tisdag 21 april 2009

Russinnet samarbete del 1 av 2




Bilder: Mia

Minns ni att jag för en tid sedan skrev att jag har ett samarbete med Russinnet? Liksom flera andra bloggar kommer jag att testa några av Russinnets produkter och delge resultatet på bloggen. Meningen är naturligtvis att jag ska vara ärlig och därför skriva precis vad jag tycker. Nu är ju Russinnet en av mina favoritbutiker sedan länge och har mycket snyggt så chansen eller risken blir nog att det kommer bli mestadels positiv feedback ändå *fniss*
Nåväl, första saken jag fått möjligheten att testa är en modern bonad med texten Idag är morgondagen du drömde om igår. Jag gillar text och bokstäver så Matilda är duktig på att välja ut produkter med omsorg till sin testpanel!

Jag velade mellan att göra en tavla för att varva mina tavlor i vardagsrummet på tavellisten med denna text eller att göra en kudde. Men när jag såg att jag hade en stuvbit med nästintill exakt samma färg som textens bokstäver så var det rätt givet att det fick bli en kudde. Jag håller nog dessutom på att bli kuddoman till makens förtvivlan, I'm running out of kuddförvaring, men det blundade jag för ;-)
Jag har aldrig varit duktig på att sy tyvärr men att sy ihop ett par tygstycken och fylla dem med ett par kasserade kuddars innanmäte klarade till och med jag :-D Ett tips, ett par av de allra billigaste kuddarna från Ikea kan bli billigare än att köpa fyllningsmaterial. Jag offrade ett par som sett sina bättre dagar. Voilá, en kudde med vis text och matchande fram- och baksida. Den är stor, pösig och snygg! Efter fotande hamnade kudden i fåtöljen, passade perfekt där.

Bonaden som du hittar här (vardagsrum/textil och ved/bonad) går ju annars att göra mycket med - gör en tavla då du fäster den på pannå eller ram (Panduro, Rusta, Claes Ohlson), gör en kudde, en tygväska för shoppingrundan, en cool löpare/duk, sy en förvaringsficka i storformat för posten eller ja - fantasin är ju faktiskt det enda som sätter stopp..
Eller sätt upp den lite rufft bara sådär, som en modern bonad.. Den finns även med en annan text, Eat your greens, (kök o hall/övrigt) perfekt för köksväggen.

Jag fick något mer från Russinnet men denna recension får ni i nästkommande inlägg. Fortsättning följer..



15 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vad kul att vara testpanel. Fin kudde hade du fått ihop dessutom.

Vad kul med Ullared, jag vill oxå åka men jag behöver påfyllning på kontot ;-)
Nu får du odla tomater... Jag och Elin ska oxå odla lite men det har inte blivit av än... vi får nog skynda oss lite, skulle dom inte odlas i april eller nåt..

Det är skönt att vara igång med VV måste jag säga, speciellt när man märker lite resultat ;)

Ha en bra dag!
Kram Ingela

Sabina sa...

Så fin kudde! Jag gillar också väldigt mycket texter, och det såg väldigt snyggt ut!
Kram S.

linruz sa...

Kuddar kan man aldrig få för mycket utav....så snyggt!!!
kram kram

Karna sa...

Så fin header du har fått deg, den likte jeg!

Kjempe fin pute!

rosenskära sa...

Jättesnygg och roligt med givande samarbete! Hoppas att ni inte får ta en ekonomisk smäll med IS' konkurs, det blir ju ofta som ett dominospel...

Ha det så gott!

Lena

Carina sa...

Hej

Vad kul att få vara testpanel.
Kudden blev fin.
Och varför ska man vara inkörd och bara göra som alla andra gör.
Ha en underbar dag.
Kram

Bygatan sa...

Jag gillar oxå kuddar jättemycket!
Den var jättesnygg med den texten.

Men jag blev ledsen över ditt tidigare inlägg om isabella...det är ju så bra och fina förpackningar. Jag har flera av dem och är helnöjd. Nu måste jag hamstra utifall att...

Ha det gott, kram Lena

Jannicke sa...

Så fin pute!

Gøy å være "prøvekanin"!

God dag vidre til deg..

karola sa...

Vilket trevligt uppdrag du har fått. Kudden ser jättemysig ut...ja jag håller med, det kan lätt bli många av dom....
...såg Along came Polly häromkvällen och där gick Ben lös med kniven på alla tusen throwpillows som inte hade någon funktion...hm Det är en risk man får ta! :)

ha en fin dag

Wilda Stenlyckan sa...

Så fin kudde och så roligt med ett samarbete! Russinet har mycket fint.
Ha en fin dag!
Kram Sara

Jenny sa...

Hej!
Roligt att testa Russinnets grejer!
Har varit inne o kikat där o de har såå mycket snyggt!
Blev en jättefin kudde ju:)

Visst är det lätt att samla på sig kuddar, de kan man aldrig ha för många av, hihi!

Ha en bra dag,
kram Jenny

Inredningsgalen sa...

Håller med Russinnet är en helt underbar butik! Mycket att välja på och många fina saker!
Snygg kudde!!!

junhe sa...

taör tipset, gillar också den butiken! mysiga ge-bort presenter =)

ha dt gott

kram junhe

mitt skärgårdsliv sa...

Så fin kudde, jag gillar texter mycket. Kuddar kunde man ha massor av, barnen gillar dem i huset för tyvärr hittar jag våra kuddar på nya ställen varje dag ;) Ha de bra!!

Lallis - liv och leverne sa...

Vad fin! Och så fint med texter tycker jag.
Kram Lallis