fredag 8 maj 2009

Trädgårdsfredag + Panic room



Bilder med tillstånd från SVT. Foto: Andreas Hillergren.

Jag missade visst starten av en ny programserie, Trädgårdsfredag i SVT2 förra fredagen. Pernilla Månsson Colt leder programmet och det handlar om vad du kan göra i helgen i trädgården. Råd och tips som inte ska ge dåligt samvete både när det gäller trädgård och mat. Pernilla har sällskap av trädgårdsexperten Gustav Mandelmann och kocken Tareq Taylor.
Ikväll, kl 21.30.



Samtidigt under fredagskvällen (banda!) vill jag tipsa om den thrillern Panic room med Jodie Foster i huvudrollen som Meg, den frånskilda kvinnan som lever tillsammans med sin dotter Sarah i New York. När tre rånare bryter sig in i huset gömmer de sig i panikrummet som skapades just för ett sådant tillfälle och de blir fångar i sitt eget hem.. Ikväll, kl 21 i SVT1.

17 kommentarer:

Vit poesi sa...

Tack för tipset om trädgårdsfredag!! Har också missat det helt.
Ha en fin helg
kram Malin

In my house sa...

önkar dig en myig helg :)

Kraaam josse

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Men åhh de har jag också missat.. Jag hinner aldrig kolla tv:n eller så är den upptagen så i kväll ska den va min... hi hi
Kram kram Linda

Jenny sa...

Hej Mia!
Såg det första avsnittet av Trädgårdsfredag förra veckan, ett jättemysigt program:)

Panic room har jag aldrig sett, Jodie Foster brukar ju alltid vara bra!

Ha en jättetrevlig helg,
Kram Jenny

Marie//Tekla Maräng sa...

Tack för TV-tipset om Trädgårdsfredag, missade det helt förra fredagen.
Trevlig helg Marie:)

karola sa...

...åh den har jag sett för länge sen...hua...ruggig var den...

önskar dej en trevlig fredag, blir det hockey ikväll??

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Den filmen verkar hur spännande som helst men jag vill ju även se hockey!
Vilka problem!
Carin

StrandviksVillan sa...

Tack för tipset om trädgårdsprogrammet - nu hinner jag se det ikväll :D

Filmen såg jag med mannen på bio då den gick, den var riktigt spännande!

Stjärnor & Champagne sa...

Tack för tipset. Vad mycket fint du har köpt av Ylva, skyltarna är underbara dom också.

Kram Anne

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Trädgårdsfredag såg jag sist!
Mysigt program Jag gillar Pernilla :)
Men filmen får jag nog hoppa över. Är av den mer lättskrämda sorten...
*fniss*
Vad mycket fint ni fått in i butiken. :D
Ha en härlig helg!!
Kram Jeanette

Sand mellan tårna sa...

Har sett den förr, den är ganska bra faktiskt....

Ursäkta dröjsmålet med tavlor, de är iallafall på gång och jag vet att du inte har bråttom..... ville ändå säga det.

Kramar Linda

VITA NYANSER sa...

Hm, det är ju berg flyttar in samtidigt som trädgårdsfredag, svårt att välja.

Ha en skön helg!
Kram l-l

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Det har jag med missat..jag bloggar och tittar på Berg.
Kram Lotta

Inredning, kaos och tistlar! sa...

Tack för tipset!
Då ska jag kolla.
Lämnade nyss Berg flyttar in, tycker hon är suverän!
Hon var hemma hos Dregen, honom gillar jag skarpt, han ser ut som en riktig hårding men vilken mjuk och fin kille! :)
Trevlig helg! / Sanna

Sand mellan tårna sa...

Jag fick bara en kommentar i min blogg om att jag kunde maila min adress om jag var intresserad, det var först till kvarn som gällde och de hade 25 ex. Så jag kände mig ganska utvald. Skoj! Tidningen är härlig att bläddra i, kommer den 12 maj.

Kram L

Lycklig fru sa...

Missade också första avsnittet av Trädgårdsfredag och försökte komma ihåg att se det idag, men har missat det igen. Attans!

alegni sa...

tack för tipset om trädgårdsfredag, även om jag läste tipset så här sent. kanske programmet kommer i repris?
kram
ingela