fredag 26 juni 2009

Jag min dumbom



Bilder: Mia

Ibland undrar jag hur jag är funtad egentligen. När jag skulle vattna för kvällen ställde jag en fot på drivbänken, har gjort det tiotusentals gånger förr i ena kanten där det även finns trä och inte bara glas, för att nå smultronen på andra sidan men denna gång vet jag inte hur jag tänkte och satte foten lite längre in. Krasch, så for jag och foten rakt igenom glaset. Hela rutan gick ju naturligtvis och jag fick dra upp min fot lite försiktigt med blodet rinnandes. Glas överallt förstås. Fyy vad pinsamt, det borde ha hörts i grannskapet och nu vet jag inte vad jag ska göra med drivbänken som egentligen inte används annat än som förvaring. Kanske blir rabatt av alltihopa istället.
Men hur i h-e ska jag få bort allt glassplitter från smultronen????


Bild: Mia

För att trösta mig och min svidande fot så visar jag bilder på min pion som är på väg med sina fem knoppar att spricka ut i blom, en av dem är väldigt nära och efter fotandets stund på eftermiddagen hade den blivit ännu större. Pionen kommer från min farmor och farfar och med farmors bortgång tidigt i år känns det extra roligt att flytten från dess tidigare plats har gått så bra. Efter vad jag förstått och läst så är det inte helt självklart att en pion som flyttats blommar direkt efter flytten så det känns bra. Jag ska tänka på farmor när knoppen slår ut i blom!


15 kommentarer:

mali-mo sa...

Huff, så uheldig du var da...stakkars!

Koselig at pionen blomstrer, jeg fikk tre biter av en gammel pion ifjor, og den ene får en blomst i år, de to andre ikke. Så med fem knopper må du jammen ha grønne fingre!

God helg ;)

EVA AGNES sa...

Vackra pioner som skulle trösta vilken "dumbom" som helst.

Gjorde själv helt otroligt dumma saker i går.
Välte ut nyinköpt vitfärg över hela diskbänken, försökte skrapa tillbaka, fick vatten i målafärgsburken, rann på golvet......osv.
I alla fall blev jag tröstad av dina pioner.
Hoppas att det har slutat blöda.
Kramar Eva Agnes

Ingela la la sa...

Nej, men vilken miss!! Hoppas att du kunde plåstra om foten i varje fall..

Fina pioner.
Ha en bra dag!
Kram

linruz sa...

Stackare...ibland funkar inte huvudet som det ska i värmen. Hoppas det gick bra i alla fall.
Pionen ser helt underbar ut!!!
ha en fin dag.
kram kram

Sanna sa...

Aj, det måste ha tagit ont. Hoppas du fick foten omplåstrad i alla fall!
Pionerna tröstar säkert lite!Helt underbart vackra!!
Ha en skön solig helg!
kram Sanna

Johanna sa...

Har också nyss flyttat pioner. Blev glad åt att få EN blomma :-) Fem är ju jättebra!

mammagumman sa...

Aj! Vilken osis. Härliga pioner. Även här är knopparna på gång. Hoppas du inte gjorde dig allt för illa utan kan njuta solen och värmen och pionerna full ut! / Anna

Vårt lilla hem sa...

Ajaj, det låter riktigt otäckt! Glas har ju en förmåga att sprida sig all världens väg, hoppas du får bort det mesta iallafall. Sambons bakruta på bilen sprängdes härom veckan och jag satt nån timme eller två och plockade splitter i vår grusade parkering *jättekul* :)
Hoppas din fot är okej!

Pionen ser underbar ut, vackraste sommarblomman och så doftar den ju så gott. Så fint att den kommer från dina farföräldrar, ett fint minne.

Ja visst är kudden fin! 299:- kostade den, bra pris tycker jag för den är riktigt välsydd, och så lite annorlunda.

Ha en skön helg!

Kram! Jenny

Noamaja sa...

Tack för kommentaren! Visst kan man bli lycklig för vackra saker!

Aj, aj på foten:-( Tråkigt också med glas på smultronen...

Så fantastiskt fint minne av farmor med pionen! Livets cykler liksom...

Jannicke sa...

Huff, stakkers deg!!
Det må ha gjort fryktelig vondt!!

Håper du har fått ut alt glasset av foten din ;(

Riktig god bedring!

Ps : Så nydelige bilder!

Klem "søstermor"

Tulipa sa...

Hej!Lät lite otäckt det där!Älskar pioner!Och när man flyttat dem samma år är det inte givet att de blommar, så då blir man ju glad att de gör det!Trevlig helg!Kram Mariette

Smått och gott hos Lina sa...

Nej men stackare! Vilken otur! Hoppas du inte gjorde dig illa allt för mycket.

Så vackra bilder!

Kram Lina

Annbritt Schmützer sa...

Det positiva när man gör saker som får katastrofala följder är att man inte gör om det*L* Hoppas det gick bra med foten..
Tack för din kommentar inne hos mig*L*

Ha en skön sommar!

Jenny sa...

Hej Mia!
Aaj det där lät inte roligt..hoppas du inte fick glassplitter i foten..

Ljuvlig pion du har efter din farmor:)

Kraamis Jenny

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Men du min vän..vilken olycka..aj, aj , aj
Kram Lotta