fredag 12 juni 2009

Baktips




Bilder med tillstånd från Ikea

Klev in på Ikeas hemsida för att leta efter ett plättjärn (fått pippi på amerikanska pannkakor) vilket jag förstås inte fann (tips om ett billigt i teflon, någon?) men fann några fina nyheter.

Nåt jag definitivt ska köpa under nästa Ikeabesök är det som mittenbilden visar, tårtunderlägg i plast. Det är jättefint med vita spets i papper men jag vet inte hur det blir för er, jag har dock tröttnat på att äta upp delar av det som rent instinktivt följer med tårtbiten. Geggigt och blött blir det också. Det rosa kommer bli jättefint i sommar. 4 st för 29 kr är ju inget pris.
Söta praktiska schabloner till tårtan, kakorna och kaffet kanske samt formar och mått för att stansa ut kakor och marsipan som några exempel, 19 respektive 59 kr för seten.

7 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Bra tips! Ska kika efter dom nästa gång jag är på Ikea också.

Kram

Jannicke sa...

Takk for tips :o)
Ikea kan hvis de vil!

Klem J.

karola sa...

ja dom såg jag när jag var inne förra gången och såå söta dom var. Men i sommar blir det inga tårtor bakade alls för vi är ju inte hemma,så jag hoppade över det.....nu ångrar jag mej kanske hm
ha det bra

Lilla huset på prärien sa...

Men gud så smart! Som vanligt har det säkert inte kommit till "mitt" Ikea-varuhus men jag får väl ta mig en tur till Malmö någon dag :)

Tack för tipset!

Kram Jenny

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Vad kul Mia med lite sådana här tips..det gillar jag. Tack för att du är du *blink*..nu ska jag sova..natti
Kram Lotta

juliana.persson sa...

Jag köpte ett jättebra och urbilligt i teflon på Gekås. Men du har kanske inte så nära dit. Men ett tips i alla fall :)

EvaB sa...

Tack för tipset! Precis vad vi behöver till sommarens firartårtor, nu bara måste vi till IKEA snart!