onsdag 20 maj 2009

Vilken stil är din?



Bilder: Mia

Inredning är inte alltid lätt. Jag tror de flesta av oss får fundera ett tag på vad som egentligen tilltalar dig och vilken stil som är din. Att hålla sig till den även om andra stilar är fina men kanske hemma hos någon annan.. Hålla sig till en röd tråd, en bas med några accenter som går att byta ut efter årstid och humör. Min röda tråd är vit och basen likaså, det blir så mycket enklare att ha lite rött till jul och pastell till våren då. Brunt är också en favoritfärg som jag gärna har året om, inte bara till hösten.

Jag har efter några trevanden hit och dit funnit min stil som ni finner på bilder från mitt hem under senaste året av bloggen. Min stil är lantlig med en touch av New England och då inte kanske det klassiska New England med rött och blått utan mer det lugna, vitt och grått, randigt, några stjärnor som jag softar med lite skärgård. Jag är ju fiskardotter som ni kanske vet.. Så väljer jag att krydda lite grann med det industriella och det ruffa, zink är så otroligt snyggt!

15 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Godkväll Mia...Ja man undrar ju vilken stil man har. Jag börjar tröttna på det röda och blå i New England och dra mig till lite aom du. Jag är definitivt inte lantlig men kan dochk ha någon lantlig sak, helt ok. Som du basen är vit och sen kan man fixa och trixa.

Kram På dig/ Anne

Mari sa...

Ja hej o hå...vad har man för stil egentligen. Jag har inte funderat så mycket på det helt ärligt. Jag har min stil. Jag tar in det jag gillar o som jag direkt, när jag ser det, känner passar in i mitt hem...men min bas är vit..sen varierar resten med känslan. Jag e definitivt inte krusedullig eller lantlig - det passade i mitt hus ute i skärgården, inte i vår funkislägenhet, här lutar det mer åt det strama o kanske lite femtiotalsfeeling...man får ta det som det kommer det där med inredning!

Oj...jag blev lite långrandig - hehe, jag snöade helt in på stilar! Men det e roligt med alla dessa stilar - intressant ämne!

Krama!

Blåbärs och smultronstället sa...

Jag gillar verkligen dina tavlor, så fina. Min stil ändras med åren, gillar färg, men gärna mer och mer vitt. Vill absolout måla om till vitt i hallen till hösten. Jag gillar att fynda mysiga saker på loppis och göra om dem, men även New England. Våra soffor går i brunt, så man kan matcha med det mesta.
Ha en fin helg!
Kram Susanne

Jannicke sa...

Jeg liker stilen din veldig godt!Min stil er mer varierende :o).
Jeg har endret litt smak opp igjennom årene.. Og vil vel gjøre det fortsatt..
men hvit i grunnfargen, det er viktig... Likevel syntes jeg det er fint med møbler i for eksempel flammebjerk o.l.
Klem og god natt! J.

Myownhome sa...

Hej! :)
Din stil låter jättefin, eller ja alla dina bilder är ju så fina så det visste man ju redan. :D

Jag tycker det är jättesvårt att beskriva vad man vi har för stil... Jag gillar ju så mycket..
Fast jag håller nog med dig om att det är fint med en vit bas och då kan man ju ändra om rätt lätt. :)

ha det fint!
//Johanna

Guldkant På Livet sa...

Hallå Mia, jag ser du är på banan igen, va skönt att det inte var ngt allvarligt! Men stress kan te sig i alla märkliga former, om det nu var det....

Vackra ramar! Ja, stil o smak, det finns inga regler el riktlinjer, mycket handlar om gener och mode tror jag.... jag har en dragning åt en färg i varje rum, vitt/rött el vitt/grått el vitt/beige/ el vitt/mildgrönt & rosa, vitt/blågrått.. men ngt som sitter i min själ är gamla möbler, trasmattor, katt, levande ljus och gammalt porslin, det har jag i af gillat så länge jag kan minnas...

Vilket skitfint toapepper: ) och en sådan strykbräda i trä vore underbart att ha!!

Ha en härlig långhelg och du, vackra foton som vanligt! Mari.

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Jag blandar hej vilt..det går inte att hålla sig till en stil..men det får inte bli för rörigt.
Kram Lotta

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Jag har jättesvårt att hålla mig till en röd tråd. Gillar det mesta, men försöker hålla lite lantlig/shabbychic/newengland stil i stugan och lite modernare/striktare hemma.
Men.
Det är svårt!!

Susanne

mitt skärgårdsliv sa...

Ja det där med stil är lite svårt för jag tycker att det finns massa fin saker jag vill ha i mitt hem. Men vit/neutral bas på allt kan man lätt förändra rummen efter årstid/humör! Till sommaren vill jag ha mera av New England men till hösten mera lantligt. Snygga tavlor! Ha en bra dag!!

Lycklig fru sa...

Det där med stil har jag funderat på mången gång. I grund och botten är jag nog lite lantlig av mig i stilen, men jag gillar även att blanda in lite retro. Tycker att dom stilarna "gifter" sig ganska bra med varandra.
Vi har en del färg på väggarna hemma. Bland annat rött i hallen, gult i vardagsrummet och milt grå-grönt i sovrummet. Gillar att ha lite färg omkring mig, men är just nu inne på att göra mer vitt i vardagsrummet.

Kram Sofia

karola sa...

Du har en mysig stil i ditt hem!

Lottaspace sa...

Du har ju så bra stil!
Har tagit länge innan jag funnit min stil, men nu tror jag nog att jag har gjort det! Ännu finns det mycket att ändra på!

Ha en skön helgdag!

Kram,Lotta

Linn sa...

Jag skulle vilja ha ett jättestort slott, med en massa våningar och rum. Då skulle jag kunna inreda en våning i varje stil jag har. En del av mig är lagd åt det romantiska shabby chic-hållet, en annan del av mig åt det hysteriskt kitshiga. Vissa dagar vill jag att allt ska vara rustikt och lantligt, andra dagar ska det vara 50-talsaktigt med en bohemsikt touch. Tror att den röda tråden är att jag gillar använda möbler, med mycket själ och personlighet.

Anna-Carin sa...

hejhej, tack för din kommentar!! =) Min inredningsstil är vit, lantlig och en liten touch av modernt.....älskar att inreda...

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Mia! Så gøy at du deltar ! :) Nydelige, dekorative bilderammer !

STOR klem