tisdag 9 juni 2009

Hösten på Åhléns



Kollage av pressbilder med tillstånd från Åhléns. Foto: Peas & Understanding.

Jag vet inte hur ni har det men för min del brukar jag efter vårens och sommarens pasteller samt rödvitprickiga och rödvitblommiga Greengateporslin längta efter lite mer neutralt och jordnära i inredningen. Vitt förstås men också grått, svart och brunt är generellt sett mina favoritfärger jag helst omger mig med.

Höstens kollektion på Åhléns gör mig inte på nåt vis besviken, snarare tvärtom. Det finns massa snyggt i dessa färgskalor och jag längtar faktiskt redan nu tills jag får inreda i min favoritfärgskala! Stegen skulle jag mer än gärna vilja ha i mitt kök och de snygga sängkläderna skulle jag inte heller ha nåt emot..


18 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Godkväll Mia!
eh... eller god natt, kanske! jag är pigg som en lärka efter att ha slocknat tidigare ikväll när jag skulle natta barnen... hmm :-)

En sån där stege skulle jag gärna vilja ha också, fast allra helst en riktigt gammal... massa snyggt Åhléns verkar få in tycker jag!

Kram på dig!
Susanne

Ingela la la sa...

Där var det en massa fint, jag skulle kunna tänka mig det mesta på den där bilden ;) Fast med en man som är smått galen i både färg och mönster så är det inte så troligt *skrattar*

Syns i morgon!
Kram Ingela

VITA NYANSER sa...

Hej goa du!

Tack för din kommentar hos mig! Vad skönt att veta att det finns fler i samma sits (eller ...ja, det är ju inte okej alls egentligen, inte bra att fler råkar ut för det). Hur länge har du varit hemma? Jag börjar få försäkringskassan efter mig, suck, de har panik nu för att jag är precis på gång att skulle kunna börja arbeta och då är det LOV. Vet inte hur de löser det. De ligger inte på plus här hos mig. Jag har varit lite för duktig i min sjukskrivning och de tycker nog att jag är bättre än vad jag är, det syns ju inte utanpå som t.ex ett brutet ben.

Idag ska jag till sjukgymnast och få massage, jag är SÅ stel, det är så mycket spänningar som sitter. Jag ska diskutera en fortsättning hos dem, kanske hon har något bra att komma med, hoppas det, kanske någon akupunktur för tröttheten, få igång kroppen. Det ska bli spännande att komma dit.

Ha det bra!
Kram L-L

Jannicke sa...

Enig..
her var det mye fint!!
Ønsker deg en deilig sommerdag!
Klem J.

Hemmalycka sa...

Åhléns har så mycket fint. Byter du header varje dag?
Kram Åsa

lottens vita och gröna sa...

oh lalala åhléns har faktiskt blivit grymma!

varmkram lotten

Gotlandsliv sa...

Tack för dina söta kommentarer hos mig! De gör mig glad! :)

Riktigt fina grejer du hittat där, och extra kul att de är från Åhléns som till och med finns här på ön! Mycket inspirerande!

Ha en fin dag!
Kram

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Åhlens har alltid så mycket snyggt.
Kram Lotta

Bygatan sa...

Ja tänk att man redan tänker på hösten...jag har redan beställt ur HM home till hösten.

Kranen kommer från Bugnatese och är köpt på en gårdsbutik i mora. Finns även modell mindre som jag ska ha vid en mindre ho senare.

Ha det gott, kram Lena

Lilla huset på prärien sa...

Jag håller helt med dig, det är fint med de neutrala färgerna till hösten. Och Åhléns har ett jättebra sortiment tycker jag. Hittar alltid saker jag vill ha där! Har inte köpt några sängkläder där dock, har du provat?

Kram Jenny

Tiina of LiviaConcept sa...

Åhlens är underbart, massa fina saker för en relativ billig penning. Att de säljer Green Gate, Muji, Himla osv är jättekul!

Modern Country sa...

Takk vennen! Du er så generøs!!
Du skulle bare vite hvor glad jeg blir :)

Hvilke fine inspirasjons bilder. Åhléns overrasker ofte synes jeg!

Oh hvilken fin bukett sommerblomster du har samlet i din gamle mugge i forrige post. Muggen er virkelig underbar! Jeg fikk øye på en sist jeg var på loppis. Men den manglet ørene og hadde blitt så stygg. Uflaks.

Ha en god dag vennen, kram!
Aina

Jennys vita drömmar sa...

Åh så mycket FINT, klart man vill ha....ett tips, gå in på PBHome.nu, de har oxå massa fina jordfärger till hösten, ha det gott/Jenny

Guldkant På Livet sa...

Hjälp, höstnytt redan! Ja, det gäller att hänga med: ) Tack för fina tips, Åhléns har många guldkorn faktiskt... Mari.

Casa Loda sa...

Det ser ju riktigt lovande ut inför östen. Tack för tipset!
Ha det så bra!
Annika

Camillas nya hem sa...

Det där ser ut som något jag också kommer gilla! Kul!

Lottaspace sa...

Så fint allt såg ut! En sån där stege har jag fast vit. Tycker jätte mycket om den, men måste ha den på ett säkert ställe just nu, då 1,5 åringen annars klättrar upp på den..

Kram,Lotta

My Taste At Home sa...

Jag måste nog göra ett besök på Åhléns - det var länge sedan. Håller med om att pallen var snygg, vill ha den till mitt kök också!