lördag 20 juni 2009

Du gamla du fria du fjällhöga Nord



Så här med midsommaraftonen bakom oss blir jag lite stolt över att vara svensk, vårt vackra Svearike med blommande ängar, vackra skärgård, stora skogar och höga fjäll. Tänk vad vi bor vackert och vad bra vi har det ändå..

Och svenskare än Astrid Lindgrens berättelser får man väl leta efter, Idas sommarvisa är så otroligt söt som gör mig alldeles varm i hjärtat.. Annars är nog Lotta på Bråkmakargatan och Madicken mina favoriter. Vilken är din?


4 kommentarer:

Tulipa sa...

Hej Mia!
Jag känner som du.
Visst bor vi i ett oerhört vackert land!
Astrid Lindgren har nog en plats i allas våra hjärtan.
Jag tycker speciellt om Madicken och Alla barn i Bullerbyn.

Trevlig helg!

Kram mariette

atmosphere sa...

Hej Mia!
Äntligen en liten stund över för att skriva några rader. Det har varit fullt ös en längre tid. Dock tar jag mig alltid tid att snabbt titta in till dig.
Såg att du behövde Leksandsstolar. Jag har också ett antal till försäljning, på Alvhem.
Det är en riktigt "svensk" stol tycker jag, tidlös, enkel och vacker.
Hoppas att det går bra med Ellis Corner! Visst är det kul att jobba med inredning?
Ha en fin fortsättning på midsommarhelgen!
KRAM,
Ingrid

A home far away sa...

Hoppas att din midsommarafton var fin! Och Idas sommarvisa är oslagbar..:)


Kram Gunilla från Singapore

Millas hem sa...

Håller med dig! Det finns många härliga figurer att välja mellan, jag är svag för Madicken, både handlingen och miljön är underbara!!


Fortsatt trevlig helg!

Kram Camilla