måndag 13 april 2009

Mums




Bilder: Mia

Har ni ätit amerikanska pannkakor? Jag gjorde det för första gången i NYC tillsammans med maken och sedan har jag besökt Egg & Milk här i Göteborg (rekommenderas starkt om ni gillar amerikanskt). Gjorde hemma nu under söndagen, lite för sött med sirap egentligen men några stycken går ner gladeligen och denna gång var det vansinnigt gott! Mums! Vill ni testa själva rekommenderar jag Lisa och Monica Eisenmanns, grymt recept!

Handduken fick jag av mamma och pappa i födelsedagspresent i förskott..

Fortsätt tävla om en baktermometer + två kökshanddukar från Ellis Corner här.

38 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Hujeda mig ja...Hela mitt liv som au-pair. Kanske därför jag inte gillar det idag, hihi.
Kram Anne

Naija sa...

hej
tack för tipset :)

Myownhome sa...

Vad gott det såg ut!

Ha det fint
//Johanna

Hannis sa...

Älskar det!Med massor av sirap=))

Ha en bra vecka//
Kram Hannis

johanna sa...

Heej
Ska din butik läggas ner?...vad tråkigt i så fall!!
Hoppas allt är bra med dig
kraaam

johanna sa...

Heej
Ska din butik läggas ner?...vad tråkigt i så fall!!
Hoppas allt är bra med dig
kraaam

Jeanette sa...

Jag fick ett recept av min amerikanska granne . Sedan dess hör det till barnens favvo mat härhemma!!
Ja, min med såklart! :)

Ha en härlig vecka!

Kram Jeanette

Livet i byn sa...

Nej jag har aldrig ätit dom, undra just om det någonsin ska bli av.

~Livet i byn

karola sa...

Åh jag älskar egg & milk....och amerikanska pannkakor! ..
... vi åt det häromdagen också men jag var för snål för att inhandla maple sirap(som är bäst...) utan tog flytande honung och bananer på... vet du någon som säljer maple sirap till ok pris föresten?

ha det gott!

alegni sa...

gissa om vi gillar pancakes?!
vi brukar se till att alltid ha pancake syrup hemma.
blir det för sött, kan man steka lite bacon till :)
kram
ingela

Bruno och Mig sa...

Hejsan!

Nej jag har aldrig ätit pancakes. Är inte så jätteförtjust i så söt mat, men min sambo älskar det. Ska nog kolla in receptet och överraska i veckan.
Snygga bilder förresten.

Ha det bra
Kramar L

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Ja, visst är det gott ibland! Åt det i höstas i San Fransisco. Men en usafrukost är ju inte som en svensk, för söt! Men kul med variation! Ska kolla receptet!
Ha en bra dag önskar jag dig från ett norrland i sol!
Carin

Pia sa...

mums, hvor godt det så ud Mia:-)

Kraaam

Mitt og Mine sa...

Å det så godt ut!! - og som du kanskje har fått med deg så har jeg laget det flere ganger!
Kjempe fine bilder!!!

KLem M

Signe 1 sa...

Oj vad man mumsade sånt när jag var aupair i USA, konstigt att man gick upp i vikt, hihi...KRAM Sofia

Annas skattkammare sa...

Det ser super-smarrigt ut! Har aldrig provat men skulle gärna vilja! Får bli nästa gång jag är i stan.
Kram /Anna

Maria sa...

Hjälp! Det där såg bara hur gott ut som helst.
Hiskeliga kvinna vad du frestar!! :)
Här rök alla tankar på GI överbord, skriver genast ut receptet och testar!!

Kram

Jannicke sa...

Nam!!!

Må prøves :o)

God dag til deg :o)

Anettes hus sa...

Mums ...

Ha en fin dag!

Klem Anette:)

junhe sa...

mmmmmmmmm...det där såg verkligen gott ut, ska ner och göra lite lunch nu...passar det med amerikanska pannkakor? *hihihi*

ha en fortsatt bra vecka/ kram junhe

FURNISH.etc sa...

Supermysig blogg! Åh vad gott med amerikanske pannkakor och sirap. Vi gjorde det jätteofta förut, men nu är det ett tag sen, så tack för påminnelsen, det får bli pannkakor i helgen! :D

Malin sa...

hei du!

Alltid spennede med nye recepter:)

Takk;)

Klemmer Malin

Konkurranse hos meg:)

johanna sa...

Hej
men du vad konstigt! När jag klicka in mig på din kommentar som du skrev i mitt förra inlägg så kom jag in på en sida butiken nedlagd...måste kolla det igen. Vad konstift! Vilken tur att det inte var så!!!
Kraaaam

karola sa...

sv...det blir en tur till ica maxi vid tillfälle då, va bra! ...här kostar en superliten flaska 63kronor...

-kul du tyckte om vårt garderobs-badrum :)

Nettan sa...

I löööv! När vi bodde i Usa bodde vi praktiskt taget granne med the original pancake house! Blev ofta frukost där kan jag tala om! Min favvo är med maple syrup och banan...å gärna lite vispat smör till;-)
Kram Nettan

EN INREDOHOLIC sa...

Ååå så gott! Vad jag blir sugen! kRAM KRAM jannice

Inredningsgalen sa...

Mums finns inget godare!!!!!

Hemmabloggaren sa...

Å det var länge sen, kanske dags att ta fram järnet igen.

Stora och små drömmar sa...

oj nu längtar jag till chicago ännu mer vi ska ju dit om ca två månader ha det bra kram jessica

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Å vad det ser gott ut..vilka fina bilder.
Kram Lotta

Vit poesi sa...

EN favorit här också, massor av sirap!
kram Malin

Sjabbig men chic sa...

Ja, det har jag ätit Mia och det är hur gott som helst!

Kram Lisa

HWITA DRÖMMAR sa...

Ser supersmarrigt ut! Jag älskar amerikanska pannkakor och ibland blir det lyxig frukost/brunch...nu ska jag dock försöka köra den slanka linjen ett tag..behövs efter påskgodiset:D Kram M

Jenny sa...

Hej Mia!
Ser jättegott ut!
Har inte varit på Egg&Milk bara gått förbi utanför, verkar vara ett jättemysigt ställe!

Kram Jenny

Skatan sa...

Det är länge sedan nu...blir lite nostaligsk. Vi brukade göra sådana på morgonen för länge sedan när förälskelsen var ny :)

Kram!

Anna

Jenny sa...

Det har jag aldrig provat! Ser smaskens ut, man borde kanske prova! :) Tackar för tipset! KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Lavendel & Romantik sa...

Hej är det sant!!! Det skulle vara jättekul att få besök i butiken.....Hoppas att det blir så..Kram på dig/Majsan

Vit Romantik sa...

Mums låter gott får jag pröva någon gång, gillar sött;)

Så fin present du fått!

Ha en fortsatt bra vecka

kram Johanna