söndag 5 april 2009

Testbak del 2 av 2




Bilder: Mia

Testbaket fortsatte på lördagen för Klara färdiga gå och denna gång fick jag faktiskt maken som assistent, rätt sällsynt och ovant men skoj!

Min tanke med dessa formar är att de går att hälla i nästintill vilken smet som helst som du annars har i långpanna, vanlig kakform eller pajform. Små minibakelser med sockertårtssmet och sedan grädde och pynt, minismulpaj, cupcakes med frosting eller en enkel kaka som blir som en lyxig bakelse. Maken älskar Leilas mjuka lingonpepparkaka så det blev just denna vilket funkade finfint! Jag dekorerade dem med hjärtan vilket kanske är lite svårt att se men de finns där ;-) Formarna är stadiga, hållbara och bra att baka i så även dessa får tummen upp Helena!

Fortsätt tävla om en baktermometer + två kökshanddukar från Ellis Corner här och en ring från Dreams of pearls här.

24 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Oj här har det bakats vill jag lova.
Hoppas att helgen är skön:)

strömmas sida sa...

Vilka smarta formar.
Det ser jättegott ut och är kanske uppätet nu *ler*.

Kram
strömma

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Kom just på att jag har bröd kvar i ungen kl oo:30..tack. Det såg gott ut.
Kram Lotta

Therese sa...

Fin blog du har, brukar titta in här då och då. Vad gott det där såg ut!

Bygatan sa...

Vilka härliga bakverk ni gjort! Formarna ser smarta ut och har en fin design.

Kul att få med maken;-)

Ha en bra dag! Kram Lena

carina sa...

Inspirationsbilder på bakning är aldrig fel.
Nu hoppas jag att det smittar på mig...
Kramar/Carina

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej!
Oj, nu blev man rejält sugen på fika. Fiffiga formar också.
KRam Maria

Verra sa...

Gott det ser ut. =)
Vilken duktig fotograf du är. Allt ser ut som ur en kokbok eller nåt. =)
Kram

Signe 1 sa...

Kul att få med maken! Hur gjorde du då? Hihi. Snygg design på formarna, måste börja baka mer känner jag:-). Kram kram.

madde sa...

åh vad gott det ser ut*är det svårt att göra själv?
nu finns bild på mina nya brillor på bloggen*vad tycks?

Ingela la la sa...

Men Mia... du kan inte fresta mig så här... Idag kan jag inte tänka på något annat än kakor =) Tur att jag inte har några hemma för imorgon ska jag ju till VV igen :)

Hoppas ni får en bra dag!
Kram ingela

Annas skattkammare sa...

Ser så smarrigt ut!! Vilka tuffa formar, aldrig sett sådana förut.
Kram /Anna

Hem och Harmoni Marie sa...

Kul att alla formarna funkade bra. Kul med något lite annorlunda. Speciellt de som du hade i fredags, de tulpanliknande.

Önskar dig en skön söndag! Kram Marie

Malla sa...

Vilka fina bakformar. Sånna måste jag införskaffa bums!

Kram

Hanna sa...

Oj vad du bakar! så skoj! vilka toppenformar :).

Ha en trevlig söndag!
Kram H

Vit Romantik sa...

Åh så gott, apelsin och choklad muffinsarna måste jag bara testa!! Så söta formar då blir det ju genast mycket roligare att baka:)

Så kul att du kikar in hos mig:)

Kram Johanna

Stina sa...

Vilka underbara bakverk Mia!
Kram

Angel.Pearls sa...

Lingonpepparkaka är också en av min favoritkakor.Vilket material är det i fomarna? (Apropå Pernilla -såg på TV när hon skulle "baka": det såg väldigt ovant o klabbigt ut..)Fortsatt fin söndag/Eva

Fröken Fräken sa...

Smaskigt! Fast efter alla kladdkakor jag har bakat idag, så har jag nästan blivit mätt bara av att se smeten...! Sensationellt!

Hemma hos Klara... sa...

Tack så jättemycket för att du ville testbaka åt mig :) Det har varit inspirerande att se resultatet. Formarna verkade fungera bra så det blir nog ett inköp.

Ha en härlig vecka!
Kram Helena

Stjärnor & Champagne sa...

Mums Mia. Det verkar gå bra med alla formar.
Kram Anne

karola sa...

åh mums...man blir ju såå hungrig när man kollar in i din blogg... :)

Hemmabloggaren sa...

Himla fint blev det också. Hoppas verkligen hon tar in alla nyheter (om de funkar).

Lilla huset på prärien sa...

Så gott det ser ut när du har bakat!! De verkar himla behändiga de där formarna, är de det? Vet inte varför men det känns som om den är lite lättare att jobba med än den där bruna du testade förra gången?

Kram Jenny