tisdag 23 juni 2009

Morden i Midsomer


Bild med tillstånd från SVT. Foto: All3media.

Vet inte om det lyser tantvarning om man gillar Morden i Midsomer men eftersom jag fyllde tant (dvs 30) redan för 2 år sen så är det väl i så fall inte så konstigt. ;-)

Det är ju konstigt att det finns några kvar att ha ihjäl i den lilla byn Midsomer vid det här laget, vi är inne på den tolfte säsongen nu i sommar men jag tycker den är lika mysig som alltid. Om man nu kan kalla en deckare mysig..? Den är inte så otäck vilket gör att jag kan se den utan att ha maken hemma under kvällen och ändå sova gott :-D

Se kriminalkommissarie Tom Barnaby (John Nettles) och hans kollega kriminalassistent Ben Jones (Jason Hughes) lösa mord ikväll kl 21 i SVT1.


19 kommentarer:

Linda sa...

då är det ju riktigt illa för mig...är 19 å brukar inte missa nått avsnitt....:)

Jannicke sa...

Jeg liker også den serien, så da er vi tanter begge to, hahaha..

Klem fra "søstermor"!

Signe 1 sa...

Jag bara ääälskar Morden i Midsomer!!:-)) Det är sommar för mig, hihi... Kramis Sofia

Jenny sa...

Åhhh, jag längtar varje sommar till nya avsnitt. Älskar Midsomer, lite konstigt att folk flyttar dit, borde det inte finnas ett svart kryss över det grevekapet vid det här laget =)Mysigt är det i allafall. kram

Betongänglar sa...

Missar inte..har varit tant ett tag nu, snart 50...så det är väl lovligt för mig då...fniss..
kram
annelie

Vardags-mirakel sa...

Då är jag också en tant! Älskar den serien, tack för påminnelsen, kram Eva.

Erika i Villa Lilja sa...

Finns inte mycket som får mig att missa den serien. Skönt och veta att där är fler än jag =)
Ha en skön tvstund
Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Klart att man inte får missa det. Tant? Du? 32? Hahaha...Vad är jag då som är 41???

Kram Anne

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med dig helt. Går ju inte att missa. tycker att det är lite småmysigt. Blir ingen sommar utan den.

Kramar Ullis

sinnlighet sa...

Hej goa Du!!

tack för Din hälsning på min blogg idag!! Vet Du, jag har ALDRIG sett ett endast avsnitt av den där serien. Jag vill göra det, då alla pratar om den.

Agneta

Hem och Harmoni Marie sa...

Krockar med fotbollen ikväll.. så jag får spela in Morden i Midsommer... den vill man inte missa.

Kram Marie
PS. Jag har inga problem med din blogg, funkar snabbt och lätt.

Christina S sa...

Ja, den serien är bra och på torsdag börjar "Sommar med Ernst", det är också sommar!

Skatan sa...

Instämmer angående kommentaren rörande antalet döda. Måste vara ovanligt många hushåll i byn för att vara en vanlig by. Hm...

Ja nog är det sommar alltid när den serien tar om!

Ha det bra,

Anna

Jessica sa...

Haha ja precis undrar hur många det finns att ha ihjäl! Jag följer den inte men har sett den någon gång och den är faktiskt lite småmysig :-)

Ha det gött i solen som vi säger här ;-)

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Jag ääälskar Morden i midsomer!!
Det är riktigt sommar när vi ser på M i M. :)

Jeanette

Anonym sa...

Jag är också helt galen i Morden i Midsomer och har hittat en asbra hemsida när jag surfade runt på nätet igår. Finns massor av bra fakta om serien och framför allt, superfina bilder och tips om man vill åka till England och faktiskt se allting själv. Kolla länken: http://www.visitbritain.se/midsomer

Kramar
Ida

Älfgärdet sa...

Ja absolut är det tantvarning på Midsomer men man ska vara STOLT över att vara tant :). Finns ju inte mycket ljuvligare än de engelska puttriga landsbygderna. En Miss Marple i varje by :)& trädgårdarna sen....

Systrarna vitt sa...

Det är min absoluta favorit bland deckare, måste vara alla fina vyer och mysiga små hus som visas. Jag blev såå glad när det började en ny säsong. Tantvarning...now way. Kram Liselott.

quaquarelli sa...

Ingen tantvarning alls. ;-) Morden i Midsomer älskas i alla åldrar. Är själv 37 och har gillat serien ett bra tag. Barnaby är kung!