söndag 10 maj 2009

Paus




De senaste dagarna har jag plågats av en svår otäck yrsel som påverkar mig starkt både när det gäller min balans, syn och koncentration. Jag vet vad det beror på men jag väljer att inte gå in på orsaken här på bloggen då det känns lite för privat. Men i förhoppning om att den snart avtar igen eller i alla fall stabiliseras efter att ha blivit värre för var dag som gått så väljer jag att sätta p för en liten paus nu. För huvudets skull så att det får vila, i ett försök att se om det lindrar att avstå från datorn. Så nu tar jag det lugnt lite grann, hoppas på lite varmare väder igen så jag kan ta första fikan i trädgården. Detaljerna på bilderna kan ni förstås handla i butiken, Ellis Corner. När vi ses igen kommer ni bland annat få se två vinster jag vunnit och lite annat smått och gott. Som vanligt med andra ord ;-)

Må så gott kära vänner så ses vi om ett litet tag!

75 kommentarer:

MARIE -Inredningsdrömmar sa...

Hoppas verkligen att det blir bättre, krya på dig!
Kram Marie

Härligheter enligt Erika sa...

Krya på dig, vännen!
Jag undrar om du kan hjälpa mig med förslag på matta och gardiner till vårt New England inspirerade vardagsrum. Nyblom & Kollén är en av mina favoriter och du säljer ju dem...
se
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.9312221

Ha det gott och var rädd om dig!
Erika

carina sa...

Jättetråkigt att du inte mår bra.
Ta det lugnt nu, vila och krya på Dig!
Kramar/Carina

Livs Lyst sa...

'Veldig god bedring til deg!!!

Hilsen L-jo

Kristin sa...

HEj du, kanske är det virus på balansnerven? Jag hade det förra våren och det var väldigt äckligt. Man kan ta åksjuketabletter (Postafen) för det, men jag blev så trött av dem så jag slutade med det. Det är bara tyvärr att vila ut viruset... Hoppas du blir bättre snart!
Kram Kristin

mitt skärgårdsliv sa...

Pauser behövs ibland!! Krya på dig!! Kram

Camillas nya hem sa...

Hoppas du känner dig bättre snart! Skickar en extra stor kram och lite energi din väg!

alegni sa...

krya på dig! jag lider själv av lägesyrsel, så jag vet hur obehagligt det är när hela världen går runt, runt...
kram
ingela

Lena Kristina sa...

Krya på dig och ta hand om dig

Kramar Lena

Stjärnor & Champagne sa...

Åh Mia krya på dig, vila och försök att bli bra så fort som möjligt.

Stor kram Anne

Nettan sa...

Fy vad tråkigt !
Hoppas det ger med sig & att du snart är kry igen ...
Kram Nettan

Iris sa...

Det låter ju inte helt bra. Hoppas pausen gör dig gott. Krya på dig!

Kram /iris

karola sa...

Klokt att ta en liten paus och sköt om dej riktigt nu!!
kram

Creations by Lisa sa...

Hoppas allt blir bra snart, pauser måste man ta sig tid till. Kramar till dig - Lisa

Jenny sa...

Hoppas verkligen att du mår bättre snart! Kroppen har ett förnuligt sätt att säga " ta det lite lugnt". Va rädd om dig. Kram Jenny

Annas Lycka sa...

Tråkigt att höra att du inte känner dig kry. Hoppas att du snart mår bättre och fortsätter med din sköna blogg. Allt gott! Kram Anna

Wilda Stenlyckan sa...

Hej Mia!
Du gör rätt som pausar och tänker på hälsan.. det är ju det viktigaste. Hoppas verkligen du kryar på dig och får må bättre!
Kram Sara

Michaela sa...

Å hoppas att det inte är något allvarlig! Krya på dig vännen! Man behöver ta pauser ibland och bara stanna upp för att antingen fundera, vila eller bara njuta av livet.

Kyra på dig nu! Här hoppas jag också på bättre väder snart!

Kram Michaela

Emma sa...

Hej! :)
om du är intresserad av att ha Spotify på din dator, så besök min blogg. Jag lottar nämligen ut spotify invites. Ha det bra!

Smått och gott hos Lina sa...

Så tråkigt att yrseln sitter i. Hoppas den går fort över!

Kramar Lina

Hwita Villan sa...

Men oj då! Hopaps du snart blir bättre och att det inte är någonting för allvarligt. Ta det bara lugnt du, vi "ses" när du mår bättre igen!

Krya på dig!

Kram M

Hem och Harmoni Marie sa...

Krya på dig vännen! Kram Marie

A home far away sa...

Klokt att ta en paus och vila upp dig! Hoppas att det inte är något allvarligt:)

Kram Gunilla i Singapore

Hemmalycka sa...

Det där lät inget vidare Mia. Krya på dig och vila ordentligt.
Ser fram emot comebacken.
Kram Åsa

Bruno och Mig sa...

Så trist att du inte mår bra.
Jag skickar massa krya på dig- kramar.

Nu ska jag kika runt i din blogg en stund, har haft en paus jag med.

Ta hand om dig
L

Casa Loda sa...

Krya på dig! Hoppas du snart blir bra!
Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du blir piggare snart och blir av med yrseln. Hälsan är klart viktigare än bloggandet så du gör helt rätt som tar en paus.

Ha en bra vecka och krya på dig!
Kram Ullis

Marits vita skrin sa...

Ta det lugnt nu kära vän.
Vi ses när vi ses.

Inga måsten nu, kom ihåg det.

Kram på dig
Marit

Hanna sa...

Krya på dig, Kram

Signe 1 sa...

Krya på dig! Hälsan går först och allt annat får stå tillbaka om man inte mår bra. Bloggen och vi finns ju kvar! Kram Sofia

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Ja, nu måste du verkligen ta det lugnt! Stressreaktion!
Var rädd om dig och de dina!
Blogghälsningar från mig
Carin

Pia sa...

Stoooor kram til dig Mia, krya på dig!

Kram Pia

VITA NYANSER sa...

Hoppas att du mår bättre snart! Klokt att testa om det blir bättre att låta bli datorn, även om det säkert tar emot lite.

Superfina bilder! Sköt om dig!
Kram L-L

Blåbärs och smultronstället sa...

Fina bilder du visar.
Ta det lugnt och tänk på dig själv.
Krya på dig!
Susanne

Jag, Mamman sa...

Hoppas att du mår bättre av en paus.
Ta hand om dig.
Kram från mig också =)

StrandviksVillan sa...

En paus är bra då och då!

Sköt nu om dig, ta det lugnt och njut av våren så gott du kan!
Kram A-C

Ingela la la sa...

Nu blir jag allt lite orolig för dig vännen..
Ta hand om dig och så hoppas jag att det avtar snart!

Kram Ingela

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Isch! Själv har jag haft virus på balansnerven, och numer drabbas jag ofta av lägesyrsel (har kristallsjukan)..Inte trevligt alls!

Krya på dig nu. Se till att bli rejält uppassad:)
Kram Susanne

Lilla huset på prärien sa...

Men hej Mia!

Så tråååkigt att höra du är dålig. Så kände jag ett tag också, jätte obehagligt. Men det gick över när jag sov lite mer, just då sov jag väääldigt lite pga barnen. Kommer ihåg att jag tänkte att jag inte önskade min värsta ovän att känna så. Hoppas verkligen att du repar dig snart och kommer åter med starka krafter. Ha det skönt så länge och mys i trädgården!

Kram Jenny

Evans sa...

Hej1 Vill bara titta in och säga hej och sköt om dig./Eva

Mimmi sa...

Hoppas att du mår bättre snart! Kram/ Mimmi

Syster Yster sa...

Hoppas det går över snart, krya på dig.

Anette

Jenny sa...

Hej Mia!
Usch, det är otäckt med yrsel, hoppas du känner dig bättre snart..

Grattis till vinsten hos Bralliz:)

Ha en jättebra kommande vecka,
Kramis Jenny

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Men goaste Mia..ta hand om dig och lova att du är rädd om dig. Njut av den sköna tiden. Jag har inte tänkt att kommentera på ett par dagar..men detta får vara ett undantag..för DU är min allra bästa bloggvän!! Jag känenr mig pressad inför reportaget..det är inget för mig och så ställer jag ändå upp dum som man är..jag borde lärt mig att tacka nej precis som du nu bloggvilar.
Kram Lotta..jag mailar dig någon dag..

Sjabbig men chic sa...

Men gumman! Ta det nu riktigt lugnt och vila ordentligt. Jag hoppas verkligen att det försvinner fort som attan!

Kram Lisa

Gotlandsliv sa...

Kommer sakna dig! Hoppas du mår bättre snart!
Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Nej men vad jobbigt... hoppas verkligen att det blir bättre snart. Klart att du ska ta en paus och vila upp dig nu.
Krya på dig!
Kram!

Guldkant På Livet sa...

Hallå där, vila dig fr datorn ett tag, vi finns kvar och kikar både in i din vackra blogg och fina butik! Det påminner om utmattning & stress, dina symtom... krya på dig! Mari.

Gnistrande snö sa...

Krya på dig vännen och ta hand om dig riktigt ordentligt.

Kramar
Katarina

Designe sa...

Ta det lugnt så du blir pigg igen!
Vilken fin ny och somrig header du har! Krya på dig! Kram :)

Fru Sirlig sa...

Krya på dig Mia, Vila är inte så dumt ibland och det är viktigt att lysna på kroppens signaler. Sköt om dig.

Kram Heléne

Hanna sa...

Hej vännen!

Hoppas att du kryar på dig snart, det är inte kul att ha yrsel, jag har ofta det själv så jag vet hur det är...

Kram Hanna

Jannicke sa...

Hei kjære "søstermor".
Men, så utrolig leit å høre... Jeg leste akkurat innlegget ditt, har vært i London i helgen..
Håper du allerede er blitt litt bedre. Kommer til å savne deg,
men nå må du ta godt vare på deg selv.
Riktig god bedring, Mia.
Stor klem fra meg i Norge.

Kronblad och Lantliv/Jea sa...

Krya på dig! Hoppas du får ro att vila ut lite.
Kram Jea

Annas skattkammare sa...

Krya på dig!
Ta det lungt och vila!
Kram /Anna

Anettes hus sa...

Huff, så trist! Masse god bedring!! Håper du snart er frisk og rask igjen!!

Klem Anette:)

Tidsmästarinnan sa...

Hej goaste Mia,
här kommer en stor varm kram, och hoppas du kryar på dig riktigt snabbt.
Ta hand om dig!

/Susanne

Karin A sa...

Det där låter inte kul men skönt för dig att veta vad det beror på! Ta väl hand om dig! Kramar Karin

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Usch det låter jätteotäckt! Krya på dig vännen och ta det jättelugnt! *kraaaaaaam*

Mia

FURNISH.etc sa...

Krya på dig! Hoppas du blir bra snart igen! Styrkekramar!

Drömmar och Lycka sa...

Uch, din stackare. Krya på dig och hoppas att du snart blir bättre.

Ha det gott!

kram

Villa Hemmet sa...

Krya på dig.
Inget är viktigare än familj och hälsa - tänk på det!

kram

Kusin Anna sa...

Hej gumman!

Hoppas världen känns mindre snurrig nu och att Du mår bättre, krya på Dig!

EN INREDOHOLIC sa...

Goa goa du! Ta nu hand om dig och hoppas du känner dig bättre snart. Ibland rullar saker och ting runt oss lite för fort. Då gäller det att stanna upp, reflektera och samla kraft.

Varmaste kramarna med solsken.
Jannice

Nettan sa...

Hoppas att du snart känner dig bättre!!! Massor med krya på dig kramar!!
Nettan

Jannicke sa...

Hei igjen.
Ville bare titte innom og si at jeg håper du er litt bedre nå.
Savner deg vet du ,o)
Klem.

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej Mia, tittar in igen och lämnar en liten hälsning.
Hoppas du mår bättre... Kram Marie

Bralliz sa...

HEj! Vilka fina muggar med hjärtan du visar! Idag har jag skickat halsbandet, lite sent kanske! MEn bättre sent än aldrig, hihi*
Hoppas du kryar på dej vännen!
Kraaaaam Alice ♥

Tulipa sa...

Hoppas du kryar på dig!Vila och njut av solen om det går!Kram Mariette

Ingunn sa...

God bedring.

Superfin blogg du har.

Klem ingunn :)

Malla sa...

Krya på dig vännen!!!

Kram kram

In my house sa...

Krya på dig hjärtat,,, hoppas att de inte är nåt jobbigt och allvarligt!!! ta den paus å vila du behöver! tills sug, kraft och lust is back in town!!!! Mumsiga massvis av kramar från mig

Black Doggy sa...

Krya på dig och ta det det lugnt. Njut av det förhoppnigsvis vackra vårvädret!

SOFIE sa...

Önskar dig bättring och att du kommer tillbaka snart med nya friska tag :-)

Underbar banner, så härligt somrig!

Trevlig Helg!
Kram Sofie

Sand mellan tårna sa...

Krya på dig min vän...... bäst att pausa ett tag när kroppen säger ifrån.

Jag hade tänkt tipsa om min senaste tävling, så jag gör det ändå, orkar du så gör du.

Trevlig helg! Kram Linda