tisdag 26 maj 2009

Svart



Bilder: Mia

För några månader sedan målade jag om vår klocka till färgen svart. Jag förväntade mig en djup häftig inandning och ett neeeeej-vad-synd-på-den-fina-klockan-neeeej från mamma när de besökte oss därefter, mamma är inte den som håller inne med vad hon tycker och tänker. Men den blev godkänd utan jämmer och ve :-D

Den är inte gammal utan bara producerad på det viset och hur den såg ut tidigare ser ni här. Jag tyckte den var för puttinuttig för min smak och gjorde en chansning, den var inte dyr och skulle det bli galet fick det väl bli det. Men jag är nöjd och maken brydde sig inte *fniss*
Lyktorna/småvaserna som ni även såg i förra inlägget tycker jag passar fint här ihop med det svartvita och den som vill ha en eller ett par egna hittar dem i butiken.

Under sekretären står två kartonger som jag klätt med paketinslagningspapper. I förrådet ska det upp ett hyllplan och tills det kommer upp *hintar vilt till maken* så gjorde jag en provisorisk lösning för lite småkrafs här. Budgettips ;-) Visst kan jag säkert få smällt upp hyllplanet själv säger jag rediga kvinna men för att undvika att väggen ser ut som en schweizerost så behöver jag karlahjälp :-D

35 kommentarer:

plingan sa...

Klockan blev riktigt snygg! Allt behöver inte bevaras a la Antikrundan, ibland blir det faktiskt bättre med lite färg :)
Ha det!

Jannicke sa...

Du gjorde rett i å male, syntes jeg.. Klokken ble lekker!
Ha en riktig så fin tirsdag!
Klem til deg. J.

Carina sa...

Hej

Ibland måste man förändra så man kan ha det kvar.
Snyggt tycker jag att den blev.
Ha en underbar dag!
Kram

Signe 1 sa...

Jättefin blev klockan!:-) Bröt så snyggt mot det vita! Kram Sofia

Riikka sa...

Klockan är ju superfin! Och som du sa, passar den bra ihop med de små vaserna.

Så mycket fint man kan göra av saker som är bara så där fina. Det behövs bara lite tid och lust... Och kreativitet, men det är väl nåt många av oss med denna sorts blogg har gott om.

mali-mo sa...

Syns klokken ble kjempefin nå jeg. Litt kontraster mot lt det lyse er bare vakkert,etter min mening. Da kommer både hvitt og svart bedre til sin rett ;)

Håper du får en fortsatt fin dag ;)

Sabina sa...

Klockan blev supersnygg i svart!!!
Ibland lönar det sig att testa, slutresultatet kan bli bättre än väntat.
Kram Sabina

alegni sa...

o visst ska gubbarna också jobba lite för sig ;)
klockan blev läcker i svart!
kram
ingela

Krydda Livet sa...

Den blev ju superfin som svart!!! Mitt medhåll har du i alla fall hihi.

Ha en fortsatt fin dag. Kram Josefin

A home far away sa...

En härlig plats har du skapat, och den spegeln ska jag leta efter under sommaren i Sverige:)

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

Stämningsfullt sa...

Snyggt! Kul att "mamsen" gillde den också :)
Kram!

Smått och gott hos Lina sa...

Va snygg klockan blev! Snyggt med kontraster till det vita, och så passar den fint ihop med de andra mörka detaljerna.

Kram Lina

Annas skattkammare sa...

Blev ursnyggt!! Gillar verkligen svarta detaljer och detta var en jättefin sådan!
KRam /Anna

mitt skärgårdsliv sa...

Den klockan blev fin med lite ny färg! Smart att förvandla nåt man har med lite färg så får man en helt ny sak! Ha det bra!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så snygg klockan blev! Det är inte allt som bör bevaras i ursprungligt skick;)
Har själv fyndat en så otroligt snygg lampfot på loppis idag!!!
Med lite silverspray och ny lampskärm kommer den bli to die for!!:)

Susanne

Marits vita skrin sa...

ha ha, min mamma säger också jämt vad hon tycker.
På gott och ont.
Ibland kunde hon vara tyst tycker jag.
Som när jag inte städat ordentligt enligt henne.
Hallå, jag är små barns mamma med två barn....

Klockan blev jätte fin.

Kram kram

Hanna sa...

Snyggt.
Hanna

Huset vid ån sa...

Vad snygg klockan blev...Må så gott! Kram Therese

Jessica sa...

Hejsan!
Tycker du gjorde rätt så tog fram färg och pensel och målade klockan. =)
Den blev jättefin.

Kram Jessica

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Skit snyggt med svart klocka..det gjorde du bra. Corren ja..det gick bra. jag la inte ner allt för mycket energi..men du vet man köper blommor, grönskaer m.m och lägger upp lite snyggt. De var här max en timme..tyckte att det var det bäst förberedda ställe de varit på:-)

Man kanske har ett öga för inredning trots allt. Bilagan jag ska vara med i är den som alla hus som ska säljas visas i..plus att de alltid skriver omkring inredning och hus på olika sätt. Förra veckan var det en odlare.
Kram Lotta

Stjärnor & Champagne sa...

Mia kan säga att den blev klart mycket finare än innan, jättefin. Näpp det var nog inte meningen att vi skulle ha det där huset...

Kramis Anne

Beas barnslikheter sa...

Den blev ju riktigt snygg!

Jag gillade också bugdetlösningen. :-D

Bralliz sa...

Hej! Vad fint du har det! Klockan blev jätte fin!
Ha det bra!
Kraaam Alice

Blåbärs och smultronstället sa...

Det är så fint att bryta av med svart mot det vita. Fin klocka och lampa.
Kram Susanne

EN INREDOHOLIC sa...

Klockan blev verkligen suprfin!! Vackert stilleben!


Önskar dig en fin dag, kram Jannice

VITA NYANSER sa...

Vad fint du har där på sekretären! Det är så snyggt att blanda upp med lite svart, det ger fin känsla till det vita. Håller helt med om att vitt ibland på vissa saker kan bli pluttinuttiga och då blir de perfekta i svart.

Tack goa för kommentaren hos mig!
Kram L-L

thecremehouse sa...

Et slikt skatoll/kommode hadde jeg i min ungdom - den var i teak som da var direkte styggt! Nå ville jeg ha gjort som du - shabbet den hvit! Hvor jeg angrer at den ble kastet! klem fra Gro

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Klockan blev fin och bra kontrast till det vita. Lampan är ju ursnygg.
Ha det!
Carin

livetpåfyran sa...

Det blev jättesnyggt med svart! Jag gillar också att ha ngt svart här och där som accent till allt vitt.

Ha en fortsatt bra vecka, kram Pia

Tidsmästarinnan sa...

Ja vad snygg den blev!
Jag lovar att återkomma med recept ifall experimentet blir lyckat :-)

Kram!

Ingela la la sa...

Skitsnygg!

Du det hade väl varit något om jag gled in i galaklänningen tills fredagsfikat ;)

Kram

Kronblad och Lantliv/Jea sa...

Supersnyggt!

kram på dig,
Jea

Inspiration i vitt sa...

Tänk vad bra det är att gamla saker får nytt liv, din klocka är jätte fin där den står på sina små fötter.
Kram på dig/Ingela.

karola sa...

jättefint....hehe sweizerost väggar är ingen hit, bra att du har tålamod och väntar på karln!

pepperkverna sa...

OI, så flott klokken ble! Hege