lördag 13 juni 2009

Film x 3


Bild med tillstånd från SVT. Foto: Sandrews.

Ytterligare t r e (!) bra filmer ikväll så ladda dvdspelaren eller videospelaren och myyys! På SVT1 kl 21.20 sänds In good company, en film jag förvisso inte sett men av döma av rollistan så gissar jag på att den är värd att ses. Annonssäljaren Dan (Dennis Quaid) har arbetat på en populär sporttidning i 25 år då ledningen byts ut mot ett girigt storföretag. Dan har svårt att finna sig i förändringarna och att hans nye chef (Topher Grace) är hälften så gammal som honom. När han upptäcker att chefen dessutom dejtar hans dotter (Scarlett Johansson) är måttet rågat. Även Selma Blair spelar i filmen.




Babel sänds i TV4 kl 21.15. Richard (Brad Pitt) och Susan (Cate Blanchett) beger sig till Marocko på semester. Under en bussresa blir Susan beskjuten i axeln och de tvingas ta skydd i en närbelägen by för att söka vård. Skottet avlossas av misstag av två pojkar som kommit över geväret när de är ute för att valla får. Media tror dock att det är terrorister som ligger bakom. Richard ringer hem till deras hushållerska i väntan på att Susan ska få vård för att berätta vad som hänt. Hushållerskan Amelia måste därmed ta med sig de två barnen som hon passat till hennes brors bröllop där något oförutsett inträffar.



Den tredje filmen Sjätte sinnet går i TV4+ i kväll kl 20. Barnpsykologen Malcolm (Bruce Willis) tar sig an den åttaårige pojken Cole (Haley Joel Osment) som berättar för honom att han kan se och tala med de döda. Malcolm förstår att han inte kan hjälpa Cole men pojken tyr sig till honom för att bli kvitt andarna. Under behandlingens gång blir Malcolm misstänksam mot sin fru som han tror är otrogen.

1 kommentar:

Tidsmästarinnan sa...

Hej Miavännen,
Babel tycker jag är så himla bra!! Jag bara grät och grät när jag såg den... visserligen är jag lättrörd, men det var nästan lite väl mycket till och med för mig :-)

Jaja, det är ju nyttigt att gråta har jag hört.

Kram på dig goaste du!
Susanne