torsdag 16 april 2009

Happy birthday




Bilder: Mia

Ja, undra vem det kan vara som fyller idag månntro.. *fniss* För några månader fyndade jag en skolplansch på Tradera för 250 (?) pix ungefär om jag inte minns fel. Med tanke på att en annan som jag också hade ögonen på rusade upp mot 700 så anser jag att jag fyndade min :-D Jag har dock ställt undan den eftersom jag ville ge den till mig själv i födelsedagspresent. Tycker den är jättefin trots att det är ogräs och inte blommor.. Men dessvärre är jag så oallmänbildad att jag inte kände igen ett enda.. :-D Eller jo förresten, flyghafre och hampdå ;-) Visst finns det mycket ogräs som är vackert! Blåklint t.ex är faktiskt ogräs vilket jag aldrig trott förrän jag läst det, en sån härligt blå färg. Skåpet som satt här dessförinnan ska säljas så om någon är intresserad..

Nåväl, idag kommer min kära vän H med sin lilla S hit för en mysig frullelunch! Det följer nog inlägg om presenter framöver gissar jag. Ha en härlig torsdag kära bloggvänner!


Fortsätt tävla om en baktermometer + två kökshanddukar från Ellis Corner här.

47 kommentarer:

Anita fra hjerterommet sa...

Gratulere med dagen! Håper du får masse fine gaver og alt du ønsker deg! 3 ganger HURRA HURRA HURRA for deg!! Synger den norske bursdagssangen for deg også:

"Hurra for deg som fyller ditt år!
Ja, deg vil vi gratulere!
Alle i ring omkring deg vi står,
og se, nå vil vi marsjere,
bukke, nikke, neie, snu oss omkring,
danse så for deg med hopp og sprett og spring,
ønske deg av hjertet alle gode ting
og si meg så, hva vil du mere? Gratulere!

Høyt våre flagg vi svinger. Hurra!
Ja, nå vil vi riktig feste!
Dagen er din, og dagen er bra,
men du er den aller beste!
Se deg om i ringen hvem du vil ta!
Dans en liten dans med den du helst vil ha!
Vi vil alle sammen svinge oss så gla'
og en av oss skal bli den neste - til å feste!

Nettan sa...

Hipp Hipp Hurra idag är Mias födelsedag !
Har den äran på födelsedagen !

Och planschen ( stavas det så ? ) var jättefin =0)

Kram Nettan

tinaminastina sa...

Tack för din fina kommentar hos mej!

grattis på födelsedan..lite sent men ändå =)Vilken härlig plansch..jättefin!

kramkram/tina

Hannis sa...

Grattis på din dag!!
Vilken fin present till dig själv=))

Ha en fin dag//
Kram Hannis

Ingela la la sa...

Grattis Mia!

Hoppas du får en härlig dag med en massa presenter =)

Grattis kramar från oss ett par hus bort =)

Kram Kram

Smått och gott hos Lina sa...

GRATTIS GRATTIS! Hoppas du får en riktigt härlig dag med allt gott!

Fint fynd!

Kramar Lina

Lena Kristina sa...

Grattis på födelsedagen!

_Jaa, det är precis min melodi det, att köpa presenter till sig själv, sånt gör jag med.

Ha en jättebra dag

Kram Lena

alegni sa...

varma gratulationer till födelsedagsbarntet!
det var en fin present du gav dig själv!
kram
ingela

Stina sa...

Stor kram och GRATTIS idag kära Mia!!
Dina svärföräldrar

Kaffe med drömmar sa...

Stort grattis på din födelsedag!
Hoppas du får en bra dag!

Kram Johanna

Iris sa...

Grattis på födelsedagen! Och grattis till den fina tavlan som du fått av dig själv :) Den var riktigt fin!

kram /iris

Karin A sa...

Du vet väl om att ogräs bara är blommor som växer på fel plats!? ;D Vilken underbar plansch!!!

Stort grattis på födelsedagen Mia! Jag hoppas du får en härlig dag med mysig fika och trevliga presenter!

Grattiskramar från Karin

Marits vita skrin sa...

Stort grattis på den stora dagen, för visst fyller du 30?

Vad kul att du hittade en skolplanch med blommor.

Blommor ogräs, vem bryr sig, hihi.

Den var jätte vacker.

Kram kram

karola sa...

Grattis, hoppas du får en toppenfin dag!

Jannicke sa...

Gratulerer med dagen!!

Kos deg masse :o)

Klem.

HWITA DRÖMMAR sa...

Grattis! Hoppas att du får en härlig dag! Skolplanschen är jättefin, jag har kikat på Tradera efter en men alla har blivit så dyra så än så länge har det inte blivit något köp! Men jag fortsätter leta:)

Kram M

Fröken Fräken sa...

Grattis grattis! Och vad roligt att du äntligen fick dig en skolplansch! Ska kanske inte avslöja att jag fick min, med kryddväxter, alldeles gratis av några galningar (uppenbarligen) som skulle slänga den--!!

Vita små hjärtan sa...

Grattis !!!!!! Kram

Livets njutning sa...

Grattis på födelsedagen. :) Fin skolplansch.. Hoppas att du får en mysig dag.

Kram Jenny

Nettan sa...

Stort Grattis på födelsedagen! Hoppas du nfår en riktigt mysig födelsedag!!
Jättefin skolplanch..ja det var nog ett fynd!
Kram Nettan

Vit poesi sa...

Den är jättefin!! Min köpte jag på tradera för 5 år sedan för 27 kr, kommer aldrig göra mig av med den. Då var det ingen som var intresserad,så det var ju tur för mig.
KRam och grattis på dig!
Malin

Signe 1 sa...

Grattis på Din dag!! Hoppas den blir kanon! Kram sofia

charlotte sa...

Den var fin! Jag är nog mer ogräs än blommor så den faller mig verkligen i smaken.

Millas hem sa...

Grattis till födelsedag och en jättehärlig plansch!!
Hade gärna haft en sådan själv!

Ha en bra dag!

Camilla

Anna på Smultronbacken sa...

Grattis Mia! Jättefin present du gav dig själv, följer säkert många fler!

//Truffles

Maria sa...

STORT grattis till goa dig!! Hoppas du får en underbar födelsedag.

...Kanonfin "present", vilket FYND!! :)

Kramar

Inredningsgalen sa...

Kul att du hittade en till slut, och ett stort GRATTIS till dig!
Vill passa på att tipsa om tävlingen som pågår inne hos mig!

Inredningsgalen sa...

Kul att du hittade en till slut, och ett stort GRATTIS till dig!
Vill passa på att tipsa om tävlingen som pågår inne hos mig!

Gnistrande snö sa...

Stort Grattis till dig!
Hoppas att du får en riktigt härlig dag!

Jättefin skolplansch, appråpå ogräs, du har väl läst Blomsterfesten i täppan av Elsa Beskow, underbar bok med underbart ogräs :-)

Kram
Katarina

Black Doggy sa...

Grattis på födelsedagen till min favortitbloggare!

/Pia

Mitt hem är min borg sa...

Grattis på födelsedagen!! =)
Vilken fin plansch.. Jag har oxå precis köpt en som pojkarna ska ha..
Skåpet du ska sälja e ju super fint..

Kram på dig!!

Drömmar och Lycka sa...

Gratulerar på din dag och till ditt kap, vilket fynd du gjort! Planschen var verkligen jätte fin, och vilket fint skick den var i.
Hoppas du får en fortsatt solig och härliga dag.

Varma hälsningar!

Villa Hemmet sa...

Grattis grattis.

Perfekt att fixa sina egna presenter, garanterat nöjd :-D

kram

FURNISH.etc sa...

Stor grattiskram till dig! Hoppas du haft en fin födelsedag!

Stora och små drömmar sa...

hipp hipp hurra för dig idag hoppas du har haft en underbar födelsedag med massa roliga presenter kram jessica

Anettes hus sa...

Gratulerer så mye med dagen, vennen!!! For en nydelig skoleplansje! Jeg har vært på jakt etter slike i evigheter!!

Håper du får en super-fin dag!!

Klem Anette:)

Ingela la la sa...

Det är någon som har haft tur på sin födelsedag och allt!

Kram Ingela

klipposfia sa...

Stort GRATTIS på din dag!!! Jätte fin present du fick av dig:) ogräs är många gånger mycket vackrare än de riktiga blommorna!

Jenni - Snickarsbacken sa...

Stort grattis på födelsedagen! Huraaa! Hoppas du haft det riktigt härligt med mycket gott!

Härligt fynd du gjort, den var så fin även om det var ogräs!

Kram Jenni

Bygatan sa...

Ett stort grattis!!

Å vilken fin födelsedagspresent;-))

Hoppas du får en bra dag!
Kram Lena

Lina sa...

Hej!
Skickar en stor grattiskram! Visst är de mysigt att fylla år...hoppas du får mnga fina presenter!

Planschen var jätte fin, ogärs till trots! ;-))

Må så gott & ha en skön helg!
Kram, Lina

Hemmalycka sa...

Kul att du fick vad du ville ha trots att du inhandlade det själv.
Stort GRATTIS på födelsedagen.
Kram Åsa

Stjärnor & Champagne sa...

Åh vad grattningar du har fått, vad kull. STORT GRATTIS från mig till dig. Hoppas att du har haft en fin dag med många presenter.

Kram Anne

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis på födelsedagen. Så fin present du har gett dig själv. Det finns så många underbara skolplanscher.

Kramar Ullis

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Grattis Mia på födelsedagen..i efterskott. Vilken fin plansch..underbar. Vi är så dåliga här..orkar knapt blogga..men en stor kram till dig.
Kram Lotta

karola sa...

Ha en trevlig fredag!

jagochmitthem sa...

Grattis i efterskott! Jättefin planch.

Kram Annette