onsdag 10 juni 2009

Fler favoriter




Hihi, jag pratar hela tiden om favoriter, syrén, liljekonvalj, schersmin och här kommer en till - pion! Vår egna har hela fem knoppar trots flytten från farmor förra året så de kommer få blomma ute. Istället så fick jag en knopp från mammas och pappas i lördags, vacker så man blir helt varm i hjärtat! Tänk vad vackert det är ute nu.. När det är fint väder då vill säga ;-)

Krukan/muggen/vasen finner du i butiken och är söt till allt möjligt, kaffet/den lilla blomman/den vackra snittblomman/tesilar/pennor - ja, allt möjligt.

14 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Dom gillar jag i alla former med hjärtat...Gillade inte resultat på Byggslaget, inte min stil men alla kan ju inte ha som jag fniss, ler....Dom lådorna är så fina som du har fått in nu Mia.

Kramis Anne

linruz sa...

Visst finns det många favoriter ute i trädgården nu.
Pionen gör sigotroligt bra i just den muggen.
kram kram

Erika i Villa Lilja sa...

Älskar också pioner. Var hemma hos min svägerska idag, har köpt ett gammalt hus och i trädgården var där stora buskar fyllda med vackra pionknoppar. Hemma hos mig är alla nyplanterade och än så länge har jag bara fått en knopp, men men vi väntar tålmodigt.
Superfina bilder som vanligt!
Kram, kram

♥ Mittvitahus ♥ sa...

den där krukan står det nog mia mittvitahus på;)

Sand mellan tårna sa...

hihi.... ja visst är det lustigt. Nu fick jag dock lite dåligt samvete över tavlorna..... vet inte vad som hänt. De är klara, ska bara dekoreras, och det är ju det roliga, så det är konstigt att de bara blivit liggande.

Är ni fortfarande intresserade? Jag blir absolut inte ledsen om ni ej är det. Skäms så..... förlåt.

Kram

Signe 1 sa...

Hej! Vad fina bilder:-) Du, måste bara fråga, har ju kollat in din fiina butik tusen ggr...men...kan man betala via faktura hos er eller är det bara med kort? Kramis Sofia

Gnistrande snö sa...

Wow, vilka läckra bilder, blombladen är som vackra sidenkjolar. Känner igen mig i det där med att ha många favoriter, pioinen är även för mig en stor favorit.

Kramar
Katarina

alegni sa...

här regnar det som omväxling, men vi har inte fått regn på över fyra veckor, så jag måste ju erkänna att regnet är välkommet. bara det förstår att sluta snart... ;)
kram
ingela

Bygatan sa...

Ja visst är pioner härliga!!
Jag har två knoppar på mina som sattes förra året så det är så kul.

Får du hem flera av sopsetet i vitt/creme? Vill gärna ha ett sånt;-)

Ha en bra dag!

Kram Lena

Mitt smultronställe sa...

Hej
Ja pioner är sååå fint.
Har tagit en liten rot hos mamma i år.
Gillar blommor och så luktar de så gott med både liljekonvalj, syren och pion.
En härlig tid ute nu, fast lite kallt.

Hoppas du får en bra dag, kram Camilla.

Johanna Dolk sa...

Den här krukan/muggen/vasen är verkligen jättefin med det lilla hjärtat. Syren är min favorit just nu :-) och det dröjer nog några veckor till innan pionerna blommar här uppe.

Anetteshus.com sa...

Åååå, så herlige bilder!! ... og flott, ny header - igjen;) Du er så flink til å fornye deg:)

Ha en strålende dag!!!

Klem Anette:)

Pia sa...

Hvilken fin lille kruka (den har jeg også købt) tihi:-)
Og du - tack så mycket for butiktipsene, nu skal jeg på shopiiiing!! Kommer tyvärr inte ned omkring Göteborg, ellers tusind tack för tilbuddet om fika:-)
Har du mailet mig? För jeg kan inte se at jeg har fået noget i mailboksen?

Kraaam Pia

Tidsmästarinnan sa...

Jag vill OCKSÅ ha en pion!! Lööövely helt enkelt...

Kram på dig

Susanne