men inget jag ser som ett problem. Huuu vad hemskt med plundrade hem!! Jag har tänkt på att det skulle kunna hända men jag visste inte att det hade hänt... Usch sitter tjuvarna o spanar runt bland bloggarna och sen slår till när dom ser att folk är borta *ryyser*.

Anna sa...

Hej!

Jag har samma problem med din sida, trodde det bara var min dator. Det står att sidan inte kan öppnas och så får man klicka uppdatera och bakåt ett antal ggr, men sen funkar det.

Det låter mindre kul med plundrade hem men mer kul med stolarna, ska bli spännande att se resultatet. Håller som bäst på att klä om mina stolar, hua.

KRam Anna