torsdag 18 juni 2009

Leksand



Bilder: Mia

Efter ett tips från Kristina så for jag och maken iväg en snabbis över stock och sten i multikuperad terräng och köpte 4 leksandsstolar. Vi har haft ett dilemma sedan länge. Vi har sedan tidigare som ni kanske vet 4 leksandsstolar men det förslår ju inte när vi är hela tjocka familjen på högtider och kalas. Som buffert förvaras ett gäng pallar i förrådet men eftersom vi egentligen behöver den platsen till Ellis och annat så har jag funderat så det knakat hur vi skulle lösa situationen. Dessutom är det knepigt att få ut pallarna eftersom det alltid hamnar saker ovanpå.

Kökssoffa har jag varit inne på men det hade blivit för tajt mellan köksdel och vardagsrumsdelen. En enkel bänk, nja. Nu har vi till slut löst problemet genom att på måndag åka och hämta en beställd bänk till arbetsrummet där vi hade ett bord (som istället hamnade i hallen) tidigare. Bänken kommer att i underplan rymma makens alla kameraväskor (jo han har flera) och annat krafs som han dräller på golvet i a-rummet. Korgar (som inte är inhandlade ännu) ska på överplan rymma diverse och när han har grabbarna här på dataspelkväll så flyttar vi bara på korgarna, lägger på Jyskdynorna (har köpt fler) och vips så är bänken en riktig bänk. Dessutom flyttar vi ut bänken till köket när vi får massa folk.


Men bänken förslår inte ändå så när jag fick tipset om de fyra stolarna var jag riktigt snabb. Glad i hågen kom vi hem med dem och nu återstår "bara" målandet och att byta tyg på samtliga 8. Puuuuh, tur jag har pappa som snäll medhjälpare! Och tusen tack Kristina för tipset!


10 kommentarer:

linruz sa...

Vilken tur att man kan hjälpa varann att hålla utkik.
kram kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så bra att ni fick tag i flera stolar!
Det kommer säkert att bli jättesnyggt med den där bänken och jyskdynorna på! Kan redan se det framför mig :)
Hoppas ni får en bra midsommar!
Kram!

Ett hus i vitt sa...

Åh jaa vilken tur ni hittade flera! De är ju så otroligt fina... Jag är på jakt efter 2 st jag med, har hittat 4 (äntligen) som ska hämtas senare i sommar. Dom är också renoveringobjekt... Ha en riktigt fin midsommar! Kram, Anette

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Jättefina!
Ha en bra midsommarhelg!
Carin

Fröken Fräken sa...

Åh, Leksandsstolar kan man åka långt för om man har en chans att komma över sådana! De kommer att bli än finare sedan du har piffat till dem lite!

M.How sa...

Som alltid lika fina och härliga bilder :D

Hoppas ni får en toppenhärlig midsommar!!

Stor kram madde

Smått och gott hos Lina sa...

Stolarna är ju så fina! Vilken tur ni fick dom, på blocket måste man vara snabb :-)

Bänken är ju en bra idé, fin den också.

Glad midsommar vännen!
Kram Lina

Anetteshus.com sa...

Kjempe-fine stoler!!!

Klem Anette:)

EN INREDOHOLIC sa...

Önskar dig en härlig midsommar! Med massor med jordgubbar, sill nubbe och solsken! KRAM Jannice

Guldkant På Livet sa...

Leksandsstolar, en ursnygg klassiker! Vilka fina bilder på keramiken, kakorna och smultronen och vita smultron, ja, de är gudomligt goda, smakar vanilj, jag har en hel fd sandlåda full!

TREVLIG MIDSOMMAR!