söndag 17 maj 2009

Lejon



Bilder: Mia

Neeei, vad kjempedålig det gikk for Sverige *tjurar* men gratulerer til Norge! Håller selvfølgelig altid en halv tumme på nabolandet ettersom jeg har en nesten halvnorsk (?) bror ;-) og har selv bott i grenselandet i maaaange år. Og gratulerer med dagen - 17 mai! Fin tajming :-D

Lördagens loppisbesök ledde inte till nåt fynd för min del. Maken däremot, som blev oerhört intresserad av favoritloppisen sedan jag berättat att jag sett flertalet kameror de gånger jag varit där, fyndade en kamera för en 50-lapp som visade sig gå för 5000 kr på Ebay. Dessutom en raritet. Där kan man snacka fynd alltså!

Under besöket hos mamma och pappa i Strömstad blev en sväng till Lorden, en stor loppis på två våningar, tyvärr inte ofta jag hittar nåt där men skam den som ger sig! Och sist blev det ett par skålar. Har letat efter en sådan stor men i väntan på den fick det bli ett par små för 20 kr stycket. Perfekt för sommarens smultron som redan är på tillväxt i trädgården..

23 kommentarer:

Brunkullan med Mosipperötter sa...

De där skålarna är så fina! Mamma har sådana, och jag skulle gärna ta över dem:)
Och jätteskoj för norge i schlagern!
Susanne

Myownhome sa...

Hihi, de där Lejonskålarna har jag också sprungit på på loppis ett par gånger pch såklart köpt. :) De är superfina!

Ha det bra!

Annas skattkammare sa...

Jättefina skålar! Skulle gärna vilja hitta sådana jag med!
Kram /Anna

Jenni - Snickarsbacken sa...

Hej,
Underbara skålar! Och superfina bilder - som alltid! Grattis till makens kamerafynd också - inte illa!

Kram Jenni

Jannicke sa...

Takk for gratulasjon til Norge ,o),
vi er veldige stolte!
Nå er det snart på med nasjonaldrakten - og så skal vi feire 17.mai..
Ha en fin søndag!
Klem J.
Ps : Likte skålene dine kjempegodt!!

Signe 1 sa...

Så fina skålar och bilderna ska vi inte taaala om:-) Kram Sofia

Karin A sa...

Wow, vad kul med kamerafyndet! :) Skålarna är ljuvliga...

Ha en skön söndag!
Kram Karin

karola sa...

-ja stort grattis till Norge!
...snacka om att det skall firas idag :)

ha en fin söndag

Malla sa...

Sånna fina skålar har min mamma sitt köksskåp. Undrar om hon kanske tröttnat på dem och vill ge bort dem till mig istället=)

Ska på Smålandsloppis till helgen och hoppas vid gudarna att jag är fri från min hemska förkylning och att jag gör några roliga fynd.
Det blir två hela dagar i Småland. Inte illa.
Vandrarhem och helga köret, en riktig liten semestertrip!

Kram

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Härliga bilder Mia..jag har med några lejonskålar..men har aldrig använt dem..är dålig på soppa.
Kram Lotta

Blåbärs och smultronstället sa...

Fina bilder på fina skålar.
Det är kul med loppis när man gör fynd. Jag fyndade också lite i helgen.
Kram Susanne

Linn sa...

Mmmm, blir sugen på löksoppa när jag ser såna där skålar.

Bruno och Mig sa...

Så fina skålar du fyndat!
Och dina bilder är vackra som alltid.

Roligt också med kamerafyndet!!

Ha en skön kväll
Kramar L

Drömmar och Lycka sa...

Vad fina skålarna var, det är så roligt att fynda på loppis :) Ha en fortsatt härlig kväll!

Kram Linnéa

Stjärnor & Champagne sa...

Ser att ni har fyndat lite i alla fall. Visst är det kul att fyna, iaf när maken betalar hihi. Hoppas att du känner dig lite bättre nu.

Sror Kram Anne

Ingela la la sa...

Vad kul att gå på loppis.. Jag har aldrig varit, kan du inte ta med mig någon gång? ;)

Jag jobbar i Allum =)

Kram Ingela

Fröken Fräken sa...

Oj, en loppis i två våningar! Det lät som himmelriket! ;-) Men ibland kan det ju vara sådär att det är så himla mycket grejer att man inte ser de verkliga godbitarna!

Oja, det är så trevligt med ännu en sockerlåda. Härligt ruff är den, och så ska den få vara! :-)

EN INREDOHOLIC sa...

Det var ett par underbara skålar! Fantastiska!! Hoppas du får en fin start på veckan! Kram kram Jannice

VITA NYANSER sa...

De där skålarna har ju jag någonstans, men var ...? Tack för tipset om Balders Hage, jag hann inte med den heller, kul att det finns butiker kvar som väntar på ett besök = )....

Kram L-L

Anna-Carin sa...

Du har så fina bilder....kolla gärna in på min blogg där jag har gjort kaffedrinkar...super goda!!

lyckostunder sa...

Hej! Har inte varit inne här på en tid, men du har visat den ena saken finare än den andra. Nu skall jag ta igen min missade tid och njuta och läsa igenom alla inlägg sedan senast.
Fina skålar du visar idag.

Kram; Johanna

Mag sa...

Såna skålar har jag med, supermysiga att äta soppa ur. Passar även till annat gott förstås!!
/Magdalena

In my house sa...

Hallooo...

Klart att du får komma in på min Blogg butik,,, men grejen är den, att jag stängde ner den, när jag skulle vara med i Lokaltidningen,,, tänkte att jag kanske inte fick ha den,, när jag är sjuk skriven,,, kan ju alltid sticka i någons ögon... Så jag ska kolla upp det där och så, först.... Jag syr å donar,,, i hopp om en butik en vacker dag =) "Tossig man är" =)

Ha de gottit kraaaam j