torsdag 28 maj 2009

Tralalala



Bilder: Mia

Hihi, jag har vunnit igen! Ett tredjepris i tävlingen hos
Hjemmets gleder. Tack Linda och Ingunn för den härliga rostvålen! Doftar helt underbart av ros..

När jag fotade dessa plus några bilder till så lekte solen kurragömma med mig. Jag satt och kollade lite på datorn, laptopen i knäet i soffan, väntandes på sol. Så kom den och sken in så fint i vardagsrummet, jag reste på mig och högg tag i kameran. Fjutt, så försvann den innan jag hann ta ett enda kort. Jag grymtade lite, satte mig och då kom den naturligtvis tillbaka. Upp igen, solen borta. Jag gjorde om manövern en tre, fyra gånger och fick så äntligen några bilder tagna, snabbt fick det gå. *fniss* Lite latmanskondition fick jag på kuppen ;-)


Jag sabbade ett fotoögonblick för maken häromdagen när det satt fyra, fem fiskmåsar på taknocken till cykelförrådet vid sidan av vår gård. Altandörren var öppen och maken tyckte det kunde bli ett finfint kort eftersom de satt åt samma håll allihop. Han tog sin kamera, smög fram lite försiktigt till dörren och utan att tänka mig för gjorde jag en kraftig harkling och woops så var fiskmåsarna borta. Maken rätade på ryggen från sin smygställning, sänkte kameran, tittade lite surt på mig och jag fick fnissandes klämma fram ett sorry..

Hihi, så kan det vara i fotandes värld ibland, två paranteser!

11 kommentarer:

Ingela la la sa...

Haha, kan tänka mig att du inte stod så högt i kurs där för ett ögonblick *fniss*

Grattis till vinsten!

Syns imorgon.
Kram Ingela

Härligheter enligt Erika sa...

*skrattar* Vad sa maken då???=)
Grattis till den fina vinsten. Har du tankar och idéer om hur jag kan göra med min glasveranda? Tycker du har bra idéer. Här är den
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.9751426

Ha det gott!
Erika

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så fint kort du ändå fick till till slut:)
Och grattis till vinsten!
Susanne

Vita små hjärtan sa...

Grattis till vinsten! Så fin förpackning!
Kram Agnetha

Härligheter enligt Erika sa...

Åh, tack snälla!!! Jag har engelska pelargoner här hemma com flyttar ut med oss till sommaren;) Ska kolla upp dina länkar riktigt ordentligt. Nyblom & Kollén är en av mina storfavoriter... Egentligen borde listerna bytas till bredare lister, har glömt vad de heter men är jättesnygga.=)
TACK!=)
Kramar Erika

VITA NYANSER sa...

Grattis till vinsten! Oj, där gick maken miste om den bilden = ). Vilka fina bilder!

Kram L-L

Hemmalycka sa...

GRATTIS till vinsten
Kram Åsa

Smått och gott hos Lina sa...

hihi inte lätt att vara fotograf :-D Grattis till vinsten!En sån turgumma du är :-)

Kram

Carina sa...

Hej

Grattis till vinsten.
Ha en underbar helg.
Kram

Anettes hus sa...

Gratulerer!!! Din heldiggris;)

Ha en strålende helg!!

Klem Anette:)

Stjärnor & Champagne sa...

haha ett sabbat fotoläge, jaja vad är en bal på slottet!!! Vilket fint pris grattis till dig vännen.

Kram Anne