söndag 5 april 2009

Mysljus




Bilder: Mia

Min svåger har ett bra uttryck - poor people pays twice.. Alltså att istället för att vänta tills man har råd eller hittar det där som man egentligen vill ha så köper man nåt annat istället. Och tror man är nöjd tills man hittar eller har råd med det man tänkte från början så slutar det med att man har handlat två gånger. Varför lär man sig aldrig? Och försöker vääänta?

Till farmor och farfars lampfot köpte vi för nåt år sen en Ikeaskärm som jag egentligen aldrig var helt hundra med men jag hittade ju inte nån annan som jag gillade. Inte för vår plånbok i alla fall. Men nu hittade jag en som jag föll för och tycker om att man numera ser lite mer av foten och dessutom det coola on/offvredet. Blev faktiskt lite mysigare ljus med denna så alla goda ting äro tre! Hur lampan såg ut tidigare ser du här och den nya lampskärmen finner du här.

Fortsätt tävla om en baktermometer + två kökshanddukar från Ellis Corner här, en ring från Dreams of pearls här och ett vintagekit från Merry Go Round + produkter från Ellis Corner här.

41 kommentarer:

Noamaja sa...

Ha, ha, bra och sant uttryck! Det skall jag börja använda som argument till min man när jag vill ha något, "lika bra vi köper den riktiga nu...."

Varma hälsningar!
A

annashusidingtuna sa...

bra uttryck och så sant!
Kram Anna

Ingela la la sa...

Det där stämde allt för väl in på det här hushållet... Jag ska försöka tänka på det nästa gång =)

Jättefin lampa och skärm!

Kram Ingela

Hem och Harmoni Marie sa...

Jättefin lampfot och skärm... lite kul med något som man inte hittar i varje butik.

Önskar dig en ny skön vecka!
Kram Marie

Prinsessa sa...

he he tror alle har gjort det der. Men jeg har blitt mye flinkere på å vente på det jeg virkelig vil ha:O)
Nydelig lampe. Jeg liker slike lampeskjermer så godt. Ha en herlig dag:O)

Stjärnor & Champagne sa...

Usch vad jag känner igen mig på det uttrycket. Jättefin lampa , Mia.

Kram Anne

Lycklig fru sa...

Jätteläcker lampa!

Creations by Lisa sa...

En riktigt riktigt fin lampa,både foten och skärmen :-)
Kramar Lisa

Lallis - liv och leverne sa...

Det var ett väldigt klokt uttryck:)
Och vad fin lampan är!
Kram Lallis

Skimrande kristaller sa...

Känner igen mig, ler. Jättefin lampa!! Annorlunda o charmig. Ha det gott. Kram Lenita

Signe 1 sa...

Ha ha ha, jag i ett nötskal...:-)Kanonfin lampa o skärm! Må gott, Kram Sofia

karola sa...

Det är så sant som det är sagt!!
..lampan blev jättefin :)
kram Karola

Myownhome sa...

Haha ja jag får väl hoppas att han vänjer sig.. :P Fast själv är jag nog lite splittrad för även om vitt är himla fint så älskar jag massa färg också... :P

Ja, kollade på programmet men mest för att se hur det såg ut i hennes hem. :) Och så är Carina Berg rätt charmig. :)

Hoppas du haft en trevlig helg!
Kram //Johanna

Jenny sa...

Hej Mia!
Vilket bra uttryck, det stämmer ju faktiskt!

Åh har du köpt den fina lampskärmen från Julia!! Jag har kikat på den oxå och velat se hur den ser ut på en lampfot och så visar du det så passande på din blogg:) Tackar!
Den där lampfoten är jättefin och skärmen passar bra till:)

Ha en bra kommande vecka,
kram Jenny

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint det blev!
Häftig lampfot!
Ha en bra dag.
kram!

Drömmar och Lycka sa...

Vilket klockrent uttryck och det stämmer ju så bra! Haha, varför blir det/gör man alltid så? Lampfoten var himla läcker, skärmen passade jätte bra till. Alltid roligt med unika saker som gått i arv.

Många soliga hälsningar!

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Jag håller med..försöker också att spara till det jag vill ha.
Kram Lotta

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Så sant...! Gillar lampan sååååå mycket bättre nu. Den är jättefin!!!

Mysig blogg! :-)

Kram
/Helena

Malin sa...

TACK, det var snällt sagt!!! Skoj att göra i alla fall...ha en fin dag! Kramiz M

Clarice sa...

Han är inte så dum din svåger. Utrycket är så perfekt.

Kramis,

Maria sa...

Har hört ett liknande uttryck hemifrån "Köper man billigt, köper man dyrt". :)
Vilka smarriga muffins, jag förstår verkligen varför mannen var helnöjd.

Stora och små drömmar sa...

jätte fin lampa och ett sant uttryck, ha det så bra kram jessica

Söta prickar sa...

Vilken träffande uttryck - så är det!
Vi har likadan lampskärm, den är ljuvlig. och praktisk,jag tror att den går att ta bort och tvättas!! Mkt bra om små barnhänder kommer åt ;)
Kram,Lotta

Annas skattkammare sa...

Vilken underbar lampa! Foten var ju såå otroligt fin och med den lampskärmen.. wow!
Tack för din gulliga kommentar! Blir så glad!
Kram /Anna

Tulipa sa...

Vilken tjusig lampa!
Foten är originell och vacker!

Ha en fin tisdag!
/mariette

Ulrika sa...

Hej!Vi vill bjuda dig på bloggfest! Vad är din mail? Svara gärna i min blogg. Mvh Ulrika

livetpåfyran sa...

Ja det är bättre att vänta på det "rätta" fast ibland har man ju såååå förtvivlat bråttom....*fniss

Kram

marianaskeramik sa...

ja det är nog sant. en annan grej är att man inte slår till och sedan går och ångrar sig och letar sen ihjäl sig för att hitta en likadan...
ha en härlig påsk
marianaskeramik

Hannis sa...

Så sant!
Men du,vilken häftig lampfot!

Ha en skön påsk//
Kram Hannis

MammaRebecca sa...

Snygg lampa:)

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

I kväll ska vi äta kvällsmat i en vacker blåspippebacke..kanske jag tar några kort..här finns det MASSOR.
Kram Lotta

Sand mellan tårna /L sa...

Hej vännen.

Vet du hur taggen (html) ser ut för att göra överstruken text? Skulle vilja kunna stryka över i bloggen......

KRAM Linda

Sand mellan tårna /L sa...

Jag hittade det.... googlade lite.... så bortse från min fråga.

Kram L

charlotte sa...

Så sant! Gillar verkligen lampfoten, urläcker. Den nya skärmen lyfter den ytterligare. Snyggt!

Sand mellan tårna /L sa...

i html letar du upp meningen du vill stryka över och börjar med starttaggen < s > avslutar med < / s >

givetvis utan mellanslagen, men det gick ej att lämna kommentaren annars.

Lätt som en plätt eller hur?

Kram!

helena/franska liljan sa...

Ljuvlig skärm, vilket lyft mot ikeavarianten...

Så sant "pppt"...

Har du shoppingtips mellan borås och stockholm? gärna gårdsbutiker, shabby eller bara underbara...

Nygammalt sa...

Vilken klok man...fast det kanske du inte vill hälsa för man brukar ju inte vilja erkänna det. Iaf inte jag, ha ha.
Men attans vilken snygg lampskärm.

Kram.

Gotlandsliv sa...

Så sant, så sant! :)

Södralycke sa...

Vilken fin lampa, gillar verkligen lampfoten :)

Ha en fortsatt skön vecka! Kram Johanna

me and alice sa...

Vilket bra uttryck! Känner mig träffad! *fniss*
Underbar lampfot och lampskärm... Håller på att sy liknande, men blir aldrig klar. Får nog köpa istället...
Kram Susanne

junhe sa...

hahaha, tack för tipset (ditt uttryck) hahaha... måste också säga, vilken snygg annorlunda lampfot =) kul att ha ngt som ingen annan har
ha en bra dag/ kram junhe