söndag 19 april 2009

Sommarens söta


Pressbild från Bonnier (med tillstånd).

12 maj släpps den efterlängtade boken Sommarens söta, uppföljaren till Vinterns söta som jag bakat mycket gott ur. Systrarna Lisa och Monica Eisenman är två duktiga tjejer som bjussar på 180 vansinnigt lockande recept för oss gottegrisar. Oavsett om du föredrar småkakor, mjuka kakor, vetebröd, pajer eller tårtor så törs jag garantera att det finns nåt för oss alla. Inte nog med det, kalla drycker, marmelad, sylt, saft, sorbet och glass. Ja jösses, det blir inte lätt att välja dessert till gästerna härhemma, hur ska man välja? Vad sägs om flower cookies, minibiskvier, maskrosmarmelad, bananpaj med choklad och hasselnötter och lime- och myntadricka? Vilket sommarkalas! Underbara bilder som bara andas pastellig sommar.. Vill du bläddra i boken så kan du göra det här. Jag har redan förbokat mitt ex såklart ;-)

Fortsätt tävla om en baktermometer + två kökshanddukar från Ellis Corner här.

16 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Har förbokat jag också...Vilka fina saker du har fått. Visst är det härligt att fylla år och få presenter.

Kram Anne

Jannicke sa...

..lurer på om boken finnes på norsk..
Det må jeg finne ut av :o)

Ha en deilig søndag, kjære "søster".. :o) J.

Evans sa...

Hej! Visst är deras böcker härliga och syndigt goda recept, ha en skön söndag/Eva

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack för tipset! Den är ju ett måste!

Och stort grattis på födelsedagen i efterskott!

Kram Marie

HWITA DRÖMMAR sa...

Den där boken måste jag bara ha! Fast det går inte hand i hand med min nya nyttiga stil, ehh men det struntar jag blankt i :)Verkar vara en väldig massa härliga bakverk och recept i den! Kram M

Hemmabloggaren sa...

Måste ha!!

Grattis grattis dessutom!

Vita ljuva tankar sa...

Har också förbokat den, har längtat efter en ny bok från dem!


Kram Linda

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Ja, den boken verkar härlig!
Tack för tipset!
Hälsningar från
Carin

Lilla Fröken Bråttom sa...

Jag som inte har vinterns söta än...Båda böckerna verkar underbara.
Kram A-S

Marie//Tekla Maräng sa...

ojoj 180 farliga recept, fniss tycker att det låter klart lovande till sommaren kommande kaffedrickande.
Ha det gott:)

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Tack för tipset! Ska absolut kolla in den:)
Susanne

Hwita Villan sa...

Hihi, javisst är den snyggast! Just nu har vi så mycket på gång att jag tyvärr måste hålla lite i slantarna, men när vi tar nästa ryck med hallen, ja då minsann SKA jag ha den fina hängaren!

Och nu ska jag genast bläddra i den fina boken du tipsar om!

Stor kram M

Amanda sa...

Det är aldrig helt fel med goda recept!!!

kardemumma sa...

Dom söta tjejjerna brukar vara in till oss på Kardemumma när dom hälsar på i Järvsö!
Längtar efter den nya boken också!
Kramar C

kardemumma sa...

Dom söta tjejjerna brukar vara in till oss på Kardemumma när dom hälsar på i Järvsö!
Längtar efter den nya boken också!
Kramar C

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Den vill jag absolut köpa.
Kram Lotta