måndag 18 maj 2009

Liljekonvalj



Bilder: Mia

Jag fick liljekonvalj från farmor och farfars tomt förra året och tycker det är mysigt att de lever vidare hos mig. Den såg dock så väldigt lessen ut och jag trodde att den torkade bort förra sommaren.
Men liljekonvaljen som jag trodde inte tog sig klarade mina icke-gröna fingrar och nu väntar jag bara på att de ska blomma. Någon som vet om de kan blomma redan i år? Eller måste jag vänta ytterligare ett år? Bladen är i alla fall friskt gröna och stoltserar under min rosenmandel som nu blommat över. I väntan på ljuvligt doftande vita blommor njuter jag av svärföräldrarnas och mammas och pappas..

11 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Va skönt att du är på benen igen och mår bättre!!!

Sniffar på en bukett liljekonvalj här hemma också nu...underbart! Ja, visst är de lite extra kul med blommor som har en historia, jag har 3 tuvor med snödroppar från min mormors trädgård. Hon är borta sen många år, men jag tänker alltid extra på henne när de blommar!

Må så gott & ha en bra vecka! Kramar, Lina

Bralliz sa...

Hej! Vilka fina bilder du visar!
Nu har jag en till utlottning på bloggen!
Kraam Alice

Jannicke sa...

Ja,
liljekonvall er utrolig vakkert..
..men også VELDIG giftig!

Klem til deg.

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Jag har aldrig flyttat på liljekonvaljer..hoppas att du lyckas. Fin bild Mia..lyktan är så söt.
Kram Lotta

Blåbärs och smultronstället sa...

Visst är det underbart med doften av liljekonvalj. Vi har det växandes i skogen på andra sidan vägen.
Ska plocka en bukett snart.
Ha det bra!
Kram susanne

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh inte en aning tyvärr när det gäller liljekonvaljen men det är en underbar blomma. hoppas att du får ordning på dom.
Kramis Anne

Millas hem sa...

Ja, de är underbara!
En kompis kom med en bukett till mig ikväll, och de doftar ljuvligt!

Kram Camilla

LILLA BLÅ sa...

Jag kan riktigt känna hur de doftar såå ljuvligt dessa vackra konvaljer......
Måste ut i skogen o kika efter några jag me´.
Ha en fin dag

kramar @nette

Jennys vita drömmar sa...

Åh så fint, älskar denna blomma, då är det VÅR:) vet ej om man kan flytta dem, men det är värt å prova, ha en fin vecka, karmar Jenny

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Va spännande att se om dina liljekonvaljer överlever flytten, eller de kanske har gjort det!
Brukar ju vara svårt.
Liljekonvaljerna har slagit ut även hos mig i norr vid husväggen!
Ha en bra dag!
Carin

House of Philia sa...

Vackert med liljekonvaljer. Jättefina bilder!