torsdag 21 maj 2009

Försommar



Bilder: Mia

Har ni tänkt på att det snart är j u n i? Tänk vad tiden går fort, snart är det sommar! Sommaren är inte min favoritårstid, jag gillar hösten de där dagarna då det sprakar av färger i naturen. Men därnäst är denna tid m i n, då det är lagom varmt och man suckar av alla vackra äppelträd, magnolia och vitsippor bara som några exempel..

Ljuslyktan har ni sett så otroligt många gånger liksom madonnan, de har liksom sina platser här hemma som känns som deras.. Men så är de mig kära dessa föremål, fånigt men så är det. Lampskärmen och foten köptes på rea för ett litet tag sen, nästan löjligt billiga så det var svårt att låta bli. Tyckte det var fint att få lite högre lampa när vi har högt till tak. Såhär ser våren ut inne hos mig, liiiite grön men mest vit förstås *fniss*

23 kommentarer:

ansku sa...

Vackra bilder! Visst går tiden fort.. =)
Hoppas du får en trevlig helg!
/kram Ansku

Hemmalycka sa...

Ja jisses, det går undan nu.
Trevlig helg
Åsa

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Vilken fin plansch! Det är mycket nostalgi i dessa!
Ha det!
Carin

Stjärnor & Champagne sa...

Lika fin t som vanligt. Jag gillar våren, sommaren. Hm höst och vinter sådär. Men jag är glad att vi har skillnaden på årstiderna.

Kramis Anne

Birgitta sa...

Påminn mej inte om att tiden bara susar iväg. Jag gillar nog den här tiden bäst på året. Återigen fina bilder och planschen känner jag igen.
Har tittat på Bonde söker fru och jag tror det kan bli en bra omgång i år.
Ha det så gott
Birgitta

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Vackra bilder Mia..skulle gärna komma och tjuva din skolplansch...men jag får leta en egen..vet bara inte vart jag skulle sätta den..så jag låter dig behålla din ett tag till:-)
Kram Lotta

Sjabbig men chic sa...

Sommaren är min favoritårstid alla kategorier. Men jag gillar hösten också. Den tidiga hösten alltså.;)
Och så är det, man har vissa favoritprylar och dina tål att ses många gånger.

Kram Lisa

Linn sa...

Jo, hösten är härlig, men själv blir jag så glad när våren och sommaren kommer och blommor och blad tittar fram. Det gäller bara att inte få "panik" över hur fort allting går, utan i lugn och ro njuta av allt det fina. Men det är itne alltid så lätt...

Myownhome sa...

Fina bilder du visar! (hihi, som vanligt) Planschen är så fin! Vad det gäller årstiderna tycker jag nog om alla... Men som du skriver så är ju hösten himla vacker. Fast tja.. alla årstiderna har ju sin charm.

Jaa, visst är de där teerna goda! :) Och så är flaskorna så fina så först köpte jag dem bara för att ha som dekoration. :)

Lilla huset på prärien sa...

Håller helt med dig Mia! Jag gillar också den tiden med prunkande trädgårdar när allt är ljust och skirt. Inte kallt men lagom varmt :)

Vilken fin skolplansch du har hittat! Äntligen eller?

Kram Jenny

Signe 1 sa...

Härliga bilder du visar! Den där skolplanschen är så fin, vill ha:-) Ha en fin dag, Kram Sofia

rosenskära sa...

Här har du en riktig vår- och sommarmänniska, fryslort som jag är (fast värmen uteblir ju ibland...). Hösten är också en härlig årstid, en nystart-tid.

Jag har missat att du har hittat en skolplansch, kommer ihåg att du letade efter en, du har hittat ett riktigt fint ex, vad roligt!

Ha det skönt i helgen/Lena

Jannicke sa...

Vakre bilder..
Du er så dyktig til å inspirere!!
Fredagsklem til deg fra meg.

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad ljust och fint ni har det.
Jag gillar också skolplanschen. Vi har en liten med päron och en stor med fjärilar på altanen. Har visat det i ett tidigare inlägg.
Ha en mysig helg!
Kram Susanne

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Tack snälla för din omtanke! *kram*

Vad sommarfint du har gjort på bloggen, jättefint!!!

Ja, det är inte klokt vad fort tiden går..rätt som det är så är hösten här igen (fast det gillar ju di *hihi*). Jag älskar vår och sommar...för jag är en frusen typ som älskar värme och sol och framförallt ljus...

Ha en fin helg, goa vän!
Mia

bubbelrummet ♥ sa...

Tusentack :-) Roligt att du gillar den. Kram!

Pia sa...

Underbara bilder - og du, den fina skolplanschen skickar du bara til mig, når du bliver trött af den;-D

Kraam

alegni sa...

jag tycker också att tiden går alltför fort nu! i mitt tycke kunde maj vara 60 dagar lång :)
kram
ingela

Fröken Fräken sa...

Sommaren är allra allra bäst! Jag är helt sjukt förälskad i sommaren, och försöker med alla medel att hålla fast vid den även när det närmar sig den där årstiden som börjar på h. SOmmaren, min största kärlek. Kanske till viss del beror på att man bor långt uppe i nor, då behöver man verkligen dygnet runt-sol och grönska för att orka de andra månaderna..

Beas barnslikheter sa...

Verkligen en fin ensemble du har där. Varifrån har du fått din fina plansch?

karola sa...

Vackert och vårmysigt! ha en fin fredag :)

Vican sa...

Vilken fin blogg, och vackra bilder :)

M.How sa...

Jag behöll båda sofforna, det var ju bara den ena som var leksandssoffa! Den andra lämnade jag till Ylva Skarp :) Har visat båda i bloggen ;)

Hoppas allt är bra med dig, kram madde!