lördag 9 maj 2009

Vanilla



Bilder: Mia

Jag stoppade resterna av en vaniljstång bland lite socker för en tid sedan i tanke för att göra eget vaniljsocker och inte bara slänga stången efter att ha tagit hand om fröna till en efterätt. Så har sockret tagit smak av vaniljstången varpå jag hackade ner den till mindre bitar och körde sockret plus stången i en mixer till ett fint pulver. Klart!

Burkarna hade jag sedan tidigare men snyggade till dem med en egen etikett förstås och sedan lite Maileg-band som du finner i Ellis Corner. Jag har inte testat det ännu men det sägs att har man väl börjat göra eget vaniljsocker så kan man inte sluta ;-)

9 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Urfint och tack för tipset...

Kram Anne

Signe 1 sa...

Oj vika fiiina burkar!:-) Kramis Sofia

Ingela la la sa...

Det var ju smart.. Jag brukar bara slänga stången..

Tack för maskindisktipset. Vi får se om Johans pappa kan få igång eländet ;) Om det inte var för att det kostar en massa tråkiga pengar så hade jag nästan önskat att den var trasig ;-)

Ha en bra dag!
Kram Ingela

Stinas butik sa...

Underbara burkar!Har också tänkt göra eget vaniljsocker.
Kram

junhe sa...

smart ide´med eget vaniljsocker!!! jag har hört att det ska vara jättegott, men har inte prövat själv...tack för tipset =D
ha en bra söndag/ kram junhe

Fransk inredning sa...

Burkarna är så fina!Bra tips!Tack! Kraam Susanne

Härligheter enligt Erika sa...

Var har du fått tag i de fina burkarna???

Kramar Erika

emma sa...

vad inspirerad jag blir...

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Men! Jag har aldrig tänkt på att man kan göra eget:) Så skoj! Det måste jag pröva någon gång!

Susanne