fredag 8 maj 2009

Nam nam




Bilder: Mia

Nästan sist (allra sista ska upp först, sen får ni se) men inte minst i shoppingsvängen är syltburken från Bloomingville, vet inte vad jag ska kalla den men asch, ni fattar. Också köpt i Lavendel och Romantik. Vi besökte även Lantliv i Leksand men där blev det inte så mycket konstigt nog trots en helt underbar butik som jag också rekommenderar!

Locket textar jam, sylt, marmelad och det är precis det jag tänker använda den till vid finbesök när vi t.ex rostar lite bröd, bjuder på scones eller äter våfflor. Sött att langa fram denna istället för en stor burk direkt ur kylen.
Porslinsbrädan, den efterlängtade, fick jag när jag fyllde av min bror. Den kommer användas vid dessa tillfällen för att skäras på känns inte som det är aktuellt..

Trevlig helg bloggvänner!

11 kommentarer:

Hannis sa...

Den var söt!
Fina bilder!!

Kram Hannis

linruz sa...

Det gör så stor skillnad när man ställer ram fin burkar i stället för de tråkiga vanliga.
Ha en fin helg
kram kram

Ingela la la sa...

Vad mycket fina saker du har köpt! En sån där liten sylt/marmeladburk var ju perfekt.

Ha en bra lördag!

Kram

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Otroligt söt! Och det är alltid snyggt att hälla över i söta skålar vid servering.

Och.
Fin banner som alltid:)

Susanne

Drömmar och Lycka sa...

Vilken underbart söt liten burk, perfekt till finbesöket :) Älskar alla dessa fina glasburkar som finns och det roliga är att det går att använda till allt.

Kram Linnéa

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Den var söt..gillar att göra sylt. ha en bra dag
Kram Lotta

karola sa...

Den gillar jag! var superfin :) ...jag har tävling hos mig om en vacker vit vas...passar toppenfint till vitsippor tex....titta gärna in :)

PiaMaria sa...

Oh vad söt!!!!
Kram Pia

Fröken Fräken sa...

Vad många underbara fynd du har gjort på er Dalaresa! När du tröttnat på dina Skarp-kuddar kan du ju gäääärna skicka vidare dem till mig va? ;-)

Stjärnor & Champagne sa...

Den är ju jättefin...Men kan tänka mig att det inte är så bra för knivarna att gå i den skivan, men jättefin. Det är så kul att se allt du har handlat med dig hem...

Stor kram Anne

underbaraclara sa...

Vad underbara bilder och vilken mysig blogg du har!

Varma hälsningar

Inredning och modebloggaren

Underbaraclara