fredag 1 maj 2009

Sommarens söta





Bilder: Mia

Nu har jag fått Sommarens söta i min hand. Efterföljaren till Vinterns söta förstås och ja, ytterligare en grym kokbok från Lisa och Monica Eisenman. Och Leila får nog bli lite nervös, det här är verkligen en stark konkurrent till A piece of cake! 180 söta recept såsom maräng- och hallonrutor, minibiskvier, len espressopaj, krusbärspaj, rulltårta med hallon och lemon curd, pop tarts och nåt som jag bara måste testa - den fräscha frusna sommardesserten som ser så vansinnigt god ut (övre receptbilden). Gillar ni Leila kommer ni älska den här boken - köööp!


25 kommentarer:

Hannis sa...

Låter ju urgott!!
Tackar aldrig nej till sötsaker=))

Kram Hannis

Jannicke sa...

Virkelig fristende søtsaker!
"Stjernor och champagne" viser også frem fristende bilder fra denne boken i dag ;o)
Klem til deg. J.

Smått och gott hos Lina sa...

ÅÅ dom chokladkexen såg ju supersmaskiga ut!!

Kanske ska testa den boken, ska lägga den på minnet.

Kramar Lina

Stjärnor & Champagne sa...

Haha jag med men jag tror att dina bilder är bättre än mina...Visst är den fin.
Kram Anne

Maria sa...

Åh, jag har varit sugen på den där ett bra tag nu och jag tror just att du övertalade mig. Jag måste nog ha den! A piece of cake är välanvänd här hemma så ny inspiration lockar.

Ha en riktigt fin helg.
Kram Maria

Tulipa sa...

Hade ingen aning om att de kommit ut med denna bok också!
Men nu vet jag!

Gillar deras grejer!!!

Trevlig helg!

Kram Mariette

mammigranten sa...

Åh vad jag längtar efter min bok!
Den är beställd hem till mina föräldrar i Sverige och är tänkt att vanta där tills resan dit i sommar, men nu vet jag inte...det kanske får skicka den innan...

kardemumma sa...

Åhhh vilka härliga bilder och mumsiga recept! Jag längtar efter min bok. Jag har nämligen ett presentkort som väntar.
Kramar C

Birgitta sa...

Vilka smarriga kakor. Ska önska mej den boken när jag fyller år.
Detta är första gången jag är och hälsar på hos dej. Men jag gillar vad jag sett och jag kommer åter. Ha en skön helg.
Kram Birgitta

Dahlarna sa...

Vilka härliga bilder!
Jag har en tävling hos mig nu som jag tror att du skulle gilla! Ha det så bra!

Helena sa...

Låter som en bok för mig! Måste köpas! Ha en fortsatt trevlig helg! Kram Helena

Tidsmästarinnan sa...

Vad kul, den där vill jag gärna ha förstås...
För några år sen när systrarna hade sitt Cookbook Café i Stockholm var jag ofta där och åt lunch, det var alltid vääääldigt gott och så fick man en jättefin espresso med varm mjölk på maten. Synd att de inte har det kvar men man förstår ju att de har lite annat att pyssla med när man ser såna här fina böcker :-)

Stor kram till dig Mia!
Susanne

linruz sa...

Ja jag är helnöjd!!! Visst är den underbar?
Vill ställa mig i köket och fixa direkt!
kram kram

rosenskära sa...

Mmmm, kakor - jag är ett kakmonster! Och det blir inte bättre av att jag dagligen läser Lisbeths blogg Bagarstugan. Där är en bagare som Leila får buga inför!

Lena

C´est la vie sa...

Hej kära vän, jag tror det menas att det ska vara endast 2-3 knoppar kvar på varje gren, nedifrån sett. Som på rosor t ex. :)
Ha en fin dag!
Kram Lina

Drömmar och Lycka sa...

Ja, den såg verkligen härlig ut, vilka grymt läskande recept. Böcker med lockande och inspirerande recept kan man inte få för många av. Ha en fortsatt härlig dag!

Vita ljuva tankar sa...

Fick mitt ex av boken i fredags. Den är underbar! Håller med om att Leila´s bok har en tuff konkurrent genom denna. Så många frestande recept, man vill ju testa alla!

Kram

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Va kul att man kan gå in och provbläddra i boken! Den verkar härlig och som en godiskaka hela boken!
Carin

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med lite nya boktips. Har ju inte Leilas bok än så jag ska kanske slå till på denna istället då.

Ha det bra!
Kram Ullis

Wilma och jag sa...

Mmmmm, I like!!! :)

Kram!

Lavendel & Romantik sa...

Hej Smajla med man.....Det var jättetrevligt att ni kom förbi..Jag hoppas att ni fick njuta lite och att resan hem gick bra kram på er båda Majsan & Tommy

Ida sa...

Hej, jag har beställt boken idag, väntar med spänning!! Vilka fina bilder du har på din bogg! Mvh Ida

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilken fin bok. Jag har deras böcker, Vinterns söta och Två systrars söta. Den måste jag kolla på.
Ha det gott!
Kram Susanne

Anna sa...

Jag är verkligen så sugen på att köpa den boken! Verkar vara en otroligt vacker bok till på köpet!

bakmammorna sa...

har provat den frusna marängrullen och den var sjukt god- måste köpa boken, den ser sååå fin ut!