lördag 9 maj 2009

Se upp för dårarna



Bilder med tillstånd från TV4. Foto övre bilden: Tony Nutley.
Foto undre bilden: Sweetwater/TV4.


Yasmins pappa Sinan arbetade som kirurg i Turkiet men sedan de flyttat till Sverige är han numera tunnelbaneförare. Själv vill Yasmin bli något betydelsefullt såsom justitieminister. Dessförinnan måste hon ha en utbildning och därför söker hon till polishögskolan. Där stöter hon bokstavligt talat på Elin, dotter till en kriminalprofessor. Yasmin och Elin blir goda vänner men allt går inte på räls..

Se upp för dårarna är Helena Bergströms regidebut. Ikväll, TV4 kl 21.25.

9 kommentarer:

mammigranten sa...

Haha, den där filmen såg jag, helt ovetande om dess innehåll, dagen innan fysproven till polishögskolan.
Tala om att jag fick panik när jag såg den och inte sov jag något på natten heller... haha!

Härligheter enligt Erika sa...

Riktigt kul och underhållande film.
Du som har ett öga för inredning, kan du hjälpa mig att välja matta och gardiner till vår nya Howardsoffa? Se
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.9312221

Tack snälla!
Erika

HWITA DRÖMMAR sa...

Den är riktigt rolig den där filmen, har nog sett den minst 3 gånger tror jag :) den har gått rätt mkt på TV vad jag minns. Kanske blir en 4:e ikväll, jag ska bara vara hemma och ta det lugnt ikväll! PS. det vore jätteskoj med ett foto :) Ds. Hoppas du får en skön lördagskväll! Kram Maria

Stora och små drömmar sa...

hahah tittar på den nu ha det bra kram jessica

Bralliz sa...

Hej Hej! Den där filmen har jag sett säkert 5 gånger och den är alltid lika rolig och bra, hihi*

Måste också säga grattis, för det var du som vann min utlottning! Du kan mejla mig din adress på me.and.alice@hotmail.com

Ha det bra!
Kraaaam Alice

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Ja, den filmen har jag sett på bio.
Ikväll blir det annat än tv. Men den var kul.
Sena hälsningar i mörka natten
Carin

Fransk inredning sa...

Filmen ä´r underbar! Såå charmig! Kraam Susanne

FURNISH.etc sa...

Denna filmen gillar jag! Såg den i lördags för andra gången :) Och den var lika bra då :)

Havis sa...

En helt underbar film som man kan se många gånger!