onsdag 20 maj 2009

10-gruppen gör toalettpapper


Pressbild

Jag tycker om när det tänks till lite extra och motiv på toalett- och hushållspapper är väl kul men det är kanske inte alltid mönstret eller färgerna som är så tilltalande. Nu har det dock lanserats riktigt snyggt hushållspapper i orange och toalettpapper i grönt av formgivarna Birgitta Hahn och Ingela Håkansson för 10-gruppen med mönstren Treviso och Sticks. Frida Berglund som vi känner som Husmusen har varit med och tagit fram Edet-produkterna som finns att köpa i butiker nu under en begränsad tid i vår. En snygg reklam har gjorts också, lite annorlunda mot de vi är vana att se i tv.

8 kommentarer:

rosenskära sa...

Nu är jag skittråkig (ursäkta vitsen) men toapapper och hushållspapper är inte konst, det ska vara vitt. Lite som tapetbårder som min pappa alltid bruukade kalla för fattigmanskonst...

Smaken är delad/Lena

Anne, anness sa...

Tittar in snabbt för att säga tusen tack för dina ord hos mig!
Kram!

Pia sa...

He he, jeg skal indrømme, at jeg sidste gang købte toapapper med dollarsedler på;-)

Knus

Drömmar och Lycka sa...

Åh vad läckra, vilken fin färgklick inne i badrummet. Ska jag hålla utkik efter i butikenl:)

Linnéa

Tulipa sa...

Trevligt!
Fast jag håller nog med Lena, vitt är ändå snyggast!

mariette

Ullis/Leva på landet sa...

Så läckra. har dock lite svårt för något annat än vita papper. Men att köpa hushållspapper och använda till servetter brukar jag göra och då vill jag ha något mönster.


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Ja, snyggt och fräscht men vitt är vitt....-varför krångla till...
Carin

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Jag köper mest helvitt, men dessa skulle jag lätt kunna tänka mig här hemma!! 10-gruppen och marimekko passar så bra i radhusköket:)

Susanne