tisdag 9 juni 2009

Lindt Intense Blueberry



Bilder: Mia

Jag fick äran att få ett smakprov på Lindts nya smak Intense Blueberry och wow, underbar! Min för Lindt-choklad-svage make såg vad som låg på soffbordet - "aaaah, choklad!" och jag fick vara snabb att hinna smaka själv som ju faktiskt var meningen ;-)

Den började säljas i vecka 20 i butiker för ca 22 kr och innehåller små bitar av blåbär och mandel i den 47 procenthaltiga chokladen. Denna smak är framtagen särskilt för den svenska marknaden då vi svenskar är svaga för blåbär som är ett av våra mest älskade bär och dessutom har goda effekter på hälsan.


15 kommentarer:

My Taste At Home sa...

Min personliga favorit är Marabous Premium Mint. Den är beroendeframkallande!!!

Lina sa...

Hej!
Mmmmm...den låter spännande! Måste provas! ;- ) Choklad äts de mycket av här hemma...Just nu har vi en ENORM mörk Toblerone som svärmor försett oss med när hon kom hem från semestern...den ljusa vanliga har vi redan tryckt i oss. Tycker nog att den är godast!

Må så gott, kramar Lina

Lallis - liv och leverne sa...

Åh.. den låter mycket spännande. Älskar choklad:)
Kram Lallis

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Men så mumsigt! Älskar choklad och har snöat in på mörka smaksatta varianter, så denna passar mig utmärkt:)

Susanne

Signe 1 sa...

Du gör så hiiimla fina Headers hela tiden, grymt imponerad!!:-) Kram Sofia

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Va, kul för dig att ha premiärsmakat. Den måste jag hålla utkik efter! Choklad är GOTT och den där såg extra GOD ut!

Smått och gott hos Lina sa...

Låter riktigt mumsigt! Får köpa mig lite när jag kommer till Sverige.

Kram

Jannicke sa...

..Mmmm, vann i munnen!
Den så jo kjempegod ut :o)
Klem J.

Mitt hem är min borg sa...

Mmmmmm... Smarrigt.. Jag skulle aldrig lägga en chokladkaka framme så nån annan skulle kunna ta den... =)
Jag skulle oxå kunna tänka mig bli choklad provare.. Eller rättare sagt det skulle vara min dröm.. =)

Kram på dig!!!

Tulipa sa...

Låter gott!!
Spännande med blåbärssmak...

Mariette

Hallandsgården sa...

Oh den måste testas! Lindt hallon är ju underbar så jag antar att denna också är mycket god :) Tack för tipset!

Stjärnor & Champagne sa...

Mums Mia det där ser gott ut....Fy vad sugen jag blev då. pappret är jättefint från CO.

Kramis A

Hemmalycka sa...

Mums den verkar ju jättegod!
Jag tycker iaf att du alltid gör väldigt fina headrar, det märks att du har en känsla för sådant.
Må så gott
Kram Åsa

linruz sa...

Tack för tipset....måste testas.
kram kram

Myownhome sa...

Åh den låter jättegod! :)